Bu çalışmada Argümantasyon Temelli Sınıf İçi
Etkinliklerin 5.sınıf Fen Bilimleri dersinde uygulanmasının öğrencilerin
akademik başarılarına, mantıksal düşünme becerilerine ve tartışmaya
istekliliklerine olan etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla yarı
deneysel araştırma desenlerinden öntest-sontest kontrol gruplu desen
kullanılmıştır. Çalışmada veri toplamak amacıyla deney ve kontrol gruplarında
Madde Başarı Testi, Mantıksal Düşünme Grup Testi, Sorgulayıcı Düşünme
Becerileri Algısı Ölçeği, Fen’e Yönelik Tutum Ölçeği; Tartışmacı Anketi ise sadece
deney grubunda kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi tesadüfî küme örnekleme
yoluyla seçilen 2 şubede öğrenim görmekte olan 71 tane 5. sınıf öğrencisi
oluşturmaktadır. Ön-testler arasında anlamlı bir fark olup olmadığını anlamak
için bağımsız t testi yapılmıştır. Ön test sonucu anlamlı çıkan ölçeklerin son
testleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olup olmadığının
belirlenmesi için ANCOVA yapılmıştır. Ayrıca sadece deney grubunda uygulanan
Tartışmacı Anketi ön test-son test sonuçları için bağımlı grup t testi
yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar; Argümantasyon Temelli Sınıf İçi
Etkinliklerin öğrencilerin akademik başarı, mantıksal düşünme becerileri, fene
yönelik tutumları ve sorgulayıcı düşünme algılarını arttırmada derslerin mevcut
programa göre işlenmesinden daha etkili olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca bu
çalışmada Argümantasyon temelli sınıf içi etkinliklerle ders işlenen deney
grubunun tartışmaya istekliliklerinde artış olduğu gözlenmiştir.
Argümantasyon temelli sınıf içi etkinlik Akademik başarı Mantıksal düşünme becerisi Tartışmaya isteklilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: - Sayı: 58 |