BibTex RIS Kaynak Göster

6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 1, 213 - 229, 01.01.2017

Öz

Bu çalışmada, 6. Sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançlarının bazı değişkenler genel akademik başarı, matematik dersi başarısı ve cinsiyet açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden alan taraması survey yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Conley ve diğerleri 2004 tarafından geliştirilen ve Özkan 2008 tarafından Türkçeye uyarlaması yapılmış olan Epistemolojik İnançlar Anketi kullanılmıştır. Toplam 196 ortaokul 6. Sınıf öğrencisine uygulanan anketten elde edilen veriler SPSS 18,0 paket programı kullanılarak nicel bir yaklaşımla betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonunda, 6. Sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançlarının genel akademik başarı ve matematik dersi başarısı açısından istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı ancak cinsiyet açısından farklılaşmadığı bulunmuştur.

Kaynakça

  • Aydın, M., Baki, A., Yıldız, C., & Köğce, D. (2010). Mathematics teacher educators’ beliefs about teacher role. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2, 5468- 5473.
  • Aydın, M., Baki, A., & Yıldız, C. Köğce, D. (2011). The mathematics teacher’s beliefs about mathematics knowledge and its teaching: A case study. The International Journal of Research in Teacher Education, 2(1), 1-15.
  • Aydın, M., Baki, A., Yıldız, C., & Köğce, D. (2012). The role of the student in learning mathematics: The teacher views. The International Journal of Research in Teacher Education, 3(3), 1-11.
  • Akgün, A. ve Gülmez, H. (2015). Lise öğrencilerinin epistemolojik inançlarının kimya dersi akademik başarısına etkisinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54), 68-80.
  • Aşut, N. (2013). Üstün yetenekli öğrencilerin epistemolojik inançlarının fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeyi ve fen başarısıyla ilişkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Aypay, A. (2011). Epistemolojik inançlar ölçeğinin türkiye uyarlaması ve öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 1-15.
  • Balantekin, Y. (2013). İlköğretim öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik epistemolojik inançları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 312-328.
  • Baltaci, S., Yildiz, A., & Özcakir, B. (2016). The relationship between metacognitive awareness levels, learning styles, genders and mathematics grades of fifth graders. Journal of Education and Learning, 5(4), 78-89.
  • Baltacı, S., Yıldız, A., & Kösa, T. (2015). Analitik geometri öğretiminde GeoGebra yazılımının potansiyeli: Öğretmen adaylarının görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(3), 483-505.
  • Başer-Gürsoy, V. G., Erol, O. ve Akbay, T. (2015). Ortaokul öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 1-28.
  • Baxter Magolda, M. (1992). Students’ epistemological and academic experiences: İmplication for pedagogy. Review of Higher Education, 15(3), 265-87.
  • Belenky, M. F., Clinchy, B. M., Goldberger, N. R., & Tarule, J. M. (1986). Women’s ways of knowing: The development of self, voice and mind. USA: Basic Books.
  • Boz, Y., Aydemir, M. ve Aydemir, N. (2011). Türkiye’deki 4, 6 ve 8. sınıf ilköğretim öğrencilerinin epistemolojik inançları, İlköğretim Online, 10, 1191-1201.
  • Chan, K. W. & Elliott, R. G. (2000). Exploratory study of epistemological beliefs of hong kong teacher education students: Resolving conceptual and empirical issues. Asia Pacific Journal of Teacher Education, 28(3), 225-234.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison K. (2007). Research methods in education. London: Routledge Falmer.
  • Conley, A. M., Pintrich, R. P., Vekiri, I., & Harrison, D. (2004). Changes in epistemological beliefs in elementary science students. Contemporary Educational Psychology, 29, 186-204.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çüçen, A. K. (2005). Bilgi felsefesi. Bursa: Asa Kitabevi.
  • Demirel, A. ve Çam, A. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Adıyaman Üniversitesi sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 873-905.
  • Deryakulu, D. (2004). Üniversite öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile epistemolojik inançları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 38, 230-249.
  • Deryakulu, D. ve Büyüköztürk, Ş. (2005). Epistemolojik inanç ölçeğinin faktör yapısının yeniden incelenmesi: Cinsiyet ve öğrenim görülen program türüne göre epistemolojik inançların karşılaştırılması. Eğitim Araştırmaları, 18, 57-70.
  • Editör, Deryakulu, D. ve Kuzgun, Y. (Ed). (2014). Eğitimde bireysel farklılıklar. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Elder, A. D. (1999). An exploration of fifth-grade students’ epistemological beliefs in science and an investigation of their relation to science learning. Unpublished doctoral dissertation, University of Michigan, Michigan.
  • Eroğlu, S. E. (2004). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Selçuk üniversitesi eğitim fakültesi örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Evcim, İ. (2010). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin epistemolojik inanışlarıyla, fen kazanımlarını günlük yaşamlarında kullanabilme düzeyleri ve akademik başarıları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yazar, Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hofer, B. K., & Pintrich, P. R. (1997). The development of epistemological theories: Beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning. Review of Educational Research, 67(1), 88-140.
  • Hofer, B. K. (2001). Personal epistemology research: Implications for learning and teaching. Journal of Educational Psychology Review, 13(4), 353-83.
  • Islıcık, T. (2012). Yapılandırmacı öğrenme ortamlarının bilimsel epistemolojik inançlara etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İlhan, M. ve Çetin, B. (2013). Matematik odaklı epistemolojik inanç ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(3), 359-388.
  • Kaleci, F. (2012). Matematik öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile öğrenme ve öğretim stilleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Author, King, P. M., & Kitchener, K. S. (1994). Developing reflective judgment: Understanding and promoting intellectual growth and critical thinking in adolescents and adults. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Kuhn, D. (1991). The skills of argument. Cambridge: Cambridge Univ. Press.
  • Kurt, F. (2009). Investigating students’ epistemological beliefs through gender, grade level, and fields of the study. Unpublished master thesis, Middle East Technical University, Ankara.
  • Meral, M. ve Çolak, E. (2009). Öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının belirlenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 129-146.
  • Ozkan, S. (2008). Modeling elementary students’ science achievement: the Interrelationships among epistemological beliefs, learning approaches, and self- regulated learning strategies. Unpublished doctoral dissertation, Middle East Technical University, Ankara.
  • Öngen, D. (2003). Epistemolojik inançlar ile problem çözme stratejileri arasındaki ilişkiler: Eğitim fakültesi öğrencileri üzerine bir çalışma. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(13), 155-62.
  • Özlem, D. (1995) Felsefe ve doğa bilimleri. İstanbul: Notos yayınevi.
  • Pajares, M. F. (1992). Teacher's beliefs and educational research: Cleaning up a messy construct. Review of Educational Research, 62(3), 307-332.
  • Paulsen, N., & Gentry, J. (1995). Motivational, learning strategies, and academic performance: A study of the college finance classroom. Financial Practice & Education,(Spring/Summer),78-89.
  • Perry, W. G. Jr. (1970). Forms of intellectual and ethical development in the college years. A scheme. USA: Harvard University Press.
  • Sadıç, A., Çam, A. ve Topçu, M. S. (2012, Haziran). İlköğretim öğrencilerinin epistemolojik inançlarının cinsiyet ve sınıf düzeyine göre incelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Schommer, M. (1990). Effects of beliefs about the nature of knowledge on comprehension. Journal of Educational Psychology, 82, 498-504.
  • Schommer, M. (1993). Epistemological development and academic performance among secondary schools. Journal of Educational Psychology, 85(3), 406-411.
  • Schommer, M. (1998). The influence of ageand education on epistemological beliefs. British Journal of Educational Psychology, 68, 551-560.
  • Şenocak, E. (2006). Üniversite öğrencileri bilişsel gelişim ölçeği’nin türkçeye uyarlanması çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 1- 29.
  • Türk Dil Kurumu. (2012). Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Terzi, A. R. (2005). Üniversite öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançları üzerine bir araştırma. Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 298-311.
  • Topçu, M. S. ve Yılmaz-Tüzün, Ö. (2009). Elementary students’ metacognition and epistemological socioeconomic status. Elementary Education Online, 8(3), 676- 693. considering science achievement, gender and
  • Tüken, G. (2010). Kentlerde ve kırsal kesimde öğrenim gören öğrencilerin bilimsel epistemolojik inançlarının belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yankayış, K., Güven, A. ve Türkoğuz, S. (2014). Ortaokul öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 53-71.
  • Yeşilyurt, E. (2013). İlköğretim okulu öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançları, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 1587-1609.
  • Yılmaz, K. (2007). Öğrencilerin epistemolojik ve matematik problemi çözümlerine yönelik inançlarının problem çözme sürecine etkisinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yılmaz, Y. (2014). İlk ve ortaokul öğretmen ve yöneticilerinin epistemolojik inançları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

Investigation of 6th Grade students’ Epistemological Beliefs with Respect to Some Variables

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 1, 213 - 229, 01.01.2017

Öz

In this study, it was aimed to examine epistemological beliefs of 6th grade students in terms of some variables general academic achievement, mathematics course success and gender . Survey method was used in the research. The data collection tool was the Epistemological Beliefs Questionnaire developed by Conley et al. 2004 and adapted to Turkish by Özkan 2008 . The data obtained from the questionnaire applied to 196 middle school 6th grade students were analyzed descriptively using a quantitative approach using the SPSS 18.0 package program. At the end of the study, it was found that the epistemological beliefs of the 6th grade students differed statistically in terms of the success of general academic achievement and mathematics course but not in terms of gender

Kaynakça

  • Aydın, M., Baki, A., Yıldız, C., & Köğce, D. (2010). Mathematics teacher educators’ beliefs about teacher role. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2, 5468- 5473.
  • Aydın, M., Baki, A., & Yıldız, C. Köğce, D. (2011). The mathematics teacher’s beliefs about mathematics knowledge and its teaching: A case study. The International Journal of Research in Teacher Education, 2(1), 1-15.
  • Aydın, M., Baki, A., Yıldız, C., & Köğce, D. (2012). The role of the student in learning mathematics: The teacher views. The International Journal of Research in Teacher Education, 3(3), 1-11.
  • Akgün, A. ve Gülmez, H. (2015). Lise öğrencilerinin epistemolojik inançlarının kimya dersi akademik başarısına etkisinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54), 68-80.
  • Aşut, N. (2013). Üstün yetenekli öğrencilerin epistemolojik inançlarının fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeyi ve fen başarısıyla ilişkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Aypay, A. (2011). Epistemolojik inançlar ölçeğinin türkiye uyarlaması ve öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 1-15.
  • Balantekin, Y. (2013). İlköğretim öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik epistemolojik inançları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 312-328.
  • Baltaci, S., Yildiz, A., & Özcakir, B. (2016). The relationship between metacognitive awareness levels, learning styles, genders and mathematics grades of fifth graders. Journal of Education and Learning, 5(4), 78-89.
  • Baltacı, S., Yıldız, A., & Kösa, T. (2015). Analitik geometri öğretiminde GeoGebra yazılımının potansiyeli: Öğretmen adaylarının görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(3), 483-505.
  • Başer-Gürsoy, V. G., Erol, O. ve Akbay, T. (2015). Ortaokul öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 1-28.
  • Baxter Magolda, M. (1992). Students’ epistemological and academic experiences: İmplication for pedagogy. Review of Higher Education, 15(3), 265-87.
  • Belenky, M. F., Clinchy, B. M., Goldberger, N. R., & Tarule, J. M. (1986). Women’s ways of knowing: The development of self, voice and mind. USA: Basic Books.
  • Boz, Y., Aydemir, M. ve Aydemir, N. (2011). Türkiye’deki 4, 6 ve 8. sınıf ilköğretim öğrencilerinin epistemolojik inançları, İlköğretim Online, 10, 1191-1201.
  • Chan, K. W. & Elliott, R. G. (2000). Exploratory study of epistemological beliefs of hong kong teacher education students: Resolving conceptual and empirical issues. Asia Pacific Journal of Teacher Education, 28(3), 225-234.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison K. (2007). Research methods in education. London: Routledge Falmer.
  • Conley, A. M., Pintrich, R. P., Vekiri, I., & Harrison, D. (2004). Changes in epistemological beliefs in elementary science students. Contemporary Educational Psychology, 29, 186-204.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çüçen, A. K. (2005). Bilgi felsefesi. Bursa: Asa Kitabevi.
  • Demirel, A. ve Çam, A. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Adıyaman Üniversitesi sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 873-905.
  • Deryakulu, D. (2004). Üniversite öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile epistemolojik inançları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 38, 230-249.
  • Deryakulu, D. ve Büyüköztürk, Ş. (2005). Epistemolojik inanç ölçeğinin faktör yapısının yeniden incelenmesi: Cinsiyet ve öğrenim görülen program türüne göre epistemolojik inançların karşılaştırılması. Eğitim Araştırmaları, 18, 57-70.
  • Editör, Deryakulu, D. ve Kuzgun, Y. (Ed). (2014). Eğitimde bireysel farklılıklar. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Elder, A. D. (1999). An exploration of fifth-grade students’ epistemological beliefs in science and an investigation of their relation to science learning. Unpublished doctoral dissertation, University of Michigan, Michigan.
  • Eroğlu, S. E. (2004). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Selçuk üniversitesi eğitim fakültesi örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Evcim, İ. (2010). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin epistemolojik inanışlarıyla, fen kazanımlarını günlük yaşamlarında kullanabilme düzeyleri ve akademik başarıları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yazar, Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2014). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hofer, B. K., & Pintrich, P. R. (1997). The development of epistemological theories: Beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning. Review of Educational Research, 67(1), 88-140.
  • Hofer, B. K. (2001). Personal epistemology research: Implications for learning and teaching. Journal of Educational Psychology Review, 13(4), 353-83.
  • Islıcık, T. (2012). Yapılandırmacı öğrenme ortamlarının bilimsel epistemolojik inançlara etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İlhan, M. ve Çetin, B. (2013). Matematik odaklı epistemolojik inanç ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(3), 359-388.
  • Kaleci, F. (2012). Matematik öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile öğrenme ve öğretim stilleri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Author, King, P. M., & Kitchener, K. S. (1994). Developing reflective judgment: Understanding and promoting intellectual growth and critical thinking in adolescents and adults. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Kuhn, D. (1991). The skills of argument. Cambridge: Cambridge Univ. Press.
  • Kurt, F. (2009). Investigating students’ epistemological beliefs through gender, grade level, and fields of the study. Unpublished master thesis, Middle East Technical University, Ankara.
  • Meral, M. ve Çolak, E. (2009). Öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının belirlenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 129-146.
  • Ozkan, S. (2008). Modeling elementary students’ science achievement: the Interrelationships among epistemological beliefs, learning approaches, and self- regulated learning strategies. Unpublished doctoral dissertation, Middle East Technical University, Ankara.
  • Öngen, D. (2003). Epistemolojik inançlar ile problem çözme stratejileri arasındaki ilişkiler: Eğitim fakültesi öğrencileri üzerine bir çalışma. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(13), 155-62.
  • Özlem, D. (1995) Felsefe ve doğa bilimleri. İstanbul: Notos yayınevi.
  • Pajares, M. F. (1992). Teacher's beliefs and educational research: Cleaning up a messy construct. Review of Educational Research, 62(3), 307-332.
  • Paulsen, N., & Gentry, J. (1995). Motivational, learning strategies, and academic performance: A study of the college finance classroom. Financial Practice & Education,(Spring/Summer),78-89.
  • Perry, W. G. Jr. (1970). Forms of intellectual and ethical development in the college years. A scheme. USA: Harvard University Press.
  • Sadıç, A., Çam, A. ve Topçu, M. S. (2012, Haziran). İlköğretim öğrencilerinin epistemolojik inançlarının cinsiyet ve sınıf düzeyine göre incelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Schommer, M. (1990). Effects of beliefs about the nature of knowledge on comprehension. Journal of Educational Psychology, 82, 498-504.
  • Schommer, M. (1993). Epistemological development and academic performance among secondary schools. Journal of Educational Psychology, 85(3), 406-411.
  • Schommer, M. (1998). The influence of ageand education on epistemological beliefs. British Journal of Educational Psychology, 68, 551-560.
  • Şenocak, E. (2006). Üniversite öğrencileri bilişsel gelişim ölçeği’nin türkçeye uyarlanması çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 1- 29.
  • Türk Dil Kurumu. (2012). Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Terzi, A. R. (2005). Üniversite öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançları üzerine bir araştırma. Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 298-311.
  • Topçu, M. S. ve Yılmaz-Tüzün, Ö. (2009). Elementary students’ metacognition and epistemological socioeconomic status. Elementary Education Online, 8(3), 676- 693. considering science achievement, gender and
  • Tüken, G. (2010). Kentlerde ve kırsal kesimde öğrenim gören öğrencilerin bilimsel epistemolojik inançlarının belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Yankayış, K., Güven, A. ve Türkoğuz, S. (2014). Ortaokul öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 53-71.
  • Yeşilyurt, E. (2013). İlköğretim okulu öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançları, Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 1587-1609.
  • Yılmaz, K. (2007). Öğrencilerin epistemolojik ve matematik problemi çözümlerine yönelik inançlarının problem çözme sürecine etkisinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yılmaz, Y. (2014). İlk ve ortaokul öğretmen ve yöneticilerinin epistemolojik inançları ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Aydın Bu kişi benim

Mehmet Ertürk Geçici

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydın, M., & Geçici, M. E. (2017). 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 213-229.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124