Amacı Türkiye’de görev yapan okul yöneticileri ile öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bu eğitimlere ne düzeyde ihtiyaç duyduklarının tespit edilmesi olan bu araştırmada, iki aşamalı ihtiyaç belirleme tekniğinden yararlanılmıştır. Öncelikle, nominal grup tekniği uygulanmıştır. Sonrasında, elde edilen sonuçlara uygun şekilde her bir katılımcı grubu için ayrı ayrı anketler hazırlanmıştır. Okul yöneticileri en fazla liderlik; okul öncesi öğretmenleri resim analizi; ilkokul öğretmenleri yaratıcı drama; ortaokul öğretmenleri dijital dünyayla entegrasyon; lise öğretmenleri ilkyardım; özel eğitim öğretmenleri problem davranış değiştirme teknikleri; rehberlik ve psikolojik danışma öğretmenleri çözüm odaklı terapi eğitimlerine ihtiyaç duymaktalardır. Sonuçlar tüm gruplar için anketin ve nominal grup çalışmasının farklı sonuçlar elde edildiğini göstermiştir. Sonuç olarak, mesleki gelişim ihtiyaçlarının belirlenmesinde yalnızca bir yaklaşımın yeterli olmadığı, bir ya da birkaç tekniğin birlikte kullanılması gerekmektedir.
Eğitim yönetimi ve planlaması Hizmet içi eğitim Eğitim ihtiyacı analizi Personel geliştirme
A two-stage path needs analysis model aimed at determining the professional development needs of school administrators and teachers working in Turkey and to what extent they needed these trainings was reported in this study. First, the nominal group technique was implemented. Second, according to the results, the professional development training needs were turned into targeted surveys for each participant group. The school administrators needed leadership; pre-school teachers needed picture analysis; primary school teachers needed creative drama; middle-school teachers needed integration with the digital world; high-school teachers needed first-aid; special education teachers needed techniques for changing problematic behaviors, and guidance/psychological counseling teachers needed solution-oriented therapy training. It was shown in the findings that the nominal group study results and the surveys differed for all groups. As a conclusion, a single need analysis approach was insufficient for identifying professional development needs and it is necessary to utilize one or more techniques together.
Educational administration and planning In service education Training needs assesment Staff development
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 24 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 29 Sayı: 2 |