Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Lev Tolstoy’s Story “What Men Live By” in terms of Values Education

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 44, 8420 - 8431, 26.12.2021
https://doi.org/10.26466/opus.936472

Öz

Values are the phenomenon that bring direction of life, endurance, joy of life, happiness, peace etc. Values are like rails that keep an individual on the track and stay on track; helps it move smoothly, quickly and accurately. Its effect and contribution in human life is also absolute. We see a lot of news on events such as theft, violence, fraud, alcohol and substance addiction, both in the newspaper and on the television. For example by teaching values of honesty, negative behaviors such as theft and fraud are expected to decrease. In this respect, it is thought that reading this work will cause to concentrate on the value of “love” which being lost and is the needed recently. Different methods of value education are used in schools. One of them is the examination and discussion of characters in books such as fairy tales, stories and novels. The aim of this research is to reveal the values in the story “What Men Live By” written by the Russian writer Lev Tolstoy in1885. As a result of analyzing the data with the method of content analysis, it was found that the most prominent values are austerity, compassion, altruism, love, non-prejudice and belief in God in this story. It was concluded that the sorry “What Men Live By” can be used for values education, especially secondary and high schools. It was thought that this study will be contribute to teachers who are interested in character and value education. In this respect, it is thought that this work that students will read will cause to concentrate on the value of "love", which is being lost and is most needed recently.

Kaynakça

  • Tolstoy, L.N. (2017). İnsan ne ile yaşar. (Çev.S.B. Özmen). Konya: Sebat Ofset.
  • Ulusoy, K. (2019). Karakter değerler ve ahlak eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Yeniay, S. (2019). Behiç AK’ın hikâyelerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi. adlı Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Lev Nikolayeviç Tolstoy’un “İnsan Ne İle Yaşar” Adlı Hikayesinin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 44, 8420 - 8431, 26.12.2021
https://doi.org/10.26466/opus.936472

Öz

Değerler, milli ve küresel gelişime elverişli olan hayat prensiplerini yönlendiren, hayata yön, dayanma gücü, yaşama sevinci, mutluluk, huzur vb. getiren olgulardır. Değerler bir bireyin rayda kalmasını ve yoldan çıkmamasını sağlayan raylar gibidir; yumuşak, hızlı ve doğru hareket etmesine yardımcı olur. Değerlerin insan hayatında etkisi ve katkısı mutlaktır. Gerek gazetede, gerekse televizyonlarda hırsızlık, şiddet olayları, dolandırıcılık alkol ve madde bağımlılığı gibi olaylar ile ilgili çok fazla haberleri görmekteyiz. Dürüstlük gibi değerin aşılanmasıyla, hırsızlık, dolandırıcılık gibi olumsuz davranışların azalması beklenmektedir. Okullarda değer eğitimi ile ilgili farklı yöntemler kullanılmaktadır. Bunlardan birisi de masal, hikaye, roman gibi kitaplardaki karakterlerin incelenmesi ve tartışmaya açılmasıdır. Bu çalışmanın amacı, Rus yazar Lev Tolstoy’un 1885 yılında yazdığı ve aslından Sultan Bozdağ Özmen tarafından Türkçe’ ye çevirisi yapılan “İnsan Ne İle Yaşar” hikayesinde yer alan değerlerin ortaya çıkarılmasıdır. Bu çalışmada niteliksel araştırma metotlarından biri olan doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmesi sonucunda, bu hikayede en belirgin olarak, kanaatkarlık, merhamet, diğerkamlık, sevgi ve önyargılı olmama ve Tanrı inancı değerleri göze çarpmaktadır. Bu açıdan öğrencilerin okuyacağı bu eser, son zamanlarda gittikçe yitirilmekte olan ve en fazla ihtiyaç duyulan “sevgi” değeri üzerinde yoğunlaşmaya sebep olacağı düşünülmektedir. “İnsan Ne ile Yaşar” hikayesinin özellikle ortaokullarda ve liselerde değer ve karakter eğitimi amacıyla kullanılabileceği sonucuna varılmıştır. Ayrıca, bu çalışmanın karakter ve değer eğitimi ile ilgilenen öğretmenlere de bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Tolstoy, L.N. (2017). İnsan ne ile yaşar. (Çev.S.B. Özmen). Konya: Sebat Ofset.
  • Ulusoy, K. (2019). Karakter değerler ve ahlak eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Yeniay, S. (2019). Behiç AK’ın hikâyelerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi. adlı Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aynur Pala 0000-0003-4889-7438

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2021
Kabul Tarihi 29 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Pala, A. (2021). Lev Nikolayeviç Tolstoy’un “İnsan Ne İle Yaşar” Adlı Hikayesinin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 18(44), 8420-8431. https://doi.org/10.26466/opus.936472