Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teknoloji Destekli Ölçme-Değerlendirme Uygulamasının İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 13, 31.12.2021

Öz

Bu çalışma, teknoloji destekli ölçme ve değerlendirme (TDÖD) uygulamasının incelenmesi amacıyla nitel araştırma desenlerinden durum çalışması doğrultusunda yürütülmüştür. Bir devlet ortaokulunda öğrenim gören on dokuz 8. sınıf öğrencisi uygun örnekleme doğrultusunda çalışma kapsamına alınmıştır. 8. sınıf Bilim Uygulamaları dersinde yapılan sınav ve yapılandırılmış görüşme formu uzman görüşleri vasıtasıyla hazırlanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler içerik analizi yardımıyla çözümlenmiştir. Araştırmada, öğrencilerin TDÖD sınavına karşı olumlu bir bakış açısında bulunduğu; intihal yapan 4 öğrenciden 3’ünün yüksek not alma kaygısıyla intihalde bulunduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aggarwal, A. (2000). Web-based learning and teaching technologies: Opportunities and challenges. Hershey-USA: Idea Group Publishing.
  • Akdağ, H. & Çoklar, A . (2009). İlköğretim 6. ve 7. Sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersproje ve performans görevlerini hazırlarken yararlandıkları kaynaklar, internetin yer ve karşılaştıkları güçlükler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2),1-16.
  • Akdemir, Ö. ve Oğuz, A. (2008). Computer-based testing: an alternative for the assessment of Turkish undergraduate students, Computers ve Education, 1, 1198-1204.
  • Akkoç, H. (2012). Bilgisayar destekli ölçme-değerlendirme araçlarının matematik öğretimine entegrasyonuna yönelik hizmet öncesi eğitim uygulamaları ve matematik öğretmen adaylarının gelişimi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(3), 99-114.
  • Alp, Y , Kaleci, D . (2018). YouTube Sitesindeki Videoların Eğitim Materyali Olarak Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri. International Journal of Active Learning , 3 (1) , 57-68.
  • Bars, M., Şimsek, Ö., & Zengin, Y. (2017). Matematik öğretiminin ölçme ve değerlendirme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 7(13), 189-207.
  • Brosnan, M. (1999). Computer Anxiety in Students: Should Computer Based Assessment be Used at All?, Computer Assisted Assessment in Higher Education.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (17. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cabı, E. (2004). Web destekli Pascal öğretimine yönelik örnek bir çalışma. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. (6-9 Temmuz 2004). Malatya: İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: İlk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 99-114.
  • Çetin, O. (2010). Fen ve teknoloji dersinde çoklu ortam tasarım modeline göre hazırlanmış web tabanlı öğretim içeriğinin öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi ile içeriğe yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Doktora tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Daniel, L. G. & King, D. (1998). A knowledge and use of testing and measurement literac of elementary and secondary teachers. Journal of Educational Research, 91(6), 331-344.
  • Danziel, J. R., & Gazzard, S. (1998) Assisting student learning using web-based assessment: An overview of the WebMCQ system. Poster session presented at the meeting of the Annual Conference of the Australasian Society for Computers in Learning In Tertiary Education, New South Whales, Australia.
  • Durmuşçelebi, M. (2011). Lise öğrencilerinin ve öğretmen adaylarının kopya çekme davranışlarına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(1), 77-97.
  • Ekmekçi, E. (2016). Integrating Edmodo into foreign language classes as an assessment tool. participatory educational research (PER). Special Issue 2016-I, pp., 1-11.
  • Ergün, E. (2002). Üniversite öğrencilerinin bilgisayar destekli ölçmeden elde ettikleri başarının kalem-kağıt testi başarısı, bilgisayar kaygısı ve bilgisayar tecrübeleri açısından incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
  • Ersoy, M., & Çoklar, A. N. (2013). Teknopedagojik eğitimde değerlendirme. I. Kabakçı Yurdakul (Ed.), Teknopedagojik eğitime dayalı öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı içinde (241- 267), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gaytan, J. & McEwen, B. C. (2007). Effective Online Instructional and Assessment Strategies. The American Journal of Distance Education, 21(3), 117-132.
  • Gretes, J., & Green, M. (2000). Improving Undergraduate Learning With Computer Assisted Assessment, Journal of Research on Computing in Education, 33, 46-55.
  • Güler, H , Şahinkayası, Y , Şahinkayası, H . (2017). İnternet ve Mobil Teknolojilerin Yaygınlaşması: Fırsatlar ve Sınırlılıklar. Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (14) , 186-207.
  • Güler, N., Bayzan, Ş., ve Güneş, A. (2016). İnternette Çocuklara Yönelik Riskler ve Ailelerin Bilinçlendirme Faaliyetlerindeki Rolü, 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2020),16-18 Mayıs, Rize.
  • Gülbahar, Y., & Büyüköztürk, Ş. (2008). Değerlendirme tercihleri ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 148-161.
  • Güven, S. (7-9 Haziran 2001). Sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmede kullandıkları yöntem ve tekniklerin belirlenmesi. 10. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulmuş bildiri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Jeong, H. (2012). A comparetive study of scores on computer-based tests and paper-based tests, Behaviour ve Information Technology, 33(4), 410-422.
  • Kapoor, S. & Welch, C. (2011, April). Comparability of paper and computer administrations in terms of proficiency interpretations. Paper presented at the 2011 Annual Meeting of the National Council on Measurement in Education, New Orleans, LA.
  • Karakaya, Z. (2002, Mayıs). Çevrimiçi (On-line) Sınav Sistemi Geliştirilmesi ve Uygulanması, Uluslararası Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, 23-25 Mayıs, Eskişehir.
  • Karaman, S. (2007). Ders Web Sayfaları: Özellikleri, Hazırlanması, Kullanımı ve Öğretim Elemanlarının Tutumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (13), 47-68.
  • Karaman, S., Özen, Ü., Yıldırım, S. & Kaban, A. (2009). Açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemi üzerinden internet destekli (harmanlanmış) öğrenim deneyimi. Akademik Bilişim Konferansı, 11-13.
  • Karatay, H., Karabuğa, H. ve İpek, O. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Edmodo’nun kullanımı: Bir durum çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(4), 1064-1090.
  • Kaya, M. & Özel, S. A. (2014). Türkçe dokümanlardaki benzerliklerin tespiti için mevcut yazılımların karşılaştırılması ve Türkçe karakter kullanımı ile kök almanın etkisinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 29(2), 115-129.
  • Kaya, Z. & Tan, Ş. (2014). New trends of measurement and assessment in distance education, Turkish Online Journal of Distance Education, 15(1), 206-217.
  • Keser, H. (1997). Bilgisayarın Ölçme-Değerlendirme Hizmetinde Kullanımı, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt: 28, Sayı:2, s.249-259.
  • Kissane, B., Bradley, J. & Kemp, M. (1994). Graphics calculators, equity and assessment. Australian Senior Mathematics Journal, 8(2), 31-43.
  • Lederman, N.G. (2018). Nature of Scientific Knowledge and Scientific Inquiry in Biology Teaching. Teaching Biology in Schools; Global Research, Issue and Trends (Kostas Kampourakis, Michael J. Reiss).
  • Linn, R. L. & Gronlund N. E. (1995). Measurement and assessment in teaching. Upper Saddle River: Printice Hall Inc.
  • McCabe, M. (2006). Live assessment by questioning in an interactive classroom. İçinde D. A. Banks (Ed.), Audience response system in higher education: Applications and cases (s.276-288). Hershey, PA: Information Science.
  • Miles, M.B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. Thousand Oaks, Ca: Sage Publications.
  • Namlu, A. G., & Ceyhan, E. (2000). Bilgisayar kaygısı ölçeği (BKÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi, 10 (2), 77-93.
  • Odacı, M. M. (2019). Bilgisayar destekli ölçme platformunun bir ölçme aracı olarak kullanımına yönelik ingilizce öğretmen adaylarının tutumlarının ortaya çıkarılması ve bilişsel yüklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi, Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi), Mersin.
  • Özbaşı, D. (2016). Bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test uygulamasına ve kağıt kalem testine katılan öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(42), 1270-1274.
  • Özturan, T. (2016). Bilgisayar temelli ölçme-değerlendirmenin ingilizce öğretmen adaylarının sınav başarısı ve tutumu üzerine etkisi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Öztürk, Y. A. & Şahin, Ç. (2014). The Effects of Alternative Assessment And Evaluation Methods on Academic Achievement, Persistence of Learning, Self-Efficacy Perception And Attitudes. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 1022-1046.
  • Rosen, L., & Maguire, P. (1990). Myths and Realities of Computerphobia: a Meta Analysis, Anxiety Research, 3, 175-191.
  • Sevindik, T. (2006). Akıllı sınıfların yüksek öğretim öğrencilerinin akademik başarı ve tutumlarına etkisi (Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Schwartz, R. S. (2004). Epistemological Views in Authentic Science Practices: A CrossDiscipline Comparison of Scientists’ Views of Nature of Science and Scientific Inquiry (Unpublished Doctoral Dissertation). Oregon State University, Corvallis, Oregon.
  • Süral, İ. ve Girmen, P. (2019). Hayat bilgisi dersinde kazanıma dayalı web tabanlı değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 3(3), 213-226.
  • Şimşek, Ö., & Yazar, T. (2017). Öğretmenlerin eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterliklerinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 7(1), 23-54.
  • Temel, A. (1991). Ortaöğretimde ölçme ve değerlendirme sorunları. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 18, 23-27.
  • Tonta, Y. (2007). Kütüphaneler sanal güzegâhlara mı dönüşüyor?. A. Üstün ve Ü. Konya (Yay. Haz.). I. Uluslararası Bilgi Hizmetleri Sempozyumu: İletişim 25-26 Mayıs 2006 İstanbul (Bildiriler) içinde (ss. 353-366). İstanbul.
  • Tullu, M. S. & Karande, S. (2017). Writing a model research paper: A roadmap. Journal of Postgraduate Medicine, 63(3), 143.
  • Turgut, M. F. (1997). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Gül yayınevi.
  • Tümer, E., Şahin, İ. & Aktürk, A.O. (2008). Online sınav sistemi ve bu sistem ile ilgili öğrenci görüşleri. 5th International Educational Technologies Symposium, Anadolu University, Eskişehir.
  • Uzun, E., Karakuş, T., Kurşun, E. & Karaaslan, H. (31 Ocak-2 Şubat 2007). Öğrenci gözüyle “aşırma” (intihal): Neden ve çözüm önerileri. Akademik Bilişim ’07 Kütahya’da sunulan bildiri.
  • Wall, Janet E. (2000). Technology-Delivered Assessment: Diamonds or Rocks?, (http://ericcass.uncg.edu/digest/2000-02.html)
  • Wang, A. I., & Lieberoth, A. (2016). The effect of points and audio on concentration, engagement, enjoyment, learning, motivation, and classroom dynamics usingKahoot! In European Conference on Games Based Learning (p. 738). Academic Conferences International Limited.
  • Weber, B., Schneider, B., Fritze, J., Gille, B., Hornung, S., Kuhner, T., and Maurer, K. (2003). Acceptance of computerized compared to paper-and-pencil assessment in psychiatric inpatients. Computers in Human Behavior, 19, 81–93.
  • Yavuz, S. & Coşkun, E. A. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34).
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yilmaz, H. (1998). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Konya: Mikro Yayınları.
  • Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and methods (4th Ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.

Examination of Technology Supported Measurement and Evaluation Application

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 13, 31.12.2021

Öz

This study was carried out in line with the qualitative design in order to examine technology supported measurement and evaluation (TSME) application. 19, 8th grade students studying in a public secondary school were included in the study according to appropriate sampling. Exam and structured interview form in 8th grade science practices course were prepared in line with expert opinions. The data obtained in the study were analyzed with the help of content analysis. In the research, the students had a positive view towards the TSME exam; It was determined that 3 of the 4 students who plagiarized expressed plagiarism with anxiety of getting high marks.

Kaynakça

  • Aggarwal, A. (2000). Web-based learning and teaching technologies: Opportunities and challenges. Hershey-USA: Idea Group Publishing.
  • Akdağ, H. & Çoklar, A . (2009). İlköğretim 6. ve 7. Sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersproje ve performans görevlerini hazırlarken yararlandıkları kaynaklar, internetin yer ve karşılaştıkları güçlükler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2),1-16.
  • Akdemir, Ö. ve Oğuz, A. (2008). Computer-based testing: an alternative for the assessment of Turkish undergraduate students, Computers ve Education, 1, 1198-1204.
  • Akkoç, H. (2012). Bilgisayar destekli ölçme-değerlendirme araçlarının matematik öğretimine entegrasyonuna yönelik hizmet öncesi eğitim uygulamaları ve matematik öğretmen adaylarının gelişimi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(3), 99-114.
  • Alp, Y , Kaleci, D . (2018). YouTube Sitesindeki Videoların Eğitim Materyali Olarak Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri. International Journal of Active Learning , 3 (1) , 57-68.
  • Bars, M., Şimsek, Ö., & Zengin, Y. (2017). Matematik öğretiminin ölçme ve değerlendirme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 7(13), 189-207.
  • Brosnan, M. (1999). Computer Anxiety in Students: Should Computer Based Assessment be Used at All?, Computer Assisted Assessment in Higher Education.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (17. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cabı, E. (2004). Web destekli Pascal öğretimine yönelik örnek bir çalışma. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. (6-9 Temmuz 2004). Malatya: İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: İlk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 99-114.
  • Çetin, O. (2010). Fen ve teknoloji dersinde çoklu ortam tasarım modeline göre hazırlanmış web tabanlı öğretim içeriğinin öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi ile içeriğe yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Doktora tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Daniel, L. G. & King, D. (1998). A knowledge and use of testing and measurement literac of elementary and secondary teachers. Journal of Educational Research, 91(6), 331-344.
  • Danziel, J. R., & Gazzard, S. (1998) Assisting student learning using web-based assessment: An overview of the WebMCQ system. Poster session presented at the meeting of the Annual Conference of the Australasian Society for Computers in Learning In Tertiary Education, New South Whales, Australia.
  • Durmuşçelebi, M. (2011). Lise öğrencilerinin ve öğretmen adaylarının kopya çekme davranışlarına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(1), 77-97.
  • Ekmekçi, E. (2016). Integrating Edmodo into foreign language classes as an assessment tool. participatory educational research (PER). Special Issue 2016-I, pp., 1-11.
  • Ergün, E. (2002). Üniversite öğrencilerinin bilgisayar destekli ölçmeden elde ettikleri başarının kalem-kağıt testi başarısı, bilgisayar kaygısı ve bilgisayar tecrübeleri açısından incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
  • Ersoy, M., & Çoklar, A. N. (2013). Teknopedagojik eğitimde değerlendirme. I. Kabakçı Yurdakul (Ed.), Teknopedagojik eğitime dayalı öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı içinde (241- 267), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gaytan, J. & McEwen, B. C. (2007). Effective Online Instructional and Assessment Strategies. The American Journal of Distance Education, 21(3), 117-132.
  • Gretes, J., & Green, M. (2000). Improving Undergraduate Learning With Computer Assisted Assessment, Journal of Research on Computing in Education, 33, 46-55.
  • Güler, H , Şahinkayası, Y , Şahinkayası, H . (2017). İnternet ve Mobil Teknolojilerin Yaygınlaşması: Fırsatlar ve Sınırlılıklar. Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (14) , 186-207.
  • Güler, N., Bayzan, Ş., ve Güneş, A. (2016). İnternette Çocuklara Yönelik Riskler ve Ailelerin Bilinçlendirme Faaliyetlerindeki Rolü, 10. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2020),16-18 Mayıs, Rize.
  • Gülbahar, Y., & Büyüköztürk, Ş. (2008). Değerlendirme tercihleri ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 148-161.
  • Güven, S. (7-9 Haziran 2001). Sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirmede kullandıkları yöntem ve tekniklerin belirlenmesi. 10. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulmuş bildiri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Jeong, H. (2012). A comparetive study of scores on computer-based tests and paper-based tests, Behaviour ve Information Technology, 33(4), 410-422.
  • Kapoor, S. & Welch, C. (2011, April). Comparability of paper and computer administrations in terms of proficiency interpretations. Paper presented at the 2011 Annual Meeting of the National Council on Measurement in Education, New Orleans, LA.
  • Karakaya, Z. (2002, Mayıs). Çevrimiçi (On-line) Sınav Sistemi Geliştirilmesi ve Uygulanması, Uluslararası Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, 23-25 Mayıs, Eskişehir.
  • Karaman, S. (2007). Ders Web Sayfaları: Özellikleri, Hazırlanması, Kullanımı ve Öğretim Elemanlarının Tutumları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (13), 47-68.
  • Karaman, S., Özen, Ü., Yıldırım, S. & Kaban, A. (2009). Açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemi üzerinden internet destekli (harmanlanmış) öğrenim deneyimi. Akademik Bilişim Konferansı, 11-13.
  • Karatay, H., Karabuğa, H. ve İpek, O. (2018). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Edmodo’nun kullanımı: Bir durum çalışması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(4), 1064-1090.
  • Kaya, M. & Özel, S. A. (2014). Türkçe dokümanlardaki benzerliklerin tespiti için mevcut yazılımların karşılaştırılması ve Türkçe karakter kullanımı ile kök almanın etkisinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 29(2), 115-129.
  • Kaya, Z. & Tan, Ş. (2014). New trends of measurement and assessment in distance education, Turkish Online Journal of Distance Education, 15(1), 206-217.
  • Keser, H. (1997). Bilgisayarın Ölçme-Değerlendirme Hizmetinde Kullanımı, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt: 28, Sayı:2, s.249-259.
  • Kissane, B., Bradley, J. & Kemp, M. (1994). Graphics calculators, equity and assessment. Australian Senior Mathematics Journal, 8(2), 31-43.
  • Lederman, N.G. (2018). Nature of Scientific Knowledge and Scientific Inquiry in Biology Teaching. Teaching Biology in Schools; Global Research, Issue and Trends (Kostas Kampourakis, Michael J. Reiss).
  • Linn, R. L. & Gronlund N. E. (1995). Measurement and assessment in teaching. Upper Saddle River: Printice Hall Inc.
  • McCabe, M. (2006). Live assessment by questioning in an interactive classroom. İçinde D. A. Banks (Ed.), Audience response system in higher education: Applications and cases (s.276-288). Hershey, PA: Information Science.
  • Miles, M.B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. Thousand Oaks, Ca: Sage Publications.
  • Namlu, A. G., & Ceyhan, E. (2000). Bilgisayar kaygısı ölçeği (BKÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi, 10 (2), 77-93.
  • Odacı, M. M. (2019). Bilgisayar destekli ölçme platformunun bir ölçme aracı olarak kullanımına yönelik ingilizce öğretmen adaylarının tutumlarının ortaya çıkarılması ve bilişsel yüklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi, Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yüksek Lisans Tezi), Mersin.
  • Özbaşı, D. (2016). Bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test uygulamasına ve kağıt kalem testine katılan öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(42), 1270-1274.
  • Özturan, T. (2016). Bilgisayar temelli ölçme-değerlendirmenin ingilizce öğretmen adaylarının sınav başarısı ve tutumu üzerine etkisi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Öztürk, Y. A. & Şahin, Ç. (2014). The Effects of Alternative Assessment And Evaluation Methods on Academic Achievement, Persistence of Learning, Self-Efficacy Perception And Attitudes. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 1022-1046.
  • Rosen, L., & Maguire, P. (1990). Myths and Realities of Computerphobia: a Meta Analysis, Anxiety Research, 3, 175-191.
  • Sevindik, T. (2006). Akıllı sınıfların yüksek öğretim öğrencilerinin akademik başarı ve tutumlarına etkisi (Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Schwartz, R. S. (2004). Epistemological Views in Authentic Science Practices: A CrossDiscipline Comparison of Scientists’ Views of Nature of Science and Scientific Inquiry (Unpublished Doctoral Dissertation). Oregon State University, Corvallis, Oregon.
  • Süral, İ. ve Girmen, P. (2019). Hayat bilgisi dersinde kazanıma dayalı web tabanlı değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 3(3), 213-226.
  • Şimşek, Ö., & Yazar, T. (2017). Öğretmenlerin eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterliklerinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 7(1), 23-54.
  • Temel, A. (1991). Ortaöğretimde ölçme ve değerlendirme sorunları. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 18, 23-27.
  • Tonta, Y. (2007). Kütüphaneler sanal güzegâhlara mı dönüşüyor?. A. Üstün ve Ü. Konya (Yay. Haz.). I. Uluslararası Bilgi Hizmetleri Sempozyumu: İletişim 25-26 Mayıs 2006 İstanbul (Bildiriler) içinde (ss. 353-366). İstanbul.
  • Tullu, M. S. & Karande, S. (2017). Writing a model research paper: A roadmap. Journal of Postgraduate Medicine, 63(3), 143.
  • Turgut, M. F. (1997). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Gül yayınevi.
  • Tümer, E., Şahin, İ. & Aktürk, A.O. (2008). Online sınav sistemi ve bu sistem ile ilgili öğrenci görüşleri. 5th International Educational Technologies Symposium, Anadolu University, Eskişehir.
  • Uzun, E., Karakuş, T., Kurşun, E. & Karaaslan, H. (31 Ocak-2 Şubat 2007). Öğrenci gözüyle “aşırma” (intihal): Neden ve çözüm önerileri. Akademik Bilişim ’07 Kütahya’da sunulan bildiri.
  • Wall, Janet E. (2000). Technology-Delivered Assessment: Diamonds or Rocks?, (http://ericcass.uncg.edu/digest/2000-02.html)
  • Wang, A. I., & Lieberoth, A. (2016). The effect of points and audio on concentration, engagement, enjoyment, learning, motivation, and classroom dynamics usingKahoot! In European Conference on Games Based Learning (p. 738). Academic Conferences International Limited.
  • Weber, B., Schneider, B., Fritze, J., Gille, B., Hornung, S., Kuhner, T., and Maurer, K. (2003). Acceptance of computerized compared to paper-and-pencil assessment in psychiatric inpatients. Computers in Human Behavior, 19, 81–93.
  • Yavuz, S. & Coşkun, E. A. (2008). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34).
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yilmaz, H. (1998). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Konya: Mikro Yayınları.
  • Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and methods (4th Ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Lokman Baynazoğlu 0000-0002-4114-0531

Emine Çolak Baynazoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Baynazoğlu, L., & Çolak Baynazoğlu, E. (2021). Teknoloji Destekli Ölçme-Değerlendirme Uygulamasının İncelenmesi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 1-13.