BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASINA İLİŞKİN FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2016, Sayı: 33, 96 - 113, 29.01.2016
https://doi.org/10.14781/mcd.08328

Öz

ÖZET

Gelecekte devletin çeşitli kademelerinde görev yapacak olan üniversite öğrencilerinin Türk Dünyası ile Türkiye arasındaki ilişkileri daha ileri götürebilecek konumda olabilmesi için Türk Dünyası Coğrafyasına ilişkin farkındalıklarının büyük önem arz ettiği düşünülmektedir.

Üniversite öğrencilerinin Türk Dünyası Coğrafyası farkındalık düzeylerinin belirlenmesi çalışılmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak üç bölümden oluşan anket formu kullanılmıştır.

Araştırmanın evrenini Uşak Üniversitesi’nde okuyan öğrenciler; örneklemini ise Eğitim Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi,  Mühendislik Fakültesi, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, İslami İlimler Fakültesi, İletişim Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültelerinden tabakalı oranlı örnekleme yoluyla seçilen 800 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır.

Araştırma bulguları üniversite öğrencilerin Türk Dünyası Coğrafyası farkındalık düzeylerinin çok düşük olduğunu göstermektedir.

Anahtar Kelimeler: Türk Dünyası Coğrafyası, farkındalık, üniversite öğrencileri

ABSTRACT

It has been thought that university students must be aware of Geography of Turkic World for being in the status to develop the relations between Turkey and Republics of Turkish in Geography of Turkey World. This study aims to investigate the awareness levels of university students on Geography of Turkic World.

This research was designed through survey model which is one of quantitative research methods. In study, as data collection tool, a questionnaire form including three parts was utilized.

The study group of this research consists of 800 university students chosen using stratified sampling method from faculty of education, faculty of art and literature, faculty of engineering, faculty of economics and administrative sciences, faculty of Islamic sciences, faculty of communication, and faculty of fine arts.

The finding indicates that university students’ awareness levels about Geography of Turkic World are very low.

Keywords: Turkish World Geography, awareness level, university students

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

ERHAN Topal Bu kişi benim

ADEM Sezer

Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Topal, E., & Sezer, A. (2016). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASINA İLİŞKİN FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi(33), 96-113. https://doi.org/10.14781/mcd.08328
AMA Topal E, Sezer A. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASINA İLİŞKİN FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ocak 2016;(33):96-113. doi:10.14781/mcd.08328
Chicago Topal, ERHAN, ve ADEM Sezer. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASINA İLİŞKİN FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 33 (Ocak 2016): 96-113. https://doi.org/10.14781/mcd.08328.
EndNote Topal E, Sezer A (01 Ocak 2016) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASINA İLİŞKİN FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi 33 96–113.
IEEE E. Topal ve A. Sezer, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASINA İLİŞKİN FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 33, ss. 96–113, Ocak 2016, doi: 10.14781/mcd.08328.
ISNAD Topal, ERHAN - Sezer, ADEM. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASINA İLİŞKİN FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 33 (Ocak 2016), 96-113. https://doi.org/10.14781/mcd.08328.
JAMA Topal E, Sezer A. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASINA İLİŞKİN FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2016;:96–113.
MLA Topal, ERHAN ve ADEM Sezer. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASINA İLİŞKİN FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 33, 2016, ss. 96-113, doi:10.14781/mcd.08328.
Vancouver Topal E, Sezer A. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASINA İLİŞKİN FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2016(33):96-113.