Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Views of Classroom Teachers about the Math Teaching with Games

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 3, 422 - 471, 15.11.2022
https://doi.org/10.29250/sead.1144075

Öz

In this study, it was aimed to determine the opinions of classroom teachers about teaching mathematics with games and the frequency of using games in teaching mathematics. The research was carried out with the general survey model, which is a quantitative research model. The population of the research consisted of a total of 2934 classroom teachers working in primary schools in Eskişehir Province, Odunpazarı and Tepebaşı districts in the 2020-2021 Academic Year. The sample of the study consisted of 359 classroom teachers working in primary schools in Eskişehir Province, Odunpazarı and Tepebaşı districts in the 2020-2021 academic year. The "Classroom Teachers' Views on Teaching Mathematics with Game" scale developed by the researcher was used to collect data. Frequency, arithmetic mean, Cronbach Alpha test, Explanatory Factor Analysis, Confirmatory Factor Analysis, Independent Sample t-test, One-Way Analysis of Variance, Dependent Sample t-test, LSD, and Tukey tests were used in the analysis of the data. The data were analyzed using the SPSS package program. According to the results obtained, primary school teachers stated that teaching mathematics with gamification has an impact on the mathematics education process, contributes to student-centered education, facilitates teaching, and makes it interesting. However, it was concluded that they had difficulties in finding the games and materials to be utilized in the mathematics teaching process and they preferred more ready-made materials in teaching. It has been observed that primary school teachers rarely use traditional games in their mathematics teaching, and the range they use for modern games is from never to seldom. In addition, it has been determined that they use traditional games more frequently than modern games.

Kaynakça

  • Akın, Y. ve Cancan, M. (2007). Matematik öğretiminde problem çözümüne yönelik öğrenci görüşleri analizi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (16), 374-390. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/31589 adresinden 11.09.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Aksoy, N. C. (2016). Matematikle oynuyoruz. İlkokulda oyun tabanlı matematik öğretimi. Vize Yayıncılık.
  • Alakoç, Z. (2003). Matemetik öğretiminde teknolojik modern öğretim yaklaşımları. TOJET: The Turkish Online Journel of Educational Technology, 2(1). http://tojet.net/articles/v2i1/217.pdf adresinden 12.09.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Altun, M. (2002). Ortaokullarda matematik öğretimi (7. Baskı). Alfa Aktüel Yayınları.
  • Ashirbayev, H. A., Junisbekova, J. A., Kıyakbayeva, U. K ve Djeksenbayeva, K. O. (2015). Nekotorye osobennosti primeneniya razvivayuşih igr na urokah matematiki v naçalnoy şkole. Mejdunarodnyy Jurnal Prikladnyh i Fundamentalnıh İssledovaniy, 6(2), 330-334. http://www.applied-research.ru/ru/article/view?id=6900 adresinden 2.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Baykul, Y. (2021). İlkokulda matematik öğretimi (15. Baskı). Pegem Akademi Yayınları.
  • Biriktir, A. (2008). İlköğretim 5. sınıf matematik dersi geometri konularının verilmesinde oyun yönteminin erişiye etkisi. (Yayın No. 234886) [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 11.09.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Boz, İ. (2018). İlkokul 4. sınıf matematik dersinde oyunla öğretim yönteminin akademik başarıya etkisi. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 1(1), 27-45. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/587797 adresinden 07.11.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (21. Baskı). Pegem A Yayıncılık.
  • Chang, M., Evans, M. A., Kim, S., Norton, A., ve Samur, Y. (2015). Differential effects of learning games on mathematics proficiency. Educational Media International, 52(1), 47-57.
  • Demir, M. R. (2016). Farklı oyun türlerine dayalı matematik öğretiminin 1. sınıf öğrencilerinin erişi ve kalıcılık düzeylerine etkisi. (Yayın No. 436706) [Doktora tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 7.9.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Denli, M. (2021). Oyunlarla matematik öğretiminin tam sayılar konusunda ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına etkisi. (Yayın No. 655784) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.4.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Düşünsel, C. M. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin matematik dersinde çoklu temsilleri kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. (Yayın No. 542676) [Yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 1.12.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Galiç, S. (2020). Oyun ögeleri ile zenginleştirilmiş matematik etkinliklerinin öğrencilerin başarı, tutum ve motivasyonları üzerine etkisinin incelenmesi. (Yayın No.646615) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 13.12.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Güneş, G. (2010). İlköğretim ikinci kademe matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri (Kars ili örneği). (Yayın No. 265791) [Yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 08.10.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Hoşgör, A. (2010). İlköğretim 1. sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde oyun etkinliklerinin kullanımına ilişkin görüşleri. (Yayın No. ) [Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 05.11.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Kebritchi, M., Hirumi, A., ve Bai, H. (2008). The effects of modern math computer games on learners’ math achievement and math course motivation in a public high school setting. British Journal of Educational Technology, 38(2), 49-259.
  • Kılıç, A. Z. (2010). İlköğretim 1. sınıf matematik dersindeki işlem becerilerinin kazandırılmasında oyunla öğretimin başarıya etkisi. (Yayın No. 299888) [Yüksek lisans tezi, Celal Bayar Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 16.12.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Korkmaz E. (2009). Oyunun Çocuk Gelişimine Etkisi ve Çocuk Oyun Alanları Tasarım Kriterleri ; http://www.planlama.org/index.php/aratrmalar/makaleler/60-oyunun-cocuk-geliimine-etkisi-vecocuk-oyun-alanlar-tasarm-kriterleri Erişim Tarihi: 30 Temmuz 2020.
  • Nasibov, F. ve Kaçar, A. (2005). Matematik ve matematik eğitimi hakkında. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 339-346. https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/32964 adresinden 11.12.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2014). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Eğiten Kitap.
  • Özdamar, K. (1999). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi 1. Kaan Kitabevi.
  • Shapovalov, A. V. (2014). Prepodavaniye matematiki kak dostovernoy nauki. A. D. Blinkova ve P. V. Chulkova (Editörler), Uchim matematike-4 içinde (ss. 8-15). MSNMO. https://www.mccme.ru/free-books/uchim/book-4.pdf#page=8 adresinden 02.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Sormaz, F. ve Yüksel, H. (2012). Değişen çocukluk, oyun ve oyuncağın endüstrileşmesi ve tüketim kültürü. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 985-1008. https://openaccess.dpu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12438/1147/sormaz_fulya_2012.pdf?sequence=1&isAllowed=y adresinden 12.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Şahin, O. (2005). İlköğretim 6. sınıf matematik dersinde aktif öğrenme teknikleri ile anlatılan ölçüler ünitesinin öğrenci başarısına etkisi. (Yayın No. 159013) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 25.12.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Şimşek, A. (2015). Araştırma modelleri. A. Şimşek (Ed.), Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri içinde (s. 80-106). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Tural, H. (2005). İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi. (Yayın No. 186560) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 22.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Uğurel, I. (2003). Ortaöğretimde oyunlar ve etkinlikler ile matematik öğretimine ilişkin öğretmen adayları ve öğretmenlerin görüşleri. (Yayın No. 130146) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 22.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Uğurel, I. ve Moralı, S. (2008). Matematik ve oyun etkileşimi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 75-98. http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/download/article-file/77106 adresinden 14.09.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Usta, N., Işık, A. D., Şahan, G., Genç, S., Taş, F., Gülay, G., Diril, F., Demir, Ö. ve Küçük, K. (2016). Öğretmen adaylarının matematik öğretiminde oyunların kullanımı ile ilgili görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 328-344. https://acikerisim.bartin.edu.tr/bitstream/handle/11772/2571/Makale%20A.7.1..pdf?sequence=1&isAllowed=y adresinden 17.04.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Uyar, M. Y. (2019). Matematik öğretimi ve öğretim yöntemleri. K. Tarım, G. Hacıömeroğlu, K. Tarım ve G. Hacıömeroğlu (Editörler), Matematik öğretiminin temelleri ilkokul içinde (ss. 1-32). Anı Yayıncılık. Yenilmez, K. (2017). Matematiğin tanımı ve diğer bilimlerle ilişkisi. A. Kaçar (Ed.), Temel matematik I-II içinde (ss. 2-6). Pegem A Akademi.
  • Yılmaz, S. (2019a). İlkokul matematik dersinde problem çözme becerisinin kazandırılmasında oyunla öğretim yöntemi kullanılmasının tutum ve başarıya etkisi. (Yayın No. 555809) [Yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 17.12.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Yılmaz, Ş. K. (2019). Seçmeli zeka oyunları dersine ilişkin öğretmen görüşleri. (Yayın No. 561510) [Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 17.12.2020 tarihinde erişilmiştir.

Sınıf Öğretmenlerinin Oyunla Matematik Öğretimine İlişkin Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 3, 422 - 471, 15.11.2022
https://doi.org/10.29250/sead.1144075

Öz

Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin, oyunla matematik öğretimine ilişkin görüşlerini ve matematik öğretiminde oyunları kullanma sıklıklarını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nicel araştırma modeli olan genel tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Eskişehir İli Odunpazarı ve Tepebaşı İlçelerinde bulunan ilkokullarında çalışan toplam 2934 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Eskişehir İli Odunpazarı ve Tepebaşı İlçelerinde bulunan ilkokullarında çalışan toplam 359 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen “Sınıf Öğretmenlerinin Oyunla Matematik Öğretimine İlişkin Görüşleri” ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, aritmetik ortalama, Cronbach Alfa testi, Açıklayıcı Faktör Analizi, Doğrulayıcı Faktör Analizi, Bağımsız Örneklem t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Bağımlı Örneklem t-testi, LSD ve Tukey testlerinden yararlanılmıştır. Veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, sınıf öğretmenleri oyunla matematik öğretiminin, matematik eğitim öğretim sürecine etkisi olduğunu, öğrenci merkezli eğitime katkısı olduğunu, öğretimi kolaylaştırdığını ve ilgi çekici hale getirdiğini belirtmişlerdir. Ancak matematik öğretimi sürecinde kullanılacak oyun ve materyalleri bulma konusunda güçlük çektikleri ve öğretimde daha çok hazır materyalleri tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde geleneksel oyunları nadiren ile ara sıra arası bir sıklıkta kullandıkları, modern oyunları ise hiç ile nadiren arası bir sıklıkta kullandıkları görülmüştür. Ayrıca geleneksel oyunları modern oyunlara göre daha sık kullandıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akın, Y. ve Cancan, M. (2007). Matematik öğretiminde problem çözümüne yönelik öğrenci görüşleri analizi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (16), 374-390. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/31589 adresinden 11.09.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Aksoy, N. C. (2016). Matematikle oynuyoruz. İlkokulda oyun tabanlı matematik öğretimi. Vize Yayıncılık.
  • Alakoç, Z. (2003). Matemetik öğretiminde teknolojik modern öğretim yaklaşımları. TOJET: The Turkish Online Journel of Educational Technology, 2(1). http://tojet.net/articles/v2i1/217.pdf adresinden 12.09.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Altun, M. (2002). Ortaokullarda matematik öğretimi (7. Baskı). Alfa Aktüel Yayınları.
  • Ashirbayev, H. A., Junisbekova, J. A., Kıyakbayeva, U. K ve Djeksenbayeva, K. O. (2015). Nekotorye osobennosti primeneniya razvivayuşih igr na urokah matematiki v naçalnoy şkole. Mejdunarodnyy Jurnal Prikladnyh i Fundamentalnıh İssledovaniy, 6(2), 330-334. http://www.applied-research.ru/ru/article/view?id=6900 adresinden 2.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Baykul, Y. (2021). İlkokulda matematik öğretimi (15. Baskı). Pegem Akademi Yayınları.
  • Biriktir, A. (2008). İlköğretim 5. sınıf matematik dersi geometri konularının verilmesinde oyun yönteminin erişiye etkisi. (Yayın No. 234886) [Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 11.09.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Boz, İ. (2018). İlkokul 4. sınıf matematik dersinde oyunla öğretim yönteminin akademik başarıya etkisi. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 1(1), 27-45. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/587797 adresinden 07.11.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (21. Baskı). Pegem A Yayıncılık.
  • Chang, M., Evans, M. A., Kim, S., Norton, A., ve Samur, Y. (2015). Differential effects of learning games on mathematics proficiency. Educational Media International, 52(1), 47-57.
  • Demir, M. R. (2016). Farklı oyun türlerine dayalı matematik öğretiminin 1. sınıf öğrencilerinin erişi ve kalıcılık düzeylerine etkisi. (Yayın No. 436706) [Doktora tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 7.9.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Denli, M. (2021). Oyunlarla matematik öğretiminin tam sayılar konusunda ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına etkisi. (Yayın No. 655784) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 20.4.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Düşünsel, C. M. (2019). Sınıf Öğretmenlerinin matematik dersinde çoklu temsilleri kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. (Yayın No. 542676) [Yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 1.12.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Galiç, S. (2020). Oyun ögeleri ile zenginleştirilmiş matematik etkinliklerinin öğrencilerin başarı, tutum ve motivasyonları üzerine etkisinin incelenmesi. (Yayın No.646615) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 13.12.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Güneş, G. (2010). İlköğretim ikinci kademe matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri (Kars ili örneği). (Yayın No. 265791) [Yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 08.10.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Hoşgör, A. (2010). İlköğretim 1. sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde oyun etkinliklerinin kullanımına ilişkin görüşleri. (Yayın No. ) [Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 05.11.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Kebritchi, M., Hirumi, A., ve Bai, H. (2008). The effects of modern math computer games on learners’ math achievement and math course motivation in a public high school setting. British Journal of Educational Technology, 38(2), 49-259.
  • Kılıç, A. Z. (2010). İlköğretim 1. sınıf matematik dersindeki işlem becerilerinin kazandırılmasında oyunla öğretimin başarıya etkisi. (Yayın No. 299888) [Yüksek lisans tezi, Celal Bayar Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 16.12.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Korkmaz E. (2009). Oyunun Çocuk Gelişimine Etkisi ve Çocuk Oyun Alanları Tasarım Kriterleri ; http://www.planlama.org/index.php/aratrmalar/makaleler/60-oyunun-cocuk-geliimine-etkisi-vecocuk-oyun-alanlar-tasarm-kriterleri Erişim Tarihi: 30 Temmuz 2020.
  • Nasibov, F. ve Kaçar, A. (2005). Matematik ve matematik eğitimi hakkında. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 339-346. https://d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net/32964 adresinden 11.12.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2014). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Eğiten Kitap.
  • Özdamar, K. (1999). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi 1. Kaan Kitabevi.
  • Shapovalov, A. V. (2014). Prepodavaniye matematiki kak dostovernoy nauki. A. D. Blinkova ve P. V. Chulkova (Editörler), Uchim matematike-4 içinde (ss. 8-15). MSNMO. https://www.mccme.ru/free-books/uchim/book-4.pdf#page=8 adresinden 02.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Sormaz, F. ve Yüksel, H. (2012). Değişen çocukluk, oyun ve oyuncağın endüstrileşmesi ve tüketim kültürü. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 985-1008. https://openaccess.dpu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12438/1147/sormaz_fulya_2012.pdf?sequence=1&isAllowed=y adresinden 12.01.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Şahin, O. (2005). İlköğretim 6. sınıf matematik dersinde aktif öğrenme teknikleri ile anlatılan ölçüler ünitesinin öğrenci başarısına etkisi. (Yayın No. 159013) [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 25.12.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Şimşek, A. (2015). Araştırma modelleri. A. Şimşek (Ed.), Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri içinde (s. 80-106). Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Tural, H. (2005). İlköğretim matematik öğretiminde oyun ve etkinliklerle öğretimin erişi ve tutuma etkisi. (Yayın No. 186560) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 22.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Uğurel, I. (2003). Ortaöğretimde oyunlar ve etkinlikler ile matematik öğretimine ilişkin öğretmen adayları ve öğretmenlerin görüşleri. (Yayın No. 130146) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 22.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Uğurel, I. ve Moralı, S. (2008). Matematik ve oyun etkileşimi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 75-98. http://www.gefad.gazi.edu.tr/en/download/article-file/77106 adresinden 14.09.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Usta, N., Işık, A. D., Şahan, G., Genç, S., Taş, F., Gülay, G., Diril, F., Demir, Ö. ve Küçük, K. (2016). Öğretmen adaylarının matematik öğretiminde oyunların kullanımı ile ilgili görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 328-344. https://acikerisim.bartin.edu.tr/bitstream/handle/11772/2571/Makale%20A.7.1..pdf?sequence=1&isAllowed=y adresinden 17.04.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Uyar, M. Y. (2019). Matematik öğretimi ve öğretim yöntemleri. K. Tarım, G. Hacıömeroğlu, K. Tarım ve G. Hacıömeroğlu (Editörler), Matematik öğretiminin temelleri ilkokul içinde (ss. 1-32). Anı Yayıncılık. Yenilmez, K. (2017). Matematiğin tanımı ve diğer bilimlerle ilişkisi. A. Kaçar (Ed.), Temel matematik I-II içinde (ss. 2-6). Pegem A Akademi.
  • Yılmaz, S. (2019a). İlkokul matematik dersinde problem çözme becerisinin kazandırılmasında oyunla öğretim yöntemi kullanılmasının tutum ve başarıya etkisi. (Yayın No. 555809) [Yüksek lisans tezi, Giresun Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 17.12.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Yılmaz, Ş. K. (2019). Seçmeli zeka oyunları dersine ilişkin öğretmen görüşleri. (Yayın No. 561510) [Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi.] YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ adresinden 17.12.2020 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yalçın Bay 0000-0002-8449-9931

Leyla Baltayeva 0000-0002-9786-8169

Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2022
Gönderilme Tarihi 15 Temmuz 2022
Kabul Tarihi 6 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bay, Y., & Baltayeva, L. (2022). The Views of Classroom Teachers about the Math Teaching with Games. The Journal of Limitless Education and Research, 7(3), 422-471. https://doi.org/10.29250/sead.1144075

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.