Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİĞİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2021, Sayı: 43, 93 - 105, 23.03.2021
https://doi.org/10.30794/pausbed.654438

Öz

Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının kullandıkları müziği öğrenme stratejilerini algılama, gerçekleştirme, yansıtma boyutlarında hangi düzeyde kullandıklarını ve bu stratejilerin cinsiyet, sınıf düzeyi, lise türü ve okuduğu üniversite değişkenleri açısından farklılık gösterme durumunu belirlemektir. Araştırma betimsel nitelikte bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın örneklemini yedi farklı bölgeye ait yedi üniversitenin 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim gören toplam 360 müzik öğretmeni adayı oluşturmuştur. Elde edilen verilerin analizinde müzik öğretmeni adaylarının müziği öğrenme stratejilerinde devam ettikleri lise türü, sınıf düzeyleri ve cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık olup olmadığının tespiti için t-testi uygulanmıştır. Müzik bölümünde farklı üniversitelerde okuyan öğrenciler arasında farklılık olup olmadığının tespit etmek için ANOVA testi uygulanmıştır. Araştırmada ilgili veriler Kocabaş (2003) tarafından geliştirilmiş olan “Müziği Öğrenme Stratejileri Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın bulguları doğrultusunda, üniversite de okuyan öğrencilerin müziği öğrenme stratejilerinin cinsiyete, mezun olunan lise türü, okuduğu üniversiteye ve okuduğu sınıf düzeyine göre farklılık gösterdiği sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Referans1 Arends, R. L. (1997). Classroom Instruction and Management, The McGraw-Hill, Washington. Referans2 Ataseven, N. (2014). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir. Referans3 Dikbaş, Y. (2008). Öğrenme Stratejilerinin Öğretiminin Ve Ders İşlenişinde Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Tutumlarına ve Kalıcılığa Etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Referans4 Dilci, T. (2014). Öğrenme Psikolojisi, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul. Referans5 Ertem, Ş. (2003). Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Temel Piyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumları Ve Örgütleme Stratejisinin Etkililik Düzeyi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Referans6 Gündoğmuş, N. (2013). Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri İle Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Konya. Referans7 Hamurcu, H. (2002). “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23,123-134. Referans8 Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Bilim Yayınevi, Ankara. Referans9 Karakış, Ö., Gürcan, Z., ve Demirtaş, Z. (2009). “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Stratejilerini Kullanma Düzeyleri”, XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı Bildirisi (425-435), İzmir. Referans10 Karasar, N. (2005). Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Referans11 Kılınçer, Ö. (2013). Piyano Dersinde Kullanılan Öğrenme Stratejilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Erciyes Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Kayseri. Referans12 Kocaarslan, B. (2016). Profesyonel Müzik Eğitiminde Bilinçli Farkındalık, Öğrenme Stratejileri ve Öğrenme Stilleri (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Referans13 Kocabaş, A. ve Sever, Z. (2012). “The Analysis of The Learning Strategies Utilized by Students in Music Class in Terms of Some Psychosocial Variables”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (4), 9-23. Referans14 Kocabaş, A. (2003). “Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Müziği Öğrenme Stratejileri ve Çoklu Zekâ Alanlarının Karşılaştırılması”, Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı Bildiri Kitabı 3, (30-45), Kuşadası. Referans15 Özdamar, K. (2004). Paket Program İle İstatistiksel Veri Analizi, Kaan Kitapevi, Eskişehir. Referans16 Türer, A. (2006). Eğitim Bilimine Giriş, Dilek Matbaası, Sivas. Referans17 Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar - İlkeler – Yaklaşımlar, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara. Referans18 Yokuş, H. (2010). “Müzik Öğretmeni Adaylarının Piyano Repertuarının Öğrenilmesine Yönelik Öğrenme Stratejilerini Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi”, International Conference on New Horizons in Education (619-625), Cyprus.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Kayhan 0000-0002-5820-3682

Bahar Güdek 0000-0002-1174-9549

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2021
Kabul Tarihi 20 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Kayhan, E., & Güdek, B. (2021). MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİĞİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(43), 93-105. https://doi.org/10.30794/pausbed.654438
AMA Kayhan E, Güdek B. MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİĞİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. PAUSBED. Mart 2021;(43):93-105. doi:10.30794/pausbed.654438
Chicago Kayhan, Esra, ve Bahar Güdek. “MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİĞİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 43 (Mart 2021): 93-105. https://doi.org/10.30794/pausbed.654438.
EndNote Kayhan E, Güdek B (01 Mart 2021) MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİĞİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 43 93–105.
IEEE E. Kayhan ve B. Güdek, “MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİĞİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”, PAUSBED, sy. 43, ss. 93–105, Mart 2021, doi: 10.30794/pausbed.654438.
ISNAD Kayhan, Esra - Güdek, Bahar. “MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİĞİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 43 (Mart 2021), 93-105. https://doi.org/10.30794/pausbed.654438.
JAMA Kayhan E, Güdek B. MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİĞİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. PAUSBED. 2021;:93–105.
MLA Kayhan, Esra ve Bahar Güdek. “MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİĞİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 43, 2021, ss. 93-105, doi:10.30794/pausbed.654438.
Vancouver Kayhan E, Güdek B. MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİĞİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. PAUSBED. 2021(43):93-105.