Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİLERİN GÖZÜNDEN PORTFOLYO UYGULAMASI: ÖZ DEĞERLENDİRME VE DOSYA KAPAK GÖRSELİ ANALİZİ

Yıl 2021, Sayı: 60, 408 - 440, 12.11.2021

Öz

Bu çalışmada portfolyo değerlendirme dosyaları öğrencilerin gözünden incelenmiştir. Söz konusu öğrenciler bir ünite boyunca portfolyo dosyası oluşturma pratiği edinen 7. sınıf öğrencileridir. Çalışmada nitel araştırmalardan durum çalışması (case study) yaklaşımı benimsenmiştir. Veriler ise portfolyo değerlendirme dosyasının kullanılmasına yönelik öğrencilerin görüşlerini içeren öz değerlendirme kartları ve dosya kapak görselleri ile toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilerek sunulmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre portfolyo değerlendirme dosyası kullanımı öğrencilerin tutum, bilgi ve beceri boyutunda kazanımlar elde etmelerini sağlamıştır. Uygulama ile öğrencilerin portfolyo kullanımına, derse ve uygulama sürecindeki etkinliklere yönelik olumlu tutum geliştirdikleri anlaşılmıştır. Bir diğer çıktı ise gerçekleştirilen portfolyo uygulamasının öğrenciler tarafından önemli görüldüğünün tespit edilmesidir. Bununla birlikte portfolyo uygulaması onların gözünden öz değerlendirme yapma, kendini ifade etme ve tasarım/yaratıcılık becerilerinin gelişmesine katkı sağlamaktadır.

Destekleyen Kurum

Manisa Celal Bayar Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi

Proje Numarası

2019-031

Kaynakça

  • Song, B. K. (2021). E-portfolio implementation: Examining learners’ perception of usefulness, self-directed learning process and value of learning. Australasian Journal of Educational Technology, 37(1), 68-81. https://doi.org/10.14742/ajet.6126

PORTFOLIO APPLICATION FROM STUDENTS’ PERSPECTIVE: SELF-EVALUATION AND FILE COVER VISUAL ANALYSIS

Yıl 2021, Sayı: 60, 408 - 440, 12.11.2021

Öz

In this study, portfolio evaluation files were examined through the eyes of the students. These students are 7th grade students who have the practice of creating portfolio files throughout a unit. In the study, a case study approach from qualitative research has been adopted. The data, on the other hand, were collected with self-evaluation cards and file cover images, containing the students' views regarding the use of the portfolio evaluation file, and presented by analysing the content analysis method. According to the results of the study, the use of portfolio evaluation file enabled the students to achieve gains in attitude, knowledge and skill dimensions. With the application, it was understood that the students developed a positive attitude towards the use of portfolio, the lesson and the activities used in the lesson. In addition, it was determined that the portfolio application realized was considered important by the students. However, portfolio application contributes to the development of self- evaluation, self-expression and design/creativity skills from their perspective.

Proje Numarası

2019-031

Kaynakça

  • Song, B. K. (2021). E-portfolio implementation: Examining learners’ perception of usefulness, self-directed learning process and value of learning. Australasian Journal of Educational Technology, 37(1), 68-81. https://doi.org/10.14742/ajet.6126
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Şaşmazören 0000-0002-4015-9978

Ayşegül Karapınar 0000-0002-8501-289X

Kübranur Sarı 0000-0003-0372-033X

Fatih Gürcan 0000-0002-1182-959X

Proje Numarası 2019-031
Yayımlanma Tarihi 12 Kasım 2021
Gönderilme Tarihi 2 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 60

Kaynak Göster

APA Şaşmazören, F., Karapınar, A., Sarı, K., Gürcan, F. (2021). ÖĞRENCİLERİN GÖZÜNDEN PORTFOLYO UYGULAMASI: ÖZ DEĞERLENDİRME VE DOSYA KAPAK GÖRSELİ ANALİZİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(60), 408-440.