Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A study for determining the current situation in terms of university-school cooperation in sharing materials developed for mathematics education

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 3, 367 - 389, 31.12.2020
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.826264

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, B. ve Turan, M. (2002) İlköğretim Okullarında Fen Bilgisi Eğitiminde Materyal Kullanımı (www.fedu.metu.edu.tr/UFBMEK-5/b_kitabi/PDF/Fen/Bildiri/t55d.pdf )
  • Ardahan H., (2003). “İlköğretimde Materyal Destekli Kesir ve Ondalık Kesirlerin Materyal Tabanlı Öğretimi” Matematikçiler Derneği Bilim Köşesi
  • Ardahan, H,. ve Ersoy, Y,.(2003) “İlköğretimde Materyal Destekli Kesir ve Ondalık Kesirlerin Materyal Tabanlı Öğretimi” Matematikçiler Derneği Bilim Köşesi
  • Aslan, Ö. Ve Ardahan, H,. (2003). “Integration Of The Interactive Materials To The Instructions And Effects On The Instructional Environment” Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi sayı:15 s: 64–75
  • Aydoğdu, M., Erşen, A. N., & Tutak, T. (2014). Materyal destekli matematik öğretiminin ortaokul 6. sınıf öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Turkish Journal of Educational Studies, 1(3).
  • Bedir, G., Ersözlü, Z. N., & Duygu, N. (2013). Matematik Dersinde Geometrik Cisimlerin Öğretiminde Fotoğraf Makinası Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi. CICE 2013.
  • Birgin, O., & Kutluca, T. (2007). 7. sınıf matematik dersinde excel ve coypu programları yardımıyla çalışma yapraklarının geliştirilmesi. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2).
  • Clements, D. H. (1999). ‘Concrete’ Manipulatives, ‘Concrete’ Ideas, State Universty of New York, Buffalo, USA. Contemporary Issues in Early Childhood, l (1), 45-60.
  • Dede, Y., & Argün, Z. (2003). Matematik Öğretiminde Elektronik Tabloların Kullanımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 113-131.
  • Delice, A,. (2004). “Trigonometri Sözel Problemlerinde Görselleştirme ve Diyagram Oluşturma” 6. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi 9- 11 Eylül 2004 İstanbul.
  • Güler, H. K., Çakmak, D., & Kavak, N. (2013). Karikatürlerle Yapılan Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Eğitim Fakültesi Dergisi.26 (1), 149-160.
  • Gürbüz, R. (2007) Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri (Mart 2007 Cilt:15 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 259-270)
  • Gürbüz, R. (2007). Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 259-270.
  • Gürbüz, R., Pırtıcı, Z., & Toprak, Z. (2014). Aritmetikten cebire geçişi sağlayacak etkinliklerin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 178-203.
  • Işık, A., & Özdemir, G. (2014). Çalışma Yapraklarıyla Olasılık Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi1. Middle Eastern & African Journal of Educational Research MAJER Issue: 12 Special Issue: Educational Reseach in Turkey.
  • İnan, C,. (2006), “Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Kullanma” International Educational Technologies Congress, Doğu Akdeniz University, May 2006, Cyprus, Journal of Ziya Gökalp Education Faculty, Volume:1, Number:7, pages: 47-56.
  • İnan, C. (2012). Ortaöğretim Öğretmen ve Öğrencilerinin Geliştirilen Trigonometrik Materyallere İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Bildiriler Kitabı. Niğde Üniversitesi. 27-30 Haziran.2012 Niğde
  • İnan, C. (2014). Beyzik (Bezıque) Toplama Tahtasının İlköğretim Aritmetik Problemlerinde Kullanılmasının Öğrencilerin Başarılarına Ve Matematiğe Karşı Tutumlarına Etkisi. Electronic Turkish Studies, 9(11).
  • Koşar, E., Yüksel S., Özkılıç, R., Avcı, U., Alyaz, Y. & Çiğdem, H. (2003) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (2. Baskı), Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Köksal, M. S., Koray, Ö., Özsoy, T., Bağçe, H., & Koray, A. (2006). Öğretim materyali geliştirmede portfolyo ve rubrik değerlendirmenin eleştirel ve yaratıcı düşünme üzerine etkisi. Muğla Üniversitesi XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Özetleri, 170-171.
  • Kutluca, T. ve Birgin, O. (2007) Doğru Denklemi Konusunda Geliştirilen Bilgisayar Destekli Öğretim Materyali Hakkında Matematik Öğretmeni Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi (GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı 2 (2007) 81-97)
  • Kutluca, T., & Akın, M. F. (2013). Somut materyallerle matematik öğretimi: dört kefeli cebir terazisi kullanımı üzerine nitel bir çalışma. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4 (1).
  • Kutluca, T., & Baki, A. (2013). Elektronik Tablolama ve Bilgisayar Cebir Sistemi Yardımıyla Bilgisayar Destekli Çalışma Yapraklarının Geliştirilmesi. Journal of Theory & Practice in Education (JTPE), 9(4).
  • MEB (2006).” Orta Öğretim Spor Liseleri Eğitsel Oyunlar Dersi 12. Sınıf Öğretim Programı” Ankara.
  • MEB (2009). İlköğretim Matematik Dersi (1-5. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Olkun, S. ve Toluk, Z. (2004). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Ankara:Anı Yayıncılık, Ertem Matbaacılık.
  • Özahisha, U., & Öcal, R. (2004, September). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencileri İçin Geometri ve Matematik Uygulaması. In National Sciences and Mathematics Education Congress (pp. 9-11).
  • Şengül, S., & Dereli, M. (2013). Tam sayılar konusunun karikatürle öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin matematik tutumuna etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2509-2534.
  • Şengül, S., & Körükcü, E. (2012). Effect of teaching integers using visual materials on the sixth grade students’ mathematics achievement and retention levels. International Online Journal of Educational Sciences, 4(2), 489-508.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yaman, H. ve Şahin, T. (2014). Somut ve sanal manipülatif destekli geometri öğretiminin 5. sınıf öğrencilerinin geometrik yapıları inşa etme ve çizmedeki başarılarına etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 202-220.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H.(2005) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi, 5. Baskı.
  • YÖK (2007) http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/ilkogretim_matematik.doc
  • Zengin vd. (2008) 8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı 6-9 Mayıs 2008 Eskişehir/Türkiye.
  • NLVM (2020). http://nlvm.usu.edu/en/nav/vlibrary.html

Matematik eğitimine yönelik geliştirilen materyallerin paylaşımında üniversite okul işbirliği açısından mevcut durumun tespitine yönelik bir çalışma

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 3, 367 - 389, 31.12.2020
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.826264

Öz

Bu çalışma, öğretmen adayların tarafından geliştirilen öğretim materyallerinin; öğretim üyeleri, öğretmen, idareci ve öğretmen adayları tarafından nasıl değerlendirildiğinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma ÖTMG dersi kapsamında öğretmen adayları tarafından hazırlanan öğretim materyallerinin, nasıl değerlendirildiği ile ilgili mevcut durumu tespit etmek için yapılan bir özel durum çalışmasıdır. Çalışmada örneklem olarak 2 akademisyen, 1 idareci, 2 öğretmen ve 5 tane öğretmen adayı seçilmiştir. Araştırmada yarı yapılandırılmış mülakatların uygulanmasıyla elde edilen ses kayıtları çözümlenerek transkript edilerek yazıya dökülmüş, transkript edilen bu mülakatlar nitel veri analizi yaklaşımlarından biri olan içerik analizi yapılarak tema, alt tema, kodlar ve frekanslar aracılığıyla elde edilen matrisler yardımıyla yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme” (ÖTMG) dersinde geliştirilen materyallerin sergilendikten sonra bu materyallerin okullara gönderilmesi uygulamasında işlemeyen noktalar bulunduğu buna rağmen bu uygulamanın genel anlamda faydalı bir yaklaşım olduğu ve geliştirilen materyallerin öğretmenlerin materyal ihtiyacını karşılamak açısından bir potansiyel taşıdığı görülmüştür. Araştırmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesi sonucunda öğretim materyallerinin geliştirilmesinin önünü açmak için; matematik dersine yönelik özelleşmiş öğretim materyalleri sempozyum ve projelerinin desteklenmesi, ülkemize ait ulusal bir materyal kütüphanesi oluşturulması ve EBA gibi platformlara entegre edilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akpınar, B. ve Turan, M. (2002) İlköğretim Okullarında Fen Bilgisi Eğitiminde Materyal Kullanımı (www.fedu.metu.edu.tr/UFBMEK-5/b_kitabi/PDF/Fen/Bildiri/t55d.pdf )
  • Ardahan H., (2003). “İlköğretimde Materyal Destekli Kesir ve Ondalık Kesirlerin Materyal Tabanlı Öğretimi” Matematikçiler Derneği Bilim Köşesi
  • Ardahan, H,. ve Ersoy, Y,.(2003) “İlköğretimde Materyal Destekli Kesir ve Ondalık Kesirlerin Materyal Tabanlı Öğretimi” Matematikçiler Derneği Bilim Köşesi
  • Aslan, Ö. Ve Ardahan, H,. (2003). “Integration Of The Interactive Materials To The Instructions And Effects On The Instructional Environment” Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi sayı:15 s: 64–75
  • Aydoğdu, M., Erşen, A. N., & Tutak, T. (2014). Materyal destekli matematik öğretiminin ortaokul 6. sınıf öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Turkish Journal of Educational Studies, 1(3).
  • Bedir, G., Ersözlü, Z. N., & Duygu, N. (2013). Matematik Dersinde Geometrik Cisimlerin Öğretiminde Fotoğraf Makinası Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi. CICE 2013.
  • Birgin, O., & Kutluca, T. (2007). 7. sınıf matematik dersinde excel ve coypu programları yardımıyla çalışma yapraklarının geliştirilmesi. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2).
  • Clements, D. H. (1999). ‘Concrete’ Manipulatives, ‘Concrete’ Ideas, State Universty of New York, Buffalo, USA. Contemporary Issues in Early Childhood, l (1), 45-60.
  • Dede, Y., & Argün, Z. (2003). Matematik Öğretiminde Elektronik Tabloların Kullanımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 113-131.
  • Delice, A,. (2004). “Trigonometri Sözel Problemlerinde Görselleştirme ve Diyagram Oluşturma” 6. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi 9- 11 Eylül 2004 İstanbul.
  • Güler, H. K., Çakmak, D., & Kavak, N. (2013). Karikatürlerle Yapılan Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Eğitim Fakültesi Dergisi.26 (1), 149-160.
  • Gürbüz, R. (2007) Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri (Mart 2007 Cilt:15 No:1 Kastamonu Eğitim Dergisi 259-270)
  • Gürbüz, R. (2007). Olasılık Konusunda Geliştirilen Materyallere Dayalı Öğretime İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 259-270.
  • Gürbüz, R., Pırtıcı, Z., & Toprak, Z. (2014). Aritmetikten cebire geçişi sağlayacak etkinliklerin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 178-203.
  • Işık, A., & Özdemir, G. (2014). Çalışma Yapraklarıyla Olasılık Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi1. Middle Eastern & African Journal of Educational Research MAJER Issue: 12 Special Issue: Educational Reseach in Turkey.
  • İnan, C,. (2006), “Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Kullanma” International Educational Technologies Congress, Doğu Akdeniz University, May 2006, Cyprus, Journal of Ziya Gökalp Education Faculty, Volume:1, Number:7, pages: 47-56.
  • İnan, C. (2012). Ortaöğretim Öğretmen ve Öğrencilerinin Geliştirilen Trigonometrik Materyallere İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Bildiriler Kitabı. Niğde Üniversitesi. 27-30 Haziran.2012 Niğde
  • İnan, C. (2014). Beyzik (Bezıque) Toplama Tahtasının İlköğretim Aritmetik Problemlerinde Kullanılmasının Öğrencilerin Başarılarına Ve Matematiğe Karşı Tutumlarına Etkisi. Electronic Turkish Studies, 9(11).
  • Koşar, E., Yüksel S., Özkılıç, R., Avcı, U., Alyaz, Y. & Çiğdem, H. (2003) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (2. Baskı), Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Köksal, M. S., Koray, Ö., Özsoy, T., Bağçe, H., & Koray, A. (2006). Öğretim materyali geliştirmede portfolyo ve rubrik değerlendirmenin eleştirel ve yaratıcı düşünme üzerine etkisi. Muğla Üniversitesi XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Özetleri, 170-171.
  • Kutluca, T. ve Birgin, O. (2007) Doğru Denklemi Konusunda Geliştirilen Bilgisayar Destekli Öğretim Materyali Hakkında Matematik Öğretmeni Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi (GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı 2 (2007) 81-97)
  • Kutluca, T., & Akın, M. F. (2013). Somut materyallerle matematik öğretimi: dört kefeli cebir terazisi kullanımı üzerine nitel bir çalışma. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4 (1).
  • Kutluca, T., & Baki, A. (2013). Elektronik Tablolama ve Bilgisayar Cebir Sistemi Yardımıyla Bilgisayar Destekli Çalışma Yapraklarının Geliştirilmesi. Journal of Theory & Practice in Education (JTPE), 9(4).
  • MEB (2006).” Orta Öğretim Spor Liseleri Eğitsel Oyunlar Dersi 12. Sınıf Öğretim Programı” Ankara.
  • MEB (2009). İlköğretim Matematik Dersi (1-5. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Olkun, S. ve Toluk, Z. (2004). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Ankara:Anı Yayıncılık, Ertem Matbaacılık.
  • Özahisha, U., & Öcal, R. (2004, September). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencileri İçin Geometri ve Matematik Uygulaması. In National Sciences and Mathematics Education Congress (pp. 9-11).
  • Şengül, S., & Dereli, M. (2013). Tam sayılar konusunun karikatürle öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin matematik tutumuna etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2509-2534.
  • Şengül, S., & Körükcü, E. (2012). Effect of teaching integers using visual materials on the sixth grade students’ mathematics achievement and retention levels. International Online Journal of Educational Sciences, 4(2), 489-508.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yaman, H. ve Şahin, T. (2014). Somut ve sanal manipülatif destekli geometri öğretiminin 5. sınıf öğrencilerinin geometrik yapıları inşa etme ve çizmedeki başarılarına etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 202-220.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H.(2005) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi, 5. Baskı.
  • YÖK (2007) http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/ilkogretim_matematik.doc
  • Zengin vd. (2008) 8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı 6-9 Mayıs 2008 Eskişehir/Türkiye.
  • NLVM (2020). http://nlvm.usu.edu/en/nav/vlibrary.html
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serkan Coştu 0000-0002-0182-0735

Şükrü İlgün 0000-0002-2842-2032

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Coştu, S., & İlgün, Ş. (2020). Matematik eğitimine yönelik geliştirilen materyallerin paylaşımında üniversite okul işbirliği açısından mevcut durumun tespitine yönelik bir çalışma. E-Kafkas Journal of Educational Research, 7(3), 367-389. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.826264

19190   23681     19386        19387