Çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının
öğrenme yaklaşımlarını farklı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada
tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2015-2016 öğretim yılı güz
döneminde Batı Karadeniz bölgesindeki bir üniversitenin fen bilgisi
öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan toplam 274 öğretmen adayından
oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Öğrenme Yaklaşımı Ölçeği
kullanılmıştır. Ölçek, Anlamlı Öğrenme Yaklaşımı Ölçeği ve Ezbere Öğrenme
Yaklaşımı Ölçeği olmak üzere iki alt ölçekten oluşmaktadır. Verilerin
analizinde SPSS 22 programından yararlanılmış, değişkenlere ait istatistikler
gerçekleştirilmiştir. Fen bilgisi öğretmeni adaylarının ezbere ve anlamlı
öğrenme yaklaşımı alt ölçeğinden aldıkları puanların (1) cinsiyete, (2) sınıf
düzeyine göre anlamlı bir şekilde değişmediği, (3) ezbere öğrenme yaklaşımı alt
ölçeğinden aldıkları puanların programı sevme durumuna göre anlamlı farklılık
gösterirken anlamlı öğrenme yaklaşımı alt ölçeğinden aldıkları puanların
programı sevme durumuna göre anlamlı farklılık göstermediği ve (4) ezbere
öğrenme yaklaşımı alt ölçeği ve anlamlı öğrenme yaklaşımı alt ölçeği arasında
herhangi bir ilişkinin bulunmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmadan çıkan
sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.
Öğrenme yaklaşımı fen bilgisi öğretmen adayı cinsiyet sınıf düzeyi programı sevme durumu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |