Bu araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin, doğal bir öğrenme ortamı olarak çevrimiçi
sosyal ağlardan yararlanma biçimleri betimlenmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda dokuz
ortaöğretim öğrencisinin görüşleri, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış
bir görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına
göre, ortaöğretim öğrencileri çevrimiçi sosyal ağlarda en çok arkadaşlarına ve öğretmenlerine
sorarak öğrenmektedir. Bu ortamlarda en çok yabancı dil bilgilerini (genellikle İngilizce)
artırmaktadır. Derslerle ilişkili olarak ise bu ortamları en çok ödev/projelerini sürdürmek ve
sınavlara çalışmak amacıyla işe koşmaktadır.
çevrimiçi sosyal ağ ortaöğretim öğrencisi öğrenme biçimleri çevrimiçi öğrenme topluluğu.
This study describes the secondary school students’ online social network activities as a
natural learning environment. Accordingly, the opinions of nine high school students were
collected via a semi-structured interview form, which was developed by the researchers, and
content analysis was performed on the data. According to the results, the students learn most
by asking their friends and teachers on social network sites. They enhance their language skills
most within these media – mostly English. In terms of the courses, they use these media in order
to do their homework/projects and study for the exams.
online social network high school student learning activities online learning community
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 7 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 3 |