Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE KAYGILARI

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 736 - 743, 01.02.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı kimya öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve kaygılarını incelemektir. Çalışmaya Ankara’da iki farklı üniversitenin kimya öğretmenliği programına devam eden 30 kimya öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada nicel ve nitel veri toplama yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği” ve açık uçlu sorular kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının cinsiyet değişkeni açısından farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Kimya öğretmen adaylarının, ÖSS puanı, kimyayı sevme, öğretmeyi sevme ve sınav sistemi öğretmenlik mesleğini tercih etme sebeplerinin başında gelmektedir. Ayrıca, kimya öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine karşı genel olarak olumlu tutuma sahip olmalarına rağmen, kadro azlığından kaynaklanan atanma kaygısı ve KPSS’ye yönelik kaygılarının olduğu bulunmuştur.

Yıl 2011, Cilt: 6 Sayı: 1, 736 - 743, 01.02.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Selcan Kutucu

Betül Ekiz

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kutucu, S., & Ekiz, B. (2011). KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE KAYGILARI. Education Sciences, 6(1), 736-743.
AMA Kutucu S, Ekiz B. KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE KAYGILARI. NWSA. Şubat 2011;6(1):736-743.
Chicago Kutucu, Selcan, ve Betül Ekiz. “KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE KAYGILARI”. Education Sciences 6, sy. 1 (Şubat 2011): 736-43.
EndNote Kutucu S, Ekiz B (01 Şubat 2011) KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE KAYGILARI. Education Sciences 6 1 736–743.
IEEE S. Kutucu ve B. Ekiz, “KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE KAYGILARI”, NWSA, c. 6, sy. 1, ss. 736–743, 2011.
ISNAD Kutucu, Selcan - Ekiz, Betül. “KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE KAYGILARI”. Education Sciences 6/1 (Şubat 2011), 736-743.
JAMA Kutucu S, Ekiz B. KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE KAYGILARI. NWSA. 2011;6:736–743.
MLA Kutucu, Selcan ve Betül Ekiz. “KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE KAYGILARI”. Education Sciences, c. 6, sy. 1, 2011, ss. 736-43.
Vancouver Kutucu S, Ekiz B. KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE KAYGILARI. NWSA. 2011;6(1):736-43.