İnsanlığın ürünü olarak kültür toplumsal ve tarihi
nitelik taşımaktadır. Kültürel miras ise toplumların en önemli zenginlik
unsurlarından birini oluşturur. Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin
kültürel miras ve kültürel mirasın korunması konusundaki görüşlerini
belirlemektir. Araştırma nitel verilere dayanan ve betimsel nitelik taşıyan bir
çalışmadır. Araştırmaya beşinci ve altıncı sınıfa devam eden 186 ortaokul
öğrencisi katılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kültürel mirasın tanımı, kültürel mirasın
korunmasının nedenleri ve kültürel mirasın korunmasının önemi konularında
bulgulara ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar bağlamında kültürel
miras eğitimine yönelik öneriler getirilmiştir.
kültürel miras kültürel mirasın korunması ortaokul öğrencileri
Culture as a product of humanity has both
social and historical features. Cultural heritage is one of the most important
resources of society which presents wealth in terms of history and culture. The
purpose of this research is to understand secondary school students’ views’
about cultural heritage and, preserving cultural heritage. The research is a
descriptive study based on qualitative data. 186 secondary school students
attending the fifth and sixth grade participated in the study. Content analysis
was used to analyze data of the research. At the end of the study, findings
were reached on definition of the cultural heritage, reasons and importance of preserving
cultural heritage. Suggestions were put forth in light of results of the study.
cultural heritage protection of cultural heritage secondary school students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 4 |