Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS' VIEWS ON WEB 2.0 SUPPORTED EDUCATIONAL WEB SITE

Yıl 2022, Cilt: 51 Sayı: 233, 191 - 217, 15.02.2022
https://doi.org/10.37669/milliegitim.776977

Öz

It has been understood that these changing conditions must be adapted quickly to continue education and learning during the COVID-19 pandemic. After this process, students and teachers are expected to have teaching and learning skills in a versatile, multi-tasking, especially technology-focused world. In many countries, all teaching and learning from primary to higher education has evolved into distance and online education. The educational website mentioned in this study can be both a support and an alternative to online education. In the study, materials prepared in accordance with the Force and Energy unit acquisitions using web 2.0 tools were planned according to the 5E learning model and placed on the educational website named "Science World". Teaching was carried out face-to-face through this site in the 2018-2019 academic year. The study is a case study based on the identification of student views about teaching using a web site enriched with web 2.0 tools according to the 5E learning model. A structured interview form was used as a data collection tool and it was examined with descriptive analysis. After the instruction, the students stated that they liked the science lesson more and found it more fun. In addition, it was observed that they said that they learned better and that their interest in the lesson increased. It is therefore recommended that science teachers use web 2.0 tools, and especially an educational website, in addition to online classes.

Kaynakça

  • AKGÜN, A., Özden, M., Çinici, A., Aslan, A. & Berber, S. (2014). Teknoloji destekli öğretimin bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarıya etkisinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48), 27-46. Doi; https://doi.org/10.17755/esosder.97729.
  • AKGÜNDÜZ, D., & Akınoğlu O. (2017). Fen eğitiminde harmanlanmış öğrenme ve sosyal medya destekli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi. Education and Science, 42(191). 69-90.
  • AKPINAR, E., Aktamış, H. & Ergin, Ö. (2005). Fen bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(1).
  • ALTUNBAY, M. & Bıçak, N. (2018). Türkçe Eğitimi Derslerinde “Z Kuşağı” Bireylerine Uygun Teknoloji Tabanlı Uygulamaların Kullanımı. Zeitschrift Für Die Welt Der Türken, 10(1), 127-142.
  • BAIG, M., A. (2011). A critical study of effectiveness of online learning on students’ achievements. İ-Manager’s Journal of Educational Technology, 7(4), 28-34.
  • BALAMAN, F. & Tüysüz, C. (2011). Harmanlanmış öğrenme modelinin 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi The Western Anatolia Journal of Educational Sciences (WAJES), 2(4). 75-90.
  • BALLIEL ÜNAL, B. (2017). Web tabanlı uzaktan eğitimin fen bilimleri konularında öğrenci başarısına etkisi. International Journal of Turkish Education Sciences, 5(9).481-490.
  • BAYRAK KARADENİZ, B. & Bayram, H. (2012). Web ortamında probleme dayalı öğrenme yönteminin farklı öğrenme stiline sahip öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 479-497.
  • BULUŞ KIRIKKAYA, E., Dağ, F., Durdu, L. & Gerdan, S. (2016). 8. sınıf doğal süreçler ünitesi için hazırlanan BDÖ yazılımı ve akademik başarıya etkisi. İlköğretim Online, 15(1), 234-250. doi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2016.11845.
  • BÜNÜL, R. (2019). Fen alanları öğretmen adaylarının web 2.0 araçlarının öğretimde kullanımına ilişkin görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
  • BYBEE, R. W. (2009). The BSCS 5E instructional model and 21st century skills. Retrieved from https://sites.nationalacademies.org/cs/groups/dbassesite/documents/webpage/dbasse_073327.pdf
  • ÇALIŞKAN, S., Güney, Z., Sakhieva, R., Vasbieva, D., & Zaitseva, N. (2019). Teachers’ views on the availability of web 2.0 tools in education. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 14(22), 70-81.
  • ÇEKİNMEZ, M. (2009). Web 2.0 teknolojileri ve açık kaynak kodlu öğretim yönetim kullanılarak uzaktan eğitim sistemi uygulanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • ÇETİN, O. & Günay, Y. (2010). Fen eğitiminde web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(3), 19- 34.
  • DEPERLİOĞLU, Ö. & Köse, U. (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. Akademik Bilişim’10 - XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 10 - 12 Şubat 2010, Muğla Üniversitesi.
  • DREXLER, W., Baralt, A. & Dawson, K. (2008). The teach web 2.0 consortium: A tool to promote educational social networking and web 2.0 use among educators. Educational Media International, 45(4). 271–283. https://doi.org/10.1080/09523980802571499.
  • ERGÜL SONMEZ, E. & Çakır, H. (2021). Effect of Web 2.0 technologies on academic performance: A meta-analysis study. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 5(1), 108-127. https://doi.org/10.46328/ijtes.161.
  • GÜNGÖREN CANAN, Ö. (2019). The effects of adaptive educational web environment on students’ academic achievement and motivation. Kastamonu Education Journal, 27(3), 1311-1326. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3079
  • HORZUM, M. B. (2010). Öğretmenlerin web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 7(1), 603-634.
  • KALOGIANNAKIS, M., Nirgianaki, GM. & Papadakis, S. (2018). Teaching magnetism to preschool children: the effectiveness of picture story reading. Early Childhood Education Journal, 46, 535–546. https://doi.org/10.1007/s10643-017-0884-4
  • KARAGÖZ, F. & Korkmaz, S.D. (2015). Fen ve teknoloji dersinde web destekli öğretim yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish, 10(11), 927-948.
  • KARAHAN, E. & Roehrig, G. (2016). Use of web 2.0 technologies to enhance learning experiences in alternative school settings. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(4), 272-283. Doi:10.18404/ijemst.32930.
  • LUCKIN, R., Clark, W., Graber, R., Logan, K., Mee, A., & Oliver, M. (2009). Do Web 2.0 tools really open the door to learning? Practices, perceptions and profiles of 11–16‐year‐old students. Learning, Media and Technology, 34(2), 87-104.
  • MALİŠŮ, P., & Šaloun, P. (2020). Multimedia and interactivity in educational materials. Technium Social Sciences Journal, 13(1), 47-50. https://doi.org/10.47577/tssj.v13i1.1818
  • MEB. (2018). Science lesson curriculum (Primary and secondary school 3, 4, 5, 6, 7 and 8th grades). [Fen bilimleri dersi ögretim programı (Ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar)]. Ankara: MEB.
  • MOSHAHID, M., & Pt, A. (2017). A study on awareness of web 2.0 resources in education among B.ed students. International Journal of Academic Research and Development, 2 (3), 158–162. http://www.academicjournal.in/search?keyword=A+study+on+awareness+of+web+
  • ORAL, G. A. (2013). Çalışma hayatında kuşaklar ve çatışmalar. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ÖZÇINAR, Z., Sakhieva, R. G., Pozharskaya, L. E., Popova., V. O., Melnik, V. M. (2020). Student's Perception of Web 2.0 Tools and Educational Applications. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 15(23):220-233.
  • ÖZENÇ, M, Dursun, H , Şahi̇n, S . (2020). The effect of activities developed with web 2.0 tools based on the 5E learning cycle model on the multiplication achievement of 4th graders. Participatory Educational Research , 7 (3), 105-123.
  • ÖZKAN, F. (2010). İlköğretim 6. sınıf web destekli fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin bilgisayar öz-yeterlik algıları, bilgisayara ve fene yönelik tutumları ve akademik başarıları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • PATTON, M. Q. (2005). Qualitative Research. New York: John Wiley & Sons, Ltd. Doi; https://doi.org/10.1002/0470013192.bsa514
  • PELTIER-DAVIS, C. (2009). Web 2.0, library 2.0, library user 2.0, librarian 2.0: Innovative services for sustainable libraries. Computers in Libraries, 29(10), 16-21.
  • SOMYÜREK, S. (2014). Öğrenme sürecinde Z kuşağının dikkatini çekme: Artırılmış gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1). 63-80. Doi: https://doi.org/10.17943/etku.88319
  • TORUNTAY, H. (2011). Takım rolleri çalışması: X ve y kuşağı üzerinde karşılaştırılmalı bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • WANG, S. K.,& Reeves, T. C. (2006). The effects of a web-based learning environment on student motivation in a high school earth science course. Educational Technology Research and Development, 54(6), 597-621. Doi; https://doi.org/10.1007/s11423-006-9016-3.
  • WELLER, A. (2013). The use of web 2.0 technology for pre-service teacher learning in science education. Researc in The Theacher Education 3 (2), 40–46.
  • YILDIRIM, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YIN, R.K.(2014). Case study research: Designs and methods (5th edition). Los Angelos Sage.

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN WEB 2.0 DESTEKLİ EĞİTSEL WEB SİTESİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 51 Sayı: 233, 191 - 217, 15.02.2022
https://doi.org/10.37669/milliegitim.776977

Öz

COVID-19 salgın sürecinde eğitim ve öğrenmeye devam etmek için bu değişen koşullara hızla uyum sağlanması gerektiği anlaşılmıştır. Bu süreçten sonra öğrencilerin ve öğretmenlerin çok yönlü, çok görevli, özellikle teknoloji odaklı bir dünyada öğretme ve öğrenme becerilerine sahip olmaları beklenir. Birçok ülkede, ilköğretimden yükseköğretime kadar tüm öğretim ve öğrenim uzaktan ve çevrimiçi eğitime dönüşmüştür. Bu çalışmada bahsedilen eğitsel web sitesi, çevrimiçi eğitime hem destek hem de alternatif olabilir. Çalışmada web 2.0 araçları kullanılarak Kuvvet ve Enerji ünitesi kazanımlarına uygun hazırlanan materyaller 5E öğrenme modeline göre planlanarak “Fen Dünyası” adlı eğitsel web sitesi üzerine yerleştirilmiştir. Öğretim 2018-2019 öğretim yılında bu site üzerinden yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Çalışma, 5E öğrenme modeline göre web 2.0 araçları ile zenginleştirilmiş bir web sitesi kullanılarak yapılan öğretim ile ilgili öğrenci görüşlerinin tespit edilmesine dayanan bir durum çalışmasıdır. Veri toplama aracı olarak yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmış ve betimsel analiz ile incelenmiştir. Yapılan öğretim sonrasında, öğrenciler, fen bilimleri dersini daha çok sevdiklerini ve daha eğlenceli bulduklarını belirtmişlerdir. Ayrıca daha iyi öğrendiklerini ve derse karşı ilgilerinde artış olduğunu söyledikleri görülmüştür. Bu nedenle fen bilimleri öğretmenlerinin çevrimiçi derslere ek olarak web 2.0 araçları ve özellikle eğitsel bir web sitesini kullanmaları önerilir.

Kaynakça

  • AKGÜN, A., Özden, M., Çinici, A., Aslan, A. & Berber, S. (2014). Teknoloji destekli öğretimin bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarıya etkisinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48), 27-46. Doi; https://doi.org/10.17755/esosder.97729.
  • AKGÜNDÜZ, D., & Akınoğlu O. (2017). Fen eğitiminde harmanlanmış öğrenme ve sosyal medya destekli öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi. Education and Science, 42(191). 69-90.
  • AKPINAR, E., Aktamış, H. & Ergin, Ö. (2005). Fen bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(1).
  • ALTUNBAY, M. & Bıçak, N. (2018). Türkçe Eğitimi Derslerinde “Z Kuşağı” Bireylerine Uygun Teknoloji Tabanlı Uygulamaların Kullanımı. Zeitschrift Für Die Welt Der Türken, 10(1), 127-142.
  • BAIG, M., A. (2011). A critical study of effectiveness of online learning on students’ achievements. İ-Manager’s Journal of Educational Technology, 7(4), 28-34.
  • BALAMAN, F. & Tüysüz, C. (2011). Harmanlanmış öğrenme modelinin 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi The Western Anatolia Journal of Educational Sciences (WAJES), 2(4). 75-90.
  • BALLIEL ÜNAL, B. (2017). Web tabanlı uzaktan eğitimin fen bilimleri konularında öğrenci başarısına etkisi. International Journal of Turkish Education Sciences, 5(9).481-490.
  • BAYRAK KARADENİZ, B. & Bayram, H. (2012). Web ortamında probleme dayalı öğrenme yönteminin farklı öğrenme stiline sahip öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 479-497.
  • BULUŞ KIRIKKAYA, E., Dağ, F., Durdu, L. & Gerdan, S. (2016). 8. sınıf doğal süreçler ünitesi için hazırlanan BDÖ yazılımı ve akademik başarıya etkisi. İlköğretim Online, 15(1), 234-250. doi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2016.11845.
  • BÜNÜL, R. (2019). Fen alanları öğretmen adaylarının web 2.0 araçlarının öğretimde kullanımına ilişkin görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
  • BYBEE, R. W. (2009). The BSCS 5E instructional model and 21st century skills. Retrieved from https://sites.nationalacademies.org/cs/groups/dbassesite/documents/webpage/dbasse_073327.pdf
  • ÇALIŞKAN, S., Güney, Z., Sakhieva, R., Vasbieva, D., & Zaitseva, N. (2019). Teachers’ views on the availability of web 2.0 tools in education. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 14(22), 70-81.
  • ÇEKİNMEZ, M. (2009). Web 2.0 teknolojileri ve açık kaynak kodlu öğretim yönetim kullanılarak uzaktan eğitim sistemi uygulanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • ÇETİN, O. & Günay, Y. (2010). Fen eğitiminde web tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(3), 19- 34.
  • DEPERLİOĞLU, Ö. & Köse, U. (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. Akademik Bilişim’10 - XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 10 - 12 Şubat 2010, Muğla Üniversitesi.
  • DREXLER, W., Baralt, A. & Dawson, K. (2008). The teach web 2.0 consortium: A tool to promote educational social networking and web 2.0 use among educators. Educational Media International, 45(4). 271–283. https://doi.org/10.1080/09523980802571499.
  • ERGÜL SONMEZ, E. & Çakır, H. (2021). Effect of Web 2.0 technologies on academic performance: A meta-analysis study. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 5(1), 108-127. https://doi.org/10.46328/ijtes.161.
  • GÜNGÖREN CANAN, Ö. (2019). The effects of adaptive educational web environment on students’ academic achievement and motivation. Kastamonu Education Journal, 27(3), 1311-1326. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3079
  • HORZUM, M. B. (2010). Öğretmenlerin web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 7(1), 603-634.
  • KALOGIANNAKIS, M., Nirgianaki, GM. & Papadakis, S. (2018). Teaching magnetism to preschool children: the effectiveness of picture story reading. Early Childhood Education Journal, 46, 535–546. https://doi.org/10.1007/s10643-017-0884-4
  • KARAGÖZ, F. & Korkmaz, S.D. (2015). Fen ve teknoloji dersinde web destekli öğretim yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish, 10(11), 927-948.
  • KARAHAN, E. & Roehrig, G. (2016). Use of web 2.0 technologies to enhance learning experiences in alternative school settings. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(4), 272-283. Doi:10.18404/ijemst.32930.
  • LUCKIN, R., Clark, W., Graber, R., Logan, K., Mee, A., & Oliver, M. (2009). Do Web 2.0 tools really open the door to learning? Practices, perceptions and profiles of 11–16‐year‐old students. Learning, Media and Technology, 34(2), 87-104.
  • MALİŠŮ, P., & Šaloun, P. (2020). Multimedia and interactivity in educational materials. Technium Social Sciences Journal, 13(1), 47-50. https://doi.org/10.47577/tssj.v13i1.1818
  • MEB. (2018). Science lesson curriculum (Primary and secondary school 3, 4, 5, 6, 7 and 8th grades). [Fen bilimleri dersi ögretim programı (Ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar)]. Ankara: MEB.
  • MOSHAHID, M., & Pt, A. (2017). A study on awareness of web 2.0 resources in education among B.ed students. International Journal of Academic Research and Development, 2 (3), 158–162. http://www.academicjournal.in/search?keyword=A+study+on+awareness+of+web+
  • ORAL, G. A. (2013). Çalışma hayatında kuşaklar ve çatışmalar. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • ÖZÇINAR, Z., Sakhieva, R. G., Pozharskaya, L. E., Popova., V. O., Melnik, V. M. (2020). Student's Perception of Web 2.0 Tools and Educational Applications. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 15(23):220-233.
  • ÖZENÇ, M, Dursun, H , Şahi̇n, S . (2020). The effect of activities developed with web 2.0 tools based on the 5E learning cycle model on the multiplication achievement of 4th graders. Participatory Educational Research , 7 (3), 105-123.
  • ÖZKAN, F. (2010). İlköğretim 6. sınıf web destekli fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin bilgisayar öz-yeterlik algıları, bilgisayara ve fene yönelik tutumları ve akademik başarıları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • PATTON, M. Q. (2005). Qualitative Research. New York: John Wiley & Sons, Ltd. Doi; https://doi.org/10.1002/0470013192.bsa514
  • PELTIER-DAVIS, C. (2009). Web 2.0, library 2.0, library user 2.0, librarian 2.0: Innovative services for sustainable libraries. Computers in Libraries, 29(10), 16-21.
  • SOMYÜREK, S. (2014). Öğrenme sürecinde Z kuşağının dikkatini çekme: Artırılmış gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1). 63-80. Doi: https://doi.org/10.17943/etku.88319
  • TORUNTAY, H. (2011). Takım rolleri çalışması: X ve y kuşağı üzerinde karşılaştırılmalı bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • WANG, S. K.,& Reeves, T. C. (2006). The effects of a web-based learning environment on student motivation in a high school earth science course. Educational Technology Research and Development, 54(6), 597-621. Doi; https://doi.org/10.1007/s11423-006-9016-3.
  • WELLER, A. (2013). The use of web 2.0 technology for pre-service teacher learning in science education. Researc in The Theacher Education 3 (2), 40–46.
  • YILDIRIM, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YIN, R.K.(2014). Case study research: Designs and methods (5th edition). Los Angelos Sage.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Lerna Gürleroğlu 0000-0002-6511-0863

Mehtap Yıldırım 0000-0001-7398-8396

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 51 Sayı: 233

Kaynak Göster

APA Gürleroğlu, L., & Yıldırım, M. (2022). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN WEB 2.0 DESTEKLİ EĞİTSEL WEB SİTESİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 51(233), 191-217. https://doi.org/10.37669/milliegitim.776977