Bu çalışmada Bilim ve Sanat Merkezlerinin amacına uygun işleyişinin burada görev yapan öğretmenler tarafından nasıl değerlendirildiği araştırılmıştır. Araştırma örneklemini Türkiye de bulunan Bilim ve Sanat Merkezleri’nden 43 tanesi oluşturmaktadır. Araştırma tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir ve 374 araştırma ölçeği üzerinden değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Bilim ve Sanat Merkezleri; öğrencilerin bilişsel-duyuşsal gelişimleri ve yaratıcılık gelişimlerinin gerçekleştirilmesi adına öğretmenler tarafından “katılıyorum” seviyesinde değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin görüşleri demografik özelliklerine göre farklılık göstermezken yalnız Bilim ve Sanat Merkezi’ndeki hizmet sürelerine göre farklı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca nicel olarak yapılan araştırmanın nitel olarak desteklenmesi amacıyla öğretmenlerle yapılan görüşmelerde Bilim ve Sanat Merkezleri’ndeki bazı aksaklıklar ve eksikliklerin düzeltilmesi gerekliliği görüşleri ortaya çıkmıştır.
Bilim ve sanat merkezi amaçlarin uygunluğu öğretmen görüşüler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Mayıs 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 7 Sayı: 2 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.