The aim of this study was to develop a valid and reliable instrument for
determining the geometry of the beliefs of the middle school students. Belief
items were formed benefiting from the relevant literature and in order to
determine content validity, experts were consulted. Draft scale with 32 items
applied to the 324 middle school students. To ensure the construct validity of
the scale exploratory and confirmatory factor analysis were done. For further
total-item correlations and item distinctiveness were calculated. After factor
analysis it was determined that five-point Likert-type scale consists of 3
factor and 16 items. The results of the reliability analysis Cronbach's alpha
was found 0,755.
Bu çalışmada, ortaokul
öğrencilerinin geometriye yönelik inançlarını belirlemekte kullanılabilecek
geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın
yürütülmesinde ilgili literatürden yararlanarak inanç maddeleri oluşturulmuş, kapsam
geçerliliğinin sağlanması amacıyla uzman görüşüne başvurulmuştur. Toplam 32 maddeden oluşan taslak ölçek araştırmaya
katılan 324 ortaokul öğrencisine uygulanmış, elde edilen verilerle testin yapı geçerliğini
sağlamak için öncelikle açımlayıcı, sonrasında doğrulayıcı faktör analizi
yapılmıştır. Geçerlik için ayrıca madde toplam korelasyonları ve madde ayırt
edicilik indeksleri hesaplanmıştır. Faktör analizi sonucunda beşli likert
tipindeki ölçeğin 16 maddeden oluşan 3 faktörlü bir yapıda olduğuna karar
verilmiştir. Güvenirlik analizleri sonucu ölçeğe ait Cronbach alfa 0,755 olarak
hesaplanmıştır.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 16 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 1 |