Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EBA TV’DE YAYINLANAN BEDEN EĞİTİMİ ETKİNLİKLERİNİN VELİ VE BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİYLE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2020, SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM, 969 - 987, 29.12.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.773737

Öz

Bu araştırma korona virüs salgını sürecinde EBA TV’de yayınlanan beden eğitimi etkinliklerinin ülkemizdeki durumunu tespit etmek amacıyla öğrenci velileri ve beden eğitimi öğretmenlerinin görüşlerinden yararlanılarak yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinin iç içe geçmiş tek durum deseni kullanılmıştır. Veriler araştırma ekibi tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış soruların bulunduğu görüşme formu kullanılarak Google anketler sistemi üzerinden salgın sürecinde alınan kararlara uygun olarak toplanmıştır. Araştırma verisi, nitel araştırma örnekleme yöntemlerinden olan maksimum çeşitlilik örneklemesine uygun olarak EBA TV’de yayınlanan beden eğitimi etkinliği hakkında görüş bildiren 20 öğrenci velisi ve 10 beden eğitimi öğretmeninden görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Uzaktan link aracılığıyla toplanan görüşme formlarındaki veriler içerik analizine tabi tutularak işlenmiştir. Araştırma neticesinde katılımcıların EBA TV’de yayınlanan beden eğitimi etkinliklerinin sokağa çıkma kısıtlamasının uygulandığı süreçte öğrencilerdeki hareketsizliği önlediği konusunda hemfikir oldukları görülmektedir. Uzaktan beden eğitiminin öğrenciler tarafından ders olarak algılanmadığı için çoğunlukla uygulanmadığı söylenebilir. Yine içeriklerin verimsiz hazırlandığı, öğrenciler üzerinde ders algısının oluşturulmasının derse aktif katılımı arttırabileceği düşünülmektedir. Salgın öncesi gibi olmasa da uzaktan yapılan beden eğitimi etkinliklerinin de öğrencileri teorik derslerin stresinden uzaklaştırabileceği, spora olan ilgiyi canlı tutma konusunda yardımcı olduğu, uygulandığında öğrencilerin fiziksel gelişimlerine katkıda bulunabileceği sonuçlarına ulaşılmaktadır.

Kaynakça

  • AĞIR, F. (2007). Özel Okullarda ve Devlet Okullarında Çalışan İlköğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının Belirlenmesi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir.
  • ALPAGO, H., ODUNCU - ALPAGO, D. (2020). Korona Virüs Ve Sosyoekonomik Sonuçlar. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (8), 99-114.
  • BALTACI, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri Ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274.
  • ÇELİK, A., ŞAHİN, M. (2013). Spor ve Çocuk Gelişimi. The Journal of Academic Social Science Studies JASSS-International Journal of Social Science, 6(1), 467-478.
  • HEKİM, M. (2016). Çocuklarda Beden Eğitimi, Spor Ve Oyun Etkinliklerine Katılımın Kemik Gelişimi Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 66-71.
  • KARADAĞ, E., Yücel, C. (2020). Yeni Tip Koronavirüs Pandemisi Döneminde Üniversitelerde Uzaktan Eğitim: Lisans Öğrencileri Kapsamında Bir Değerlendirme Çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(1). 2-12.
  • SABANCI, A. (2016). Eğitim-Temel Kavramlar. E. Toprakçı (Ed.), Eğitbilim - Pedandragoji içinde (s.11-38). Ankara: Ütopya.
  • SOYSAL, G. (2020). Koronavirüs Salgını ve Yaşlılık. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 290-301.
  • YAMAN, E. (2010). Kalabalık Sınıfların Etkileri: Öğrenciler Ne Düşünüyor? Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 403-414.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11.bs.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILDIZ, E., ÇETİN, Z. (2018). Sporun Psiko-Motor Gelişim Ve Sosyal Gelişime Etkisi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 5(2), 54-66.

EVALUATION OF PHYSICAL EDUCATION ACTIVITIES BROADCASTED ON EBA TV BY VIEWS OF PARENTS AND PHYSICAL EDUCATION TEACHERS

Yıl 2020, SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM, 969 - 987, 29.12.2020
https://doi.org/10.37669/milliegitim.773737

Öz

This research was carried out by using the opinions of students' parents and physical education teachers in order to determine the status of physical education activities broadcasted on EBA TV in our country during the corona virus epidemic. In the study, the interwoven single state design of qualitative research methods was used. The data were collected using the interview form with semi-structured questions developed by the research team in accordance with the decisions taken during the epidemic system via the Google survey system. The research data was collected through the interview form from 20 students’ parents and 10 physical education teachers who gave opinions about physical education activity broadcasted on EBA TV in accordance with the maximum diversity sampling, which is one of the qualitative research sampling methods. The data in the interview forms collected via remote link were processed by content analysis. As a result of the research, it is seen that the participants agree that physical education activities broadcasted on EBA TV prevent the immobility of students during the curfew period. It can be said that remote physical education is not mostly applied because it is not perceived as a lesson by the students. In addition, it is thought that the contents have been prepared inefficiently and that emphasizing the perception of the lesson on the students can increase the active participation in the lesson. Although not as before the epidemic, the result has been reached that remote physical education activities can also help students to get away from the stress of theoretical lessons, help to keep the interest in sports alive and contribute to the physical development of students when applied.

Kaynakça

  • AĞIR, F. (2007). Özel Okullarda ve Devlet Okullarında Çalışan İlköğretim Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının Belirlenmesi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir.
  • ALPAGO, H., ODUNCU - ALPAGO, D. (2020). Korona Virüs Ve Sosyoekonomik Sonuçlar. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (8), 99-114.
  • BALTACI, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri Ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274.
  • ÇELİK, A., ŞAHİN, M. (2013). Spor ve Çocuk Gelişimi. The Journal of Academic Social Science Studies JASSS-International Journal of Social Science, 6(1), 467-478.
  • HEKİM, M. (2016). Çocuklarda Beden Eğitimi, Spor Ve Oyun Etkinliklerine Katılımın Kemik Gelişimi Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 66-71.
  • KARADAĞ, E., Yücel, C. (2020). Yeni Tip Koronavirüs Pandemisi Döneminde Üniversitelerde Uzaktan Eğitim: Lisans Öğrencileri Kapsamında Bir Değerlendirme Çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(1). 2-12.
  • SABANCI, A. (2016). Eğitim-Temel Kavramlar. E. Toprakçı (Ed.), Eğitbilim - Pedandragoji içinde (s.11-38). Ankara: Ütopya.
  • SOYSAL, G. (2020). Koronavirüs Salgını ve Yaşlılık. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 290-301.
  • YAMAN, E. (2010). Kalabalık Sınıfların Etkileri: Öğrenciler Ne Düşünüyor? Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 403-414.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11.bs.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILDIZ, E., ÇETİN, Z. (2018). Sporun Psiko-Motor Gelişim Ve Sosyal Gelişime Etkisi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, 5(2), 54-66.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Seçkin Yıldız 0000-0002-0717-3866

Fatih Bektaş 0000-0002-4569-4662

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 SALGIN SÜRECİNDE TÜRKİYE'DE VE DÜNYADA EĞİTİM

Kaynak Göster

APA Yıldız, S., & Bektaş, F. (2020). EBA TV’DE YAYINLANAN BEDEN EĞİTİMİ ETKİNLİKLERİNİN VELİ VE BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİYLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 969-987. https://doi.org/10.37669/milliegitim.773737

Cited By





SALGIN DÖNEMİNDE SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİM DENEYİMLERİ
Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
https://doi.org/10.33689/spormetre.994345



LEVELS OF USE OF WEB 2.0 TECHNOLOGIES IN THE EMERGENCY REMOTE EDUCATION PROCESS OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHERS
Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
https://doi.org/10.33689/spormetre.1019647