BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmen Adaylarının Matematik Derslerinde Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Konusundaki Yeterlilikleri Üzerine Bir Çalışma

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 1, 0 - , 05.11.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı; Ağrı Eğitim Fakültesi İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
son sınıf öğrencilerinin matematik derslerinde yöntem ve teknikleri kullanabilme düzeylerini
belirlemektir. Betimsel bir nitelik taşıyan araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından
geliştirilen bir algı ölçeği kullanılmıştır. Veriler, Ağrı Eğitim Fakültesi’nden mezun konumundaki son
sınıf öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırmaya, algı ölçeğine gönüllü olarak cevap vermek isteyen
birinci öğretimden 90, ikinci öğretimden 60 öğretmen adayı dâhil edilmiştir. Elde edilen sonuçlara
göre, öğrencilerin çoğu matematik dersinde düz anlatım, tanımlar, kurallar ve soru-cevap yöntem ve
tekniklerinde kendilerini yeterli veya kısmen yeterli olarak görürken, yapılandırmacı, buluş, işbirlikçi,
gösterip-yaptırma, oyunlar, örnek olay inceleme ve problem kurma ve çözme gibi yöntem ve
tekniklerde ise, kendilerini yetersiz görmektedirler. Araştırmadan elde edilen sonuçlar matematik
öğretim ve okul uygulaması dersi programının yeterince etkili olmadığı şeklinde yorumlanabilir.
Araştırmanın sonuçlarına göre matematik öğretimi ve okul uygulaması programının bütün
boyutlarıyla değerlendirilmesi ve geliştirilmesi önerilmektedir.
Anahtar kelimeler: Matematik öğretimi, okul uygulaması, yöntemler ve teknikler.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasin Soylu

Yayımlanma Tarihi 5 Kasım 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Soylu, Y. (2011). Sınıf Öğretmen Adaylarının Matematik Derslerinde Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanabilme Konusundaki Yeterlilikleri Üzerine Bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1). https://doi.org/10.17860/efd.79458

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.