Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAZ OKULU UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2021, Cilt: 50 Sayı: 231, 199 - 213, 23.08.2021
https://doi.org/10.37669/milliegitim.718482

Öz

Bu araştırmada, yaz okulu öğretim programları yaz okulunda öğrenim gören öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda değerlendirilmiştir. Araştırma Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi 2018-2019 yaz okulunda öğrenim gören 229 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüş yaz okulu öğretim programlarına yönelik genel görüşleri ve cinsiyet değişkeni bazında ortaya koyulmuştur. Tarama modelinde gerçekleştirilen bu araştırmada Kaya ve Konu (2015) tarafından geliştirilen 22 maddelik anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmen adaylarının yaz okulu uygulamasını desteklediği, yaz okulunun ders yükü açısından normal döneme ve akademik başarıya katkısının olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adayları çoğunlukla yaz okulunun kaldırılmasına karşı çıkmışlar, yaz okulunun eğitimin kalitesini düşürmediğini, notların adaletli verildiğini, kredi kısıtlaması olmaması gerektiğini belirtmişlerdir. Ayrıca cinsiyet değişkeni açısından bakıldığında kadın öğretmen adayları erkek öğretmen adaylarına göre yaz okulunu daha stresli bulmuşlar ve daha fazla yorgunluk oluşturduğunu belirtmişlerdir. Yaz okulu uygulamasının sürdürülmesinde yarar vardır. Benzer araştırmalar farklı örneklemler ve farklı bağımsız değişkenler dikkate alınarak yapılmalı ve veriler karşılaştırılmalıdır.

Kaynakça

  • ADRIAN, M. A., Gustafson, L. (2006). Impact of Course Length on Student Learning. Journal of Economics and Finance Education, 5(1), 26-37. Retrieved from http://www.afa-srjc.org/senate_AustinGustafson.pdf
  • AKBAYIR, K. (2017). “Türkiye’deki Yaz Okulu Uygulamalarına Eleştirel Bir Bakış.” Journal of Social And Humanities Sciences Research, 4(10), 332-338. http://www.jshsr.org/Makaleler/75018024_17.%202017_JSHSR_Vol4_Issue3_Makale_26.%20Kamil%20AKBAYIR_332-338.pdf adresinden erişilmiştir.
  • ANASTASI, J.S. (2007). “Full-semester and Abbreviated Summer Courses: An Evaluation of Student Performance.” Teaching of Psychology, 31(1), 19-22. doi:10.1080/00986280709336643
  • BARIŞ, D. A. (2007). “Üniversitelerin Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Yaz Öğretimi Programlarının Değerlendirilmesi (AİBÜ Örneği).” Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 159-168. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/16629 adresinden erişilmiştir.
  • BODDY, G. W. (1985). Regular vs. Compressed Semester: A Comparison of Effectiveness For Teaching İn Higher Education. (Unpublished Doctoral Dissertation). The University of Nebraska- Lincoln-A.B.D.
  • CHIEN, C.W. (2013). “Teaching in a Summer School Program As Practicum: Challenges And Implications.” Journal of Language Teaching and Research, 4(5), 1011-1017. Doi:10.4304/jltr.4.5.1011-1017
  • CROWE, A. R., HYUN, E. ve KRETOVICS, M. (2005). “Reflections on Summer Teaching: Academic Rigor or Curriculum Light?” Summer Academe, (5), 7-20. Retrieved from https://fgcu.digital.flvc.org/islandora/object/fgcu%3A34370
  • DANIEL, E. L. (2000). “A Review of Time-Shortened Courses Across Disciplines.” College Student Journal, 34, 298-306. Retrieved from https://www.questia.com/read/1G1-131318276/a-review-of-time-shortened-courses-across-disciplines
  • DURUCASU, H.,AŞAN, Z.ve ER, F. (2006). “Öğrencilerin Yaz Okulu Hakkındaki Görüşleri İçin Kümeleme Analizi.” Anadolu Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 7(1), 97-101. https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/707/342522.pdf?sequence=1&isAllowed=y adresinden erişilmiştir.
  • ERDEN, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • FRAENKEL, J.R., WALLEN, N.E. (2006). How To Desing And Evaluate Research İn Education. New York: McGaw-Hill International Edition.
  • GELTNER, P., LOGAN, R. (2000). The İnfluence of Session Length on Student Success. Research Report, Santa Monica College. Retrieved from https://rpgroup.org/Portals/0/Documents/Audiences/Institutional_Researchers_and_Planners/The_Influence_of_Session_Length_on_Student_Success.pdf
  • KARASAR, N. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • KAYA, E., KONU, M. (2015). “Üniversite Öğrencilerinin Yaz Okulu Hakkındaki Tutum ve Görüşleri.” EKEV Akademi Dergisi, 19(63), 57-68. http://www.ekevakademi.org/Makaleler/282467483_04%20Ercan%20KAYA-Meryem%20KONU.pdf adresinden erişilmiştir.
  • KREJCIE, R. V., MORGAN, D. W. (1970). “Determining Sample Size for Research Activities.” Educational and Psychological Measurement, 30, 607-610. Retrieved from https://home.kku.ac.th/sompong/guest_speaker/KrejcieandMorgan_article.pdf
  • KRETOVICS, M. A., CROWE, A. R.ve HYUN, E. (2005). “A Study of Faculty Perceptions of Summer Compressed Course Teaching.” Innovative Higher Education, 30(1), 37-51. Doi: 10.1007/s10755-005-3295-1
  • OMELICHEVA, M. Y. (2012). “Fab! or Drab?: Increasing The Effectiveness of Teaching And Learning in Summer Classes.” Journal of Political Science Education 8(3), 258-270 Doi: 10.1080/15512169.2012.695971
  • ÖZ, A., SANCAK, S. (2018). “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaz Okuluyla İlgili Görüşleri (AİBÜ İlahiyat Fakültesi Örneği).” Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 1020-1040. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/485241 adresinden erişilmiştir.
  • ÖZGÜL, E., UYSAL, Ö. (2016). “Uzaktan Yaz Okuluna Yönelik Öğrenci Görüşleri.” Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 130-150. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/402033 adresinden erişilmiştir.
  • ÖZGÜL, E. (2016). Uzaktan Yaz Okuluna Yönelik Öğrenci ve Öğretim Elemanı Görüşleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • PETROWSKY, M. C. (1996). The Two Week Summer Macroeconomics Course: Success or Failure? ERIC Document Reproduction Service, No. ED396779. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED396779.pdf
  • SCOTT, P. A., CONRAD, C. F. (1992). A Critique of Intensive Courses and an Agenda for Research. In Higher Education: Handbook of Theory and Research, 8, 411-459. Retrieved from https://pdfs.semanticscholar.org/defa/2d295ab5cda40f98ded8270c261e9417ce77.pdf
  • SHAW, M., CHAMETZKY, B., BURRUS S. W.ve WALTERS, K. J. (2013). “An Evaluation of Student Outcomes by Course Duration in Online Higher Education.” Online Journal of Distance Learning Administration, 16(4). Retrieved from https://www.learntechlib.org/p/155633/
  • SPURLING, S. (2001). Compression of Semesters or Intensity of Study: What Is It That Increases Student Success? ERIC Document Reproduction Service, No. ED467474. 1-22. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED467474.pdf
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pınar Bilasa 0000-0001-8897-9222

Mehmet Taşpınar 0000-0003-3152-0300

Yayımlanma Tarihi 23 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 50 Sayı: 231

Kaynak Göster

APA Bilasa, P., & Taşpınar, M. (2021). ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAZ OKULU UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Milli Eğitim Dergisi, 50(231), 199-213. https://doi.org/10.37669/milliegitim.718482