Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 442 - 455, 30.06.2017
https://doi.org/10.24315/trkefd.304124

Öz

Araştırmada, çocukların cinsiyetlerine göre oyun
becerileri ve öz düzenleme becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bununla
birlikte, çocukların oyun becerileri ile öz düzenleme becerileri arasındaki
ilişki incelenmiştir. Araştırmaya Ankara ilinde bir üniversiteye bağlı
anaokuluna devam eden 60-72 aylık 64 çocuk katılmıştır. Çocukların öz düzenleme
becerilerini ölçmek için okul öncesi öz düzenleme ölçeği, oyun becerilerini
ölçmek için ise oyun becerileri değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Nicel
model kullanılan araştırmada betimsel analiz yapılmış ve ilişkisel tarama
deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 16.0 istatistik paket programı
kullanılmış ve verilerin değerlendirmesinde frekans analizi, Pearson Korelasyon
analizi ve ilişkisiz ölçümlerde t-testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda,
oyun becerilerinin ve olumlu duygunun cinsiyete göre farklılaşmadığı tespit
edilirken kızların öz düzenleme becerisinde daha gelişmiş oldukları ve öz
düzenlemenin dikkat/dürtü alt boyutunda daha iyi bir performans sergiledikleri
bulunmuştur. Bununla birlikte, çocukların oyun becerileri ile öz düzenlemenin
olumlu duygu alt boyutu arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır

Kaynakça

  • Adagideli, F. H. & Ader, E. (2014). Okul öncesi dönemde üstbiliş ve öz düzenleme: değerlendirme, öğretim ve
  • Bodrova, E. Germerott, C., & Leong, D. J. Play and self-regulation: lessons from Vygotsky (2013).
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma
  • Cohen, J. S. & Mendez, J. L. (2009). Emotion regulation, language ability, and the stability of preschool
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Belgin Aksoy

Kevser Tozduman Yaralı

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aksoy, A. B., & Tozduman Yaralı, K. (2017). Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 442-455. https://doi.org/10.24315/trkefd.304124
AMA Aksoy AB, Tozduman Yaralı K. Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Temmuz 2017;7(2):442-455. doi:10.24315/trkefd.304124
Chicago Aksoy, Ayşe Belgin, ve Kevser Tozduman Yaralı. “Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, sy. 2 (Temmuz 2017): 442-55. https://doi.org/10.24315/trkefd.304124.
EndNote Aksoy AB, Tozduman Yaralı K (01 Temmuz 2017) Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 2 442–455.
IEEE A. B. Aksoy ve K. Tozduman Yaralı, “Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, ss. 442–455, 2017, doi: 10.24315/trkefd.304124.
ISNAD Aksoy, Ayşe Belgin - Tozduman Yaralı, Kevser. “Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/2 (Temmuz 2017), 442-455. https://doi.org/10.24315/trkefd.304124.
JAMA Aksoy AB, Tozduman Yaralı K. Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7:442–455.
MLA Aksoy, Ayşe Belgin ve Kevser Tozduman Yaralı. “Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, 2017, ss. 442-55, doi:10.24315/trkefd.304124.
Vancouver Aksoy AB, Tozduman Yaralı K. Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7(2):442-55.

Cited By














Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.