Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE PANDEMİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİMİ KONU ALAN BİLİMSEL ARAŞTIRMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 1, 401 - 430, 26.01.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1035636

Öz

Bu araştırmada, Türkiye’de Covid-19 pandemi sürecinde sürdürülen uzaktan eğitim alanında yapılmış olan lisansüstü tezlerin ve araştırma makalelerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla 2020-2021 yıllarında tamamlanmış olan lisansüstü tez ve araştırma makalelerine ulaşılarak incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde YÖK Ulusal Tez Sistemi ve Dergipark veri tabanı taranmıştır. Sözü edilen veri tabanlarında “Covid-19 pandemi Süreci, Uzaktan Eğitim Süreci, Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim vb.” kelimeler kullanılarak taramalar yapılmış ve bu taramalar sonucunda araştırmanın örneklemini oluşturan bilimsel araştırmalara ulaşılmıştır. Pandemi sürecinde yürütülen uzaktan eğitimi konu alan 32 lisansüstü teze ve 75 makaleye ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında incelenen tez ve makalelerin büyük bir kısmı 2021 yılında yayınlanmıştır. Araştırmanın bulgularından lisansüstü tezlerde en çok nicel yöntemlerin benimsendiği ve sıklıkla ölçek yoluyla araştırma verilerinin toplandığı görülmektedir. Diğer yandan incelenen tezlerde en çok betimsel tarama deseninin benimsendiği, konular açısından da bakıldığında salgın sürecinde uzaktan eğitime ilişkin deneyimler/ algılar/görüşler konularının yoğun olarak çalışıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma makalelerinde benimsenen yöntem açısından durumun farklılaştığı makalelerin büyük bir kısmında nitel araştırma yönteminin benimsendiği ve sıklıkla başvurulan veri toplama aracı olarak görüşme formu kullanıldığı anlaşılmaktadır. İncelenen tez ve makale araştırmalarında çok çalışılan örneklem grupları ile daha az çalışılan örneklem grupları açısından benzeştikleri görülmektedir. Araştırmada ulaşılan bu sonuçlar ile Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim konusunda araştırmalar yapan araştırmacılara yol gösterileceğine inanılmaktadır.

Kaynakça

  • Akgül, G. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uşak Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uşak.
  • Akgül, G. ve Oran, M. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşler. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(2), 15-37.
  • Akın, A. (2021). Covıd-19 salgınını takiben özel amaçlı İngilizce dersini acil uzaktan eğitim ile sunan öğretim elemanlarının dersleri eş zamanlı ve eş zamansız olarak sunmaya dair deneyimleri ve algıları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
  • Akkaş Baysal, E., Ocak, G. ve Ocak, İ. (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının eba ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6 (2), 185-214. Doi: 10.47615/İssej.835211
  • Akmeşe Piştav, P., ve Kayhan, N. (2021). Koronavirüs (Covıd-19) Salgınında özel eğitimde öğretmenlik uygulaması dersi ve öğretmen deneyimleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), 73-104.
  • Aksoy, D. A. , Bozkurt, A. ve Kurşun, E. (2021). Yükseköğretim öğrencilerinin Koronavirüs (Covid-19) Pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik algıları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (3) , 285-308. Doi: 10.34056/Aujef.900375
  • Akyol, C. (2020). Turizm Ön Lisans Öğrencilerinin Covid-19 Pandemisi Sürecinde Gerçekleştirilen Uzaktan Eğitim Uygulamalarına Yönelik Görüşleri. Studies in Educational Research And Development, 4 (2), 65-82.
  • Alanoğlu, M., ve Doğan, B. (2021). Öğretmen gözünden Covid-19 süreci: Öğrencilerin bağımsız araştırma ve öz-düzenleme becerilerine ilişkin bir durum çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 1-13.
  • Aldemir, B. (2020). Uzaktan eğitimde keman eğitiminin uygulanabilirliğine yönelik öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri (Gazi Üniversitesi örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Arabacı, S. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitim algısı ve öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslan, H.H. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan ve yüz yüze okul öncesi eğitimi alan çocukların sosyal becerilerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Altheide, D. (1996). Process of document analysis. D. Altheide (Edt.) Qualitative media analysis. Thousand Oaks: Sage Pub.
  • Avcı, F., ve Akdeniz, E.C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3 (4), 117-154.
  • Aydın, F. (2021). COVİD-19 pandemi sürecinde müzik derslerinin işlenişine yönelik müzik öğretmenlerinin görüşleri: Odak grup görüşmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Aydın, M., Atabay, M. ve Aydın, M. (2021). Covid-19 Pandemi Sürecindeki Uzaktan Öğreticilerin Yeterlilik Durumlarının Belirlenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (3), 94-126. Doi: 10.51948/Auad.910592
  • Bakan, P. (2021). Özel gereksinimli çocuk sahibi annelerin Covid-19 pandemi deneyimlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaloğlu, E., ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 268-297.
  • Bayındır, N. (2021). İlkokul öğrencilerinin ev içi rollerine ilişkin beklentiler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (3), 127-140. Doi: 10.51948/Auad.920952
  • Baz, B. (2021). Covıd-19 salgını sürecinde öğrencilerin olası öğrenme kayıpları üzerine bir değerlendirme. Temel Eğitim, 3 (1), 25-35. Doi: 10.52105/Temelegitim.
  • Berksoy, İ. (2021). Zorunlu sosyal izolasyon sürecindeki uzaktan eğitim eğilimleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Beşaltı, M. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin yaşadığı gerçeklik şokları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Boyraz, H., Güçlü, M. ve İnan, S. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde özel yetenekli lise öğrencilerinin öz düzenleme kapasitelerinin incelenmesi. Erciyes Akademi, 35 (2), 460-472. Doi: 10.48070/Erciyesakademi.929766
  • Bozkurt, A. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: yeni normal ve yeni eğitim paradigması, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 112-142.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 1-23. Doi: 10.29065/Usakead.777652
  • Buluk, B., ve Eşitti, B. (2020). Koronavirüs (Covid-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafından değerlendirilmesi Journal of Awareness, 5 (3), 285-298. Doi.Org/10.26809/Joa.5.021
  • Bulut, İ. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretiminin uzaktan eğitim yolu ile yapılmasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Can, E. ve Günbayı, İ. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde eğitim bilişim ağı (EBA) üzerinden gerçekleştirilen uzaktan eğitim uygulamasına ilişkin ilkokul yönetici ve öğretmenlerinin görüşleri. Asya Studies, 5 (16), 279-303. Doi: 10.31455/Asya.885885
  • Çiftçi, B. ve Aydın, A. (2020). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Platformu Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri. Türkiye Kimya Derneği Dergisi Kısım C: Kimya Eğitimi, 5 (2), 111-130. Doi: 10.37995/Jotcsc.765647
  • Corbin, J. & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks: Sage.
  • Çobanoglu Ateş, A. ve Çobanoglu, I. (2021). Do Turkish student teachers feel ready for online learning in post-covid times? A study of online learning readiness. Turkish Online Journal Of Distance Education, 22 (3), 270-280. DOİ: 10.17718/Tojde.961847
  • Çok, C. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin öz-yeterlik algısı ve pandemi sürecinde uzaktan eğitimde karşılaştıkları engeller. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Cömert, İ. ve Şahin Çakır, Ç. (2021). Covid-19 ile ilgili öğretmen algılarını belirlemeye yönelik bir olgu bilim çalışması. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 382-405. Doi: 10.53506/Egitim.905674
  • Dede, N., Keskin, A., Öztürk, E., ve Keskin, M.G. (2021). Covid-19 süreci ile başlayan uzaktan eğitimde ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme ve derse katılım ilişkisinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 126-134.
  • Deli, S. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin pandemi sürecindeki deneyimlerinin ve pandemi sonrası sürece ilişkin önerilerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Zonguldak.
  • Demir, T. (2021). Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmenlerinin ve öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Dikmen, S. ve Bahçeci, F. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği. Turkish Journal Of Educational Studies, 7 (2), 78-98. Doi: 10.33907/Turkjes.721685
  • Deniz, S. (2021). Öğretmenlere yönelik uzaktan eğitim tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmen tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Erdem, S. ve Görgülü Arı, A. (2021). Çevrim içi eğitimde öğrencilerin devamsızlık nedenlerinin araştırılması. Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 4 (1), 57-79. Doi: 10.53047/Josse.896896
  • Ergenekon, B. (2021). Covid-19 salgını sürecinde beden eğitimi ve spor bölümleri öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi: Güneydoğu Anadolu Bölgesi örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Muş Alparslan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muş.
  • Ergüç Şahan, B. ve Parlar, H. (2021). Pandemi döneminde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı problemler ve çözüm yolları. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18 (40), 2375-2407. Doi: 10.26466/Opus.883814
  • Erman, E. (2021). Uzaktan eğitim kapsamında hazırlanan tarih dersi elektronik ders içeriklerinin tarih öğretmenleri ve ortaöğretim öğrencileri açısından değerlendirilmesi: EBA örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Eşici, H., Ayaz, A., Yetim, D., Yastı, S.Ç., ve Bedir, N. (2021). Teachers in COVID-19 period: Psychological effects, practices and career needs. Turkish Journal of Education, 10 (2), 157-177. https://doi.org/10.19128/turje.855185
  • Genç, S. Z. , Engin, G. ve Yardım, T. (2020). Pandemi (Covid-19) sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 134-158. Doi: 10.33418/Ataunikkefd.782142
  • Gökçe, N. , Erdoğan, B. M., Kızıl Yatmaz, A. , Avaroğlu, N. ve Çok, Y. (2021). Okul öncesi dönem çocuklarının covid-19 salgın süreci ve etkilerine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 4 (1), 101-113. Doi: 10.52974/Jena.936048
  • Günbaş, N. ve Gözüküçük, M. (2020). Views of elementary school children’s parents about distance education during the Covid-19 Pandemic. Sakarya University Journal Of Education, 10 (3), 686-716. Doi: 10.19126/Suje.789705
  • Güngördü, N. (2021). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin genel öz yeterlilikleri ile uzaktan eğitimde kodlama etkinliklerindeki öz yeterlilik algılarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güzen, M. (2021). Covıd-19 pandemi öncesi ve pandemi sürecinde 4-6 yaş çocuklarının dijital oyun bağımlılık eğilimleri ve ebeveyn rehberlik stratejilerinde görülen farklılıkların incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Hark Söylemez, N. (2020). The evaluation of some studies on distance learning in context of Covid 19. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10 (3), 625-642.
  • Hytten, K., ve Bettez, S. C. (2011). Understanding education for social justice. The Journal of Educational Foundations, 25, 7-24. (Erişim adresi: https://eric.ed.gov/?id=EJ925898)
  • Howard, S. K., Tondeur, J., Siddiq, F. ve Scherer, R. (2020). Ready, set, go! Profiling teachers’ readiness for online teaching in secondary education. Technology, Pedagogy and Education, doi: 10.1080/1475939X.2020.1839543
  • İçen, M. (2021). Covıd-19 Pandemi sürecinde eğitime yönelik öneriler. Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 4 (1), 1-10. Doi: 10.53047/Josse.919643
  • İlic, U. (2020). Yükseköğretimde uzaktan eğitim sürecinde eski-yeni bir bölüm: BÖTE. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 11 (2), 395-409.
  • Kaptanoğlu, B. (2021). Covıd-19 pandemisi sırasında uzaktan eğitimi kolaylaştırmak: zorluklar ve fırsatlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Lisansüstü Programlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaca, İ., Karaca, N., Karamustafaoğlu, N., ve Özcan, M. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitimin yararına ilişkin algılarının incelenmesi. Humanistic Perspective, 3 (1), 209-224. Doi: 10.47793/Hp.844113
  • Karadayı, M. (2021). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algılarında covid-19 kaygısının, korkusunun ve demografik değişkenlerin rolü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ufuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karadayı Evyapan J. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde farklılaştırılmış öğretim stratejileri kullanımı: İlk yıllar programı (PYP) matematik dersi örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karafazlı, H. (2021). Yükseköğretimde uzaktan eğitim sürecinde kullanılan eğitim modellerine yönelik üniversitede görev yapan yöneticilerin görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rize.
  • Karakavuz, H. ve Kayhan, S. (2021). Toplumsal Yeteneğin Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Algıları Üzerindeki Etkisinde Akademik Kontrol Odağının Aracılık Rolü. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (2), 1397-1419. Doi: 10.15869/İtobiad.830100
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 170-189.
  • Kırmızı Susar, F. ve Altuğ, A. (2021). Primary school teachers' opinions on using EBA in the Covıd-19 outbreak process. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 278-300.
  • Kızılkaya Namlı, A. ve Yücekaya, M.A. (2021). Pandemi döneminde beden eğitimi öğretmenlerinin motivasyonları ve iş doyumları. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, Pandemi Özel Sayısı, 3148-3172. Doi: 10.26466/Opus.887856
  • Koca, M.F. (2021). Pandemi sürecinde ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı tutumları: Osmaniye ili örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Osmaniye. Kocaman, F., ve Ersoy, A.F. (2021). Pandemi sürecinde öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin yaşadığı stres ve kaygı durumları: Nitel bir çalışma. Uluslararası Güncel Eğitim Dergisi, 7 (1), 224-240.
  • Korkmaz, E. (2021). Covıd-19 Pandemi döneminde uzaktan eğitim ve Google Classroom: ilköğretim matematik öğretmen adaylarının tutum ve görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 207-228. Doi: 10.33418/Ataunikkefd.831517
  • Korucuk, B. (2020). Sınıf öğretmenleri gözüyle uzaktan eğitim memnuniyet faktörlerinin derecelendirilmesi yönelik bir çalışma: Giresun ili örneği. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi, 1 (2), 189-202.
  • Kurt, K., Kandemir, M. A., ve Çelik, Y. (2021). Covid-19 Pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 6 (1), 88-103.
  • Metin, M., Gürbey, S. ve Çevik, A. (2020). Covid-19 Pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (1), 66-89. Doi: 10.46762/Mamulebd.881284
  • Moçoşoğlu, B., ve Kaya, A. (2020). Koronavirüs Hastalığı (Covıd-19) Sebebiyle Uygulanan Uzaktan Eğitime Yönelik Öğretmen Tutumlarının İncelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2 (1), 15-43.
  • Mollaoğlu, S. (2021). Resim-İş eğitimi öğrencilerinin Covid-19 Pandemi sürecinde sürdürülen uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 431-443. Doi: 10.33418/Ataunikkefd.813193
  • Okatan, Ö. ve Tagay, Ö. (2021). İlkokul velilerinin görüşlerine göre Covıd-19 Pandemisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 309-328. Doi: 10.17860/Mersinefd.922991
  • Orhan, B. (2020). Uzaktan eğitimin öğrencilerin Türkçe derslerine yönelik akademik motivasyonlarına yansımaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Özdemir Baki, G. ve Çelik, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12 (1), 293-320. Doi: 10.51460/Baebd.858655
  • Özdoğru, M. (2021). Covıd-19 sürecinde değişen veli rolleri. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7 (1), 35-50. Özdoğru, M. (2021). Covıd-19 sürecinde özel yetenekli öğrencilerin uzaktan eğitiminde öğretmenlerin teknoloji kullanımı. Eğitim ve Teknoloji, 3 (1), 32-47.
  • Öztürk, D. ve Koca, A. H. (2021). Ortaokul öğrencilerinin laboratuvar ve uzaktan eğitim kavramlarına yönelik metaforik algıları. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5 (1), 179-199. Doi: 10.35346/Aod.929576
  • Saltürk, A. ve Güngör, C. (2020). Covıd-19 Döneminde Öğrencilerde Topluluk Hissi Ve Çevrimiçi Uzaktan Eğitimin İncelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9 (5), 4204-4221. Doi: 10.15869/İtobiad.817937
  • Samawı, F. (2021). Educatıonal crisis management requırements and its relatıon to usıng dıstance learnıng approach: A cross-sectıonal survey secondary stage schools ın Al-Balqa’a governorate durıng Covıd-19 outbreak from the perspectıves of teachers. Turkish Online Journal Of Distance Education, 22 (3), 196-212. Doi: 10.17718/Tojde.961837
  • Sarıer, Y. ve Uysal, Ş. (2021). Öğretmen adaylarının Covid-19 Pandemi sürecindeki “öğretmen” ve “öğrenci” kavramlarına ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 5, 606-642. Doi: 10.47994/Usbad.868350
  • Sarışık, S., Sarışık, S. ve Tuğra, F. (2021). Pandemi sürecinde ortaokullarda canlı ders uygulamasının kullanımının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 95-111. Doi: 10.29065/Usakead.932431
  • Sarıtaş, E. ve Barutçu, S. (2020). Öğretimde dijital dönüşüm ve öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluğu: Pandemi döneminde Pamukkale Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma. Journal Of Internet Applications and Management, 11 (1), 5-22. Doi: 10.34231/İuyd.706397
  • Savaş, G. (2021). Üniversite öğrencilerinin Covid-19 salgını dönemindeki uzaktan eğitim deneyimine yönelik algıları. Yükseköğretim Dergisi, 11 (2), 309-320.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 Pandemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 109-129. Doi: 10.51948/Auad.841632
  • Sengıl Akar, S. ve Kurtoglu Erden, M. (2021). dıstance educatıon experıences of secondary school math teachers durıng the pandemıc: A narratıve study. Turkish Online Journal of Distance Education, 22 (3), 19-39. DOİ: 10.17718/tojde.9618094
  • Shaıkh, G. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mardin Artuklu Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mardin.
  • Simonson, M.(2006). Teaching courses online: A challenge for the field. Fischler College of Education: Faculty Articles. 144. (Erişim adresi: https://nsuworks.nova.edu/fse_facarticles/144)
  • Sirer, E. (2020). Eğitimin ekran üzerinden teknolojik dönüşümünde Pandemi Dönemi’nin etkisi. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16 (29), 1987-2018. Doi: 10.26466/Opus.777215
  • Skehıll, S. (2021). Doğa Anaokulundaki profesyonellerin covıd19’a yönelik yansıtıcı pedagojik rolleri: Bir eylem araştırması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (1), 62-71.
  • Şahin, H. İ. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitimde çok modlu öğretime yönelik inançları, tutumları, tercihleri ve mevcut uygulamaları - Karşılaştırmalı bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Şengül, S. (2021). 6. Sınıf öğrencilerinin, veli ve öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde aile katılımına yönelik görüşleri: Çoklu durum çalışması örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Tarlakazan, E. ve Tarlakazan, B.E. (2021). Covıd-19 pandemi sürecinin öğrenci davranışları üzerine etkisi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 8 (1), 52-64. Doi: 10.51725/Etad.746534
  • Taş, H. (2021). Covıd-19 Salgını Sürecinde Uygulamaya Konan Uzaktan Eğitimin Paydaş Görüşleri Bağlamında Değerlendirilmesi-Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 12 (23), 23-49.
  • Topalak, Ş. (2021). Müzik öğretmenlerinin bakış açısından pandemi döneminde online eğitim. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 291-308. Doi: 10.17860/Mersinefd.935863
  • Töral, D.A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde 4-13 yaş grubu öğrencilerine yönelik uzaktan çalgı öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (1), 21-43.
  • Tuzcuoğlu, N., Aydın, D., Balaban, S. (2021). Pandemi döneminde okul öncesi dönem çocukları ve annelerinin psikososyal açıdan etkilenme durumunun anne görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 1-13.
  • Türker, M. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde psikoeğitim programlarının ortaöğretim öğrencilerinin sınav kaygısı üzerindeki etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Van, D. T. H. ve Thı, H. H. Q. (2021). Student barrıers to prospects of onlıne learnıng ın vıetnam ın the context of Covıd-19 pandemıc. Turkish Online Journal of Distance Education, 22 (3), 110-12. DOİ: 10.17718/tojde.961824
  • Yalçın, V. (2021). Pandemi döneminde fen bilimleri öğretmenlerinin teknoloji entegrasyon öz yeterlik algıları ile uzaktan eğitime yönelik tutumları ve web pedagojik içerik bilgileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yavuz, B., ve Toprakcı, E. (2021). Covid-19 pandemisi sebebiyle okulların uzaktan öğretim yapması ile ilgili internet forumlarında paylaşılan görüşler. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (1), 120-139.
  • Yenerer, T. (2021). Uzaktan eğitim uygulamalarının sınıf öğretmenleri görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yıldız, E.P., Çengel, M. ve Alkan, A. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ortamlarının kullanımına ilişkin tutum ölçeği. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17 (33), 132-153. Doi: 10.26466/Opus.811510
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yolcu, H.H. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (4), 237-250.
  • Yumbul, E. (2021). Liselerde görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun.
  • Yüksek Usta, S. ve Gökcan, H. N. (2020). Çocukların ve annelerinin gözünden Covid-19. International Journal Of Social Sciences and Education Research, 6 (2), 187-206. Doi: 10.24289/İjsser.744642
  • Yürek, E. (2021). Okul öncesi eğitimde uzaktan eğitimin uygulanabilirliğine yönelik okul öncesi öğretmenlerinin ve alandaki akademisyenlerin görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Wei, H.C. & Chou, C. (2020). Online learning performance and satisfaction: do perceptions and readiness matter? Distance Education, 41 (1), 48-69. doi: 10.1080/01587919.2020.1724768
Toplam 104 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Avcı 0000-0002-7513-9870

Erken Görünüm Tarihi 26 Ocak 2023
Yayımlanma Tarihi 26 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Avcı, F. (2023). TÜRKİYE’DE PANDEMİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİMİ KONU ALAN BİLİMSEL ARAŞTIRMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ. Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 401-430. https://doi.org/10.24315/tred.1035636