Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 2, 424 - 435, 27.04.2023
https://doi.org/10.33206/mjss.1217646

Öz

Kaynakça

  • Altun, M. (2019). The effects of mind games and games containing physical activity on attention and visual perception levels of primary school students. Journal of Education and Learning, 8(6), 72-82.
  • Ayan, S., Memiş, U. A., Eynur, B. R. ve Kabakçı, A. (2012). Özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklarda oyuncak ve oyunun önemi. Uluslararası Hakemli Akademik Spor Sağlık ve Tıp Bilimleri Dergisi 2(4), 80-89.
  • Bottino, R. M. ve Ott, M. (2006). Mind games, reasoning skills, and the primary school curriculum. Learning, Media and Technology, 31(4), 359–375.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Charlier N, ve De Fraine B. (2013). Game-based learning as a vehicle to teach first aid content: A randomized experiment. J Sch Health, 83,493–499.
  • Chou, (2017). Board games play matters: A rethinking on children’s aesthetic experience and interpersonal understanding. EURASIA Journal of Mathematics Science and Technology Education, 13(6), 2405-2421.
  • Dempsey, J. V., Haynes, L. L., Lucassen, B. A. ve Casey, M. S. (2002). Forty simple computer games and what they could mean to educators. Simulation Gaming, 33(2), 157-168.
  • Devecioğlu, Y. ve Karadağ, Z. (2014). Amaç, Beklenti ve öneriler bağlamında zekâ oyunları dersinin değerlendirilmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 41-61.
  • Ekiçi, M., Öztürk, F. ve Adalar, H. (2017). Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının zekâ oyunlarına ilişkin görüşleri. Researcher: SocialScienceStudies, 5(4), 489-502.
  • Eriksson, M., Kenward, B., Poom, L. ve Stenberg, G. (2021). The behavioral effects of cooperative and competitive board games in pre-schoolers. Scandinavian Journal of Psychology, 62, 355-364.
  • Fleer, M. (2013). Theorising play in the early years. UK: Cambridge University Press.
  • Fung, Y. M. ve Min, Y. L. (2016). Effects of board game on speaking ability of low-proficiency ESL learners. International Journal of Applied Linguistics & English Literature, 5(3), 261-271.
  • Gauthier A., Kato P. M., Bul K. C. M., Dunwell I., Walker-Clarke A. ve Lameras P. (2019). Board games for health: a systematic literature review and meta-analysis. Games Heal. 8, 85–100.
  • Güneş, D. ve Yünkül, E. (2021). Akıl ve zekâ oyunlarının ilkokul öğrencileri üzerindeki etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi 3(5), 804-829.
  • Heiman, S. (2014). A study on the perception of brain games and their effect on memory and cognitive skills. Dissertation, University of Central Florida.
  • Kafai, (2006). Playing and making games for learning: ınstructionist and constructionist perspectives for game studies. Games and Culture, 1(1), 36-40.
  • Keesee, G. (2012). Educational games. 08.11.2022 tarihinde http://teachinglearningresources.pbworks.com/w /page / 35130965/Educational%20Games adresinden erişilmiştir.
  • Khan, A. ve Pearce, G. (2015). A study into the effects of a board game on flow in undergraduate business students. The International Journal of Management Education, 13, 193-201.
  • Kirriemuir, J. ve McFarlane, A. (2004). Literature review in games and learning. Report 8, Futurelab series. 17.10.2022 tarihinde https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00190453/document adresinden erişilmiştir.
  • Kula, S. (2019). Zekâ oyunlarının ilkokul 2. sınıf öğrencilerine yansımaları: Bir eylem araştırması. Millî Eğitim Dergisi, 49(225), 253-282.
  • Marangoz, D. ve Demirtaş, Z. (2017). Mekanik zekâ oyunlarının ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin zihinsel beceri düzeylerine etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 10(53), 612-621.
  • MEB, (2016). Ortaokul ve imam hatip ortaokulu zekâ oyunları dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: A sourcebook. Beverly Hills: Sage.
  • Nakao, M. (2019). Special series on “effects of board games on health education and promotion” board games as a promising tool for health promotion: a review of recent literature. BioPsychoSocial Medicine, 13(5), 1-7.
  • Noda, S., Shirotsuki, K. ve Nakao, M. (2019). The effectiveness of intervention with board games: a systematic review. BioPsychoSocial Medicine, 13(22), 1-21.
  • Riggs A.E. ve Young, A.G. (2019). Developmental changes in children's normative reasoning across learning contexts and collaborative roles. Dev Psychol, 52,1236-1246.
  • Saygı, E., Alkaş-Ulusoy Ç. ve Umay, A. (2017). İlköğretim Matematik öğretmenlerinin zekâ oyunları dersi ile ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 280-294.
  • Smith, J. H. (2006). The games economists play-implications of economic game theory for the study of computer games. Game Studies, 6(1), 1-15.
  • Sulistianingsih, E., Febriani, R. ve Pradjarto, J.C.S. (2019). The effect on ınteractive board games (ıbg) on vocabulary achievement. Langkawi Journal of The Association for Arabic and English, 5(2), 127-139.
  • Terzi, A. ve Erdoğan, T. (2021). İlkokul öğrencilerinin, velilerin ve sınıf öğretmenlerinin zekâ oyunlarına ilişkin görüşleri. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (REFAD), 1(2), 14-38.
  • Yang, Y. T. C. (2012). Building virtual cities, inspiring intelligent citizens: Digital games for developing students’ problem solving and learning motivation. Computers & Education, 59(2), 365-377.
  • Yöndemli, E. N. ve Taş, İ. D. (2018). Zekâ oyunlarının ortaokul düzeyindeki öğrencilerde matematiksel muhakeme yeteneğine olan etkisi. Turkish Journal of Primary Education, 3(2), 46-62.

Öğretmen Adaylarının Akıl ve Zeka Oyunlarına Yönelik Metaforik Algıları

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 2, 424 - 435, 27.04.2023
https://doi.org/10.33206/mjss.1217646

Öz

Bu araştırma, öğretmen adaylarının akıl ve zeka oyunlarına yönelik metaforik algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen 102 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veriler katılımcıların her birinin akıl ve zeka oyunları . . . gibidir. Çünkü, . . .” cümlesini tamamlamasıyla toplanmıştır. Veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada; katılımcıların 81 metafor ürettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Üretilen metaforlar 4 tema ve 8 kategoriye ayrılmıştır. Katılımcıların akıl ve zeka oyunları sürecine yönelik olumlu metaforlar ürettikleri belirlenmiştir. Bunun yanı sıra akıl ve zeka oyunlarının hem kişisel hem de akademik anlamda önemli katkılar sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler kategoriler açısından incelendiğinde katılımcıların akıl ve zeka oyunlarına yönelik ürettikleri metaforlar çoğunlukla Gelişim ve Çok Yönlülük kategorileri içerisinde; en az ise Tedavi ve Transfer kategorileri içerisinde yer aldığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler metaforlar açısından incelendiğinde katılımcıların akıl ve zeka oyunlarını çoğunlukla; anahtar ve çark metaforları ile açıkladıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Altun, M. (2019). The effects of mind games and games containing physical activity on attention and visual perception levels of primary school students. Journal of Education and Learning, 8(6), 72-82.
  • Ayan, S., Memiş, U. A., Eynur, B. R. ve Kabakçı, A. (2012). Özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklarda oyuncak ve oyunun önemi. Uluslararası Hakemli Akademik Spor Sağlık ve Tıp Bilimleri Dergisi 2(4), 80-89.
  • Bottino, R. M. ve Ott, M. (2006). Mind games, reasoning skills, and the primary school curriculum. Learning, Media and Technology, 31(4), 359–375.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Charlier N, ve De Fraine B. (2013). Game-based learning as a vehicle to teach first aid content: A randomized experiment. J Sch Health, 83,493–499.
  • Chou, (2017). Board games play matters: A rethinking on children’s aesthetic experience and interpersonal understanding. EURASIA Journal of Mathematics Science and Technology Education, 13(6), 2405-2421.
  • Dempsey, J. V., Haynes, L. L., Lucassen, B. A. ve Casey, M. S. (2002). Forty simple computer games and what they could mean to educators. Simulation Gaming, 33(2), 157-168.
  • Devecioğlu, Y. ve Karadağ, Z. (2014). Amaç, Beklenti ve öneriler bağlamında zekâ oyunları dersinin değerlendirilmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 41-61.
  • Ekiçi, M., Öztürk, F. ve Adalar, H. (2017). Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının zekâ oyunlarına ilişkin görüşleri. Researcher: SocialScienceStudies, 5(4), 489-502.
  • Eriksson, M., Kenward, B., Poom, L. ve Stenberg, G. (2021). The behavioral effects of cooperative and competitive board games in pre-schoolers. Scandinavian Journal of Psychology, 62, 355-364.
  • Fleer, M. (2013). Theorising play in the early years. UK: Cambridge University Press.
  • Fung, Y. M. ve Min, Y. L. (2016). Effects of board game on speaking ability of low-proficiency ESL learners. International Journal of Applied Linguistics & English Literature, 5(3), 261-271.
  • Gauthier A., Kato P. M., Bul K. C. M., Dunwell I., Walker-Clarke A. ve Lameras P. (2019). Board games for health: a systematic literature review and meta-analysis. Games Heal. 8, 85–100.
  • Güneş, D. ve Yünkül, E. (2021). Akıl ve zekâ oyunlarının ilkokul öğrencileri üzerindeki etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi 3(5), 804-829.
  • Heiman, S. (2014). A study on the perception of brain games and their effect on memory and cognitive skills. Dissertation, University of Central Florida.
  • Kafai, (2006). Playing and making games for learning: ınstructionist and constructionist perspectives for game studies. Games and Culture, 1(1), 36-40.
  • Keesee, G. (2012). Educational games. 08.11.2022 tarihinde http://teachinglearningresources.pbworks.com/w /page / 35130965/Educational%20Games adresinden erişilmiştir.
  • Khan, A. ve Pearce, G. (2015). A study into the effects of a board game on flow in undergraduate business students. The International Journal of Management Education, 13, 193-201.
  • Kirriemuir, J. ve McFarlane, A. (2004). Literature review in games and learning. Report 8, Futurelab series. 17.10.2022 tarihinde https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00190453/document adresinden erişilmiştir.
  • Kula, S. (2019). Zekâ oyunlarının ilkokul 2. sınıf öğrencilerine yansımaları: Bir eylem araştırması. Millî Eğitim Dergisi, 49(225), 253-282.
  • Marangoz, D. ve Demirtaş, Z. (2017). Mekanik zekâ oyunlarının ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin zihinsel beceri düzeylerine etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 10(53), 612-621.
  • MEB, (2016). Ortaokul ve imam hatip ortaokulu zekâ oyunları dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: A sourcebook. Beverly Hills: Sage.
  • Nakao, M. (2019). Special series on “effects of board games on health education and promotion” board games as a promising tool for health promotion: a review of recent literature. BioPsychoSocial Medicine, 13(5), 1-7.
  • Noda, S., Shirotsuki, K. ve Nakao, M. (2019). The effectiveness of intervention with board games: a systematic review. BioPsychoSocial Medicine, 13(22), 1-21.
  • Riggs A.E. ve Young, A.G. (2019). Developmental changes in children's normative reasoning across learning contexts and collaborative roles. Dev Psychol, 52,1236-1246.
  • Saygı, E., Alkaş-Ulusoy Ç. ve Umay, A. (2017). İlköğretim Matematik öğretmenlerinin zekâ oyunları dersi ile ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 280-294.
  • Smith, J. H. (2006). The games economists play-implications of economic game theory for the study of computer games. Game Studies, 6(1), 1-15.
  • Sulistianingsih, E., Febriani, R. ve Pradjarto, J.C.S. (2019). The effect on ınteractive board games (ıbg) on vocabulary achievement. Langkawi Journal of The Association for Arabic and English, 5(2), 127-139.
  • Terzi, A. ve Erdoğan, T. (2021). İlkokul öğrencilerinin, velilerin ve sınıf öğretmenlerinin zekâ oyunlarına ilişkin görüşleri. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (REFAD), 1(2), 14-38.
  • Yang, Y. T. C. (2012). Building virtual cities, inspiring intelligent citizens: Digital games for developing students’ problem solving and learning motivation. Computers & Education, 59(2), 365-377.
  • Yöndemli, E. N. ve Taş, İ. D. (2018). Zekâ oyunlarının ortaokul düzeyindeki öğrencilerde matematiksel muhakeme yeteneğine olan etkisi. Turkish Journal of Primary Education, 3(2), 46-62.

Metaphorical Perceptions of Teacher Candidates towards Mind and Intelligence Games

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 2, 424 - 435, 27.04.2023
https://doi.org/10.33206/mjss.1217646

Öz

This study aims to determine the metaphorical perceptions of teacher candidates towards the mind and intelligence This research was conducted to determine the metaphorical perceptions of pre-service teachers towards mind and intelligence games. The study group of the research consists of 102 teacher candidates selected by criterion sampling method. In the research, the data is the mind and intelligence games of each of the participants. . . like this. Because, . . ” collected by completing the sentence. The data were analyzed using the content analysis technique. In the research; It was concluded that the participants produced 81 metaphors. The metaphors produced are divided into 4 themes and 8 categories. It was determined that the participants produced positive metaphors for the mind and intelligence games process. In addition, it has been concluded that mind and intelligence games make important contributions both personally and academically. When the data obtained from the research were analyzed in terms of categories, it was concluded that the metaphors produced by the participants for mind and intelligence games were mostly in the categories of Development and Versatility, and the least in the categories of Treatment and Transfer. When the data obtained from the research are examined in terms of metaphors, the participants mostly think of mind and intelligence games; It was concluded that they explained with key and wheel metaphors.

Kaynakça

  • Altun, M. (2019). The effects of mind games and games containing physical activity on attention and visual perception levels of primary school students. Journal of Education and Learning, 8(6), 72-82.
  • Ayan, S., Memiş, U. A., Eynur, B. R. ve Kabakçı, A. (2012). Özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklarda oyuncak ve oyunun önemi. Uluslararası Hakemli Akademik Spor Sağlık ve Tıp Bilimleri Dergisi 2(4), 80-89.
  • Bottino, R. M. ve Ott, M. (2006). Mind games, reasoning skills, and the primary school curriculum. Learning, Media and Technology, 31(4), 359–375.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Charlier N, ve De Fraine B. (2013). Game-based learning as a vehicle to teach first aid content: A randomized experiment. J Sch Health, 83,493–499.
  • Chou, (2017). Board games play matters: A rethinking on children’s aesthetic experience and interpersonal understanding. EURASIA Journal of Mathematics Science and Technology Education, 13(6), 2405-2421.
  • Dempsey, J. V., Haynes, L. L., Lucassen, B. A. ve Casey, M. S. (2002). Forty simple computer games and what they could mean to educators. Simulation Gaming, 33(2), 157-168.
  • Devecioğlu, Y. ve Karadağ, Z. (2014). Amaç, Beklenti ve öneriler bağlamında zekâ oyunları dersinin değerlendirilmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 41-61.
  • Ekiçi, M., Öztürk, F. ve Adalar, H. (2017). Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının zekâ oyunlarına ilişkin görüşleri. Researcher: SocialScienceStudies, 5(4), 489-502.
  • Eriksson, M., Kenward, B., Poom, L. ve Stenberg, G. (2021). The behavioral effects of cooperative and competitive board games in pre-schoolers. Scandinavian Journal of Psychology, 62, 355-364.
  • Fleer, M. (2013). Theorising play in the early years. UK: Cambridge University Press.
  • Fung, Y. M. ve Min, Y. L. (2016). Effects of board game on speaking ability of low-proficiency ESL learners. International Journal of Applied Linguistics & English Literature, 5(3), 261-271.
  • Gauthier A., Kato P. M., Bul K. C. M., Dunwell I., Walker-Clarke A. ve Lameras P. (2019). Board games for health: a systematic literature review and meta-analysis. Games Heal. 8, 85–100.
  • Güneş, D. ve Yünkül, E. (2021). Akıl ve zekâ oyunlarının ilkokul öğrencileri üzerindeki etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi 3(5), 804-829.
  • Heiman, S. (2014). A study on the perception of brain games and their effect on memory and cognitive skills. Dissertation, University of Central Florida.
  • Kafai, (2006). Playing and making games for learning: ınstructionist and constructionist perspectives for game studies. Games and Culture, 1(1), 36-40.
  • Keesee, G. (2012). Educational games. 08.11.2022 tarihinde http://teachinglearningresources.pbworks.com/w /page / 35130965/Educational%20Games adresinden erişilmiştir.
  • Khan, A. ve Pearce, G. (2015). A study into the effects of a board game on flow in undergraduate business students. The International Journal of Management Education, 13, 193-201.
  • Kirriemuir, J. ve McFarlane, A. (2004). Literature review in games and learning. Report 8, Futurelab series. 17.10.2022 tarihinde https://telearn.archives-ouvertes.fr/hal-00190453/document adresinden erişilmiştir.
  • Kula, S. (2019). Zekâ oyunlarının ilkokul 2. sınıf öğrencilerine yansımaları: Bir eylem araştırması. Millî Eğitim Dergisi, 49(225), 253-282.
  • Marangoz, D. ve Demirtaş, Z. (2017). Mekanik zekâ oyunlarının ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin zihinsel beceri düzeylerine etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 10(53), 612-621.
  • MEB, (2016). Ortaokul ve imam hatip ortaokulu zekâ oyunları dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: A sourcebook. Beverly Hills: Sage.
  • Nakao, M. (2019). Special series on “effects of board games on health education and promotion” board games as a promising tool for health promotion: a review of recent literature. BioPsychoSocial Medicine, 13(5), 1-7.
  • Noda, S., Shirotsuki, K. ve Nakao, M. (2019). The effectiveness of intervention with board games: a systematic review. BioPsychoSocial Medicine, 13(22), 1-21.
  • Riggs A.E. ve Young, A.G. (2019). Developmental changes in children's normative reasoning across learning contexts and collaborative roles. Dev Psychol, 52,1236-1246.
  • Saygı, E., Alkaş-Ulusoy Ç. ve Umay, A. (2017). İlköğretim Matematik öğretmenlerinin zekâ oyunları dersi ile ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 280-294.
  • Smith, J. H. (2006). The games economists play-implications of economic game theory for the study of computer games. Game Studies, 6(1), 1-15.
  • Sulistianingsih, E., Febriani, R. ve Pradjarto, J.C.S. (2019). The effect on ınteractive board games (ıbg) on vocabulary achievement. Langkawi Journal of The Association for Arabic and English, 5(2), 127-139.
  • Terzi, A. ve Erdoğan, T. (2021). İlkokul öğrencilerinin, velilerin ve sınıf öğretmenlerinin zekâ oyunlarına ilişkin görüşleri. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (REFAD), 1(2), 14-38.
  • Yang, Y. T. C. (2012). Building virtual cities, inspiring intelligent citizens: Digital games for developing students’ problem solving and learning motivation. Computers & Education, 59(2), 365-377.
  • Yöndemli, E. N. ve Taş, İ. D. (2018). Zekâ oyunlarının ortaokul düzeyindeki öğrencilerde matematiksel muhakeme yeteneğine olan etkisi. Turkish Journal of Primary Education, 3(2), 46-62.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Melih Güneş 0000-0002-7484-5685

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2023
Gönderilme Tarihi 11 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güneş, A. M. (2023). Öğretmen Adaylarının Akıl ve Zeka Oyunlarına Yönelik Metaforik Algıları. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 424-435. https://doi.org/10.33206/mjss.1217646
AMA Güneş AM. Öğretmen Adaylarının Akıl ve Zeka Oyunlarına Yönelik Metaforik Algıları. MJSS. Nisan 2023;12(2):424-435. doi:10.33206/mjss.1217646
Chicago Güneş, Ahmet Melih. “Öğretmen Adaylarının Akıl Ve Zeka Oyunlarına Yönelik Metaforik Algıları”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 12, sy. 2 (Nisan 2023): 424-35. https://doi.org/10.33206/mjss.1217646.
EndNote Güneş AM (01 Nisan 2023) Öğretmen Adaylarının Akıl ve Zeka Oyunlarına Yönelik Metaforik Algıları. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 12 2 424–435.
IEEE A. M. Güneş, “Öğretmen Adaylarının Akıl ve Zeka Oyunlarına Yönelik Metaforik Algıları”, MJSS, c. 12, sy. 2, ss. 424–435, 2023, doi: 10.33206/mjss.1217646.
ISNAD Güneş, Ahmet Melih. “Öğretmen Adaylarının Akıl Ve Zeka Oyunlarına Yönelik Metaforik Algıları”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 12/2 (Nisan 2023), 424-435. https://doi.org/10.33206/mjss.1217646.
JAMA Güneş AM. Öğretmen Adaylarının Akıl ve Zeka Oyunlarına Yönelik Metaforik Algıları. MJSS. 2023;12:424–435.
MLA Güneş, Ahmet Melih. “Öğretmen Adaylarının Akıl Ve Zeka Oyunlarına Yönelik Metaforik Algıları”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 12, sy. 2, 2023, ss. 424-35, doi:10.33206/mjss.1217646.
Vancouver Güneş AM. Öğretmen Adaylarının Akıl ve Zeka Oyunlarına Yönelik Metaforik Algıları. MJSS. 2023;12(2):424-35.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155