Bu çalışmanın amacı fizyoterapi son sınıf öğrencileri ve fizyoterapistlerin Adölesan İdiyopatik Skolyoz (AİS) hakkında bilgi düzeylerinin araştırılmasıdır. Çalışmada Uluslararası Skolyoz Ortopedik Tedavi ve Rehabilitasyon Derneği (Society on Scoliosis Orthopaedic and Rehabilitation Treatment - SOSORT) kılavuzu temel alınarak hazırlanan online bir anket kullanılmıştır. Fizyoterapi son sınıf öğrenciler ve mezun fizyoterapistler sosyal medya grupları kullanılarak çalışmaya katılmaya davet edilmiştir. 120 fizyoterapist ve 40 öğrenci olmak üzere anketi 160 katılımcı tamamlamıştır. Çalışmaya alınan katılımcıların %57,5'i daha önce hiç AİS hastasını tedavi etmediğini ve %89,4'ü fizyoterapi egzersiz müdahalesinin AİS tedavisinde faydalı olabileceğini bildirmiştir. Araştırmaya katılan bireylerin %50,6'sı AİS'in tanımını ve %74,4'ü kanıta dayalı araştırmalara göre hangi konservatif tedavi yönteminin en etkili olduğunu biliyordu; ancak katılımcıların %86,9'unun AİS'in türleri arasında yaygınlığını bilmediği, %69,4'ünün AİS'in genel olarak nasıl doğrulandığını bilmediği ve %68,8'inin AIS için terapötik egzersizlerin neleri içermesi gerektiğini bilmediği belirlendi. Bu çalışmanın sonuçları fizyoterapistlerin ve fizyoterapi son sınıf öğrencilerinin AİS hakkındaki bilgi düzeylerinin yeterli olmadığını ortaya koymuştur. AİS farkındalığını ve temel bilgi düzeyini arttırmak için harekete geçilmesi gerekmektedir.
Adölesan idiyopatik skolyoz bilgi eğitim fizyoterapist öğrenci üniversite.
The aim of this study is to investigate the level of knowledge of physiotherapy senior year students and physiotherapists about Adolescent Idiopathic Scoliosis (AIS). In the study, an online questionnaire prepared based on the guidelines of the International Society on Scoliosis Orthopaedic and Rehabilitation Treatment (SOSORT) was used. Physiotherapy senior year students and graduate physiotherapists were invited to participate in the study using social media groups. 160 participants, including 120 physiotherapists and 40 students, completed the questionnaire. 57.5% of the participants included in the study reported that they had never treated AIS patients before, and 89.4% reported that physiotherapy exercise intervention could be beneficial in the treatment of AIS. 50.6% of the individuals participating in the study knew the definition of AIS and 74.4% knew which conservative treatment method was the most effective according to evidence-based studies; however, it was determined that 86.9% of the participants did not know the prevalence of AIS among its types, 69.4% did not know how to confirm AIS in general, and 68.8% did not know what therapeutic exercises for AIS should include. The results of this study revealed that the knowledge level of physiotherapists and physiotherapy senior year students about AIS is not sufficient. It is necessary to increase the training on the subject of increasing the awareness and basic knowledge level of AIS.
Adolescent idiopathic scoliosis knowledge education physiotherapist student university.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Fizyoterapi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1 |