Bu çalışmada, bilim
eğitiminde düşünce deneyleri temelli online argümantasyonla lise öğrencilerinin
eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma
Ankara’da bir ortaöğretim kurumunda 11, dokuzuncu sınıf öğrencisiyle online
grup üzerinden durum çalışması temelinde yürütülmüştür. Uygulama sürecinde
öğrenciler online grup üzerinden düşünce deneylerini argüman olarak yeniden
kurgulamışlar, kendilerinin ve diğerlerinin düşünme stratejilerini kritik etmişler,
argümanlara karşı argümanlar sunmuşlardır. Veri toplama aracı olarak yedi adet
düşünce deneyinden oluşan öğretim dizini, online gruptaki
tartışma süreci ve öğrenci gözünden sürecin değerlendirilmesi kullanılmıştır.
Veri toplama araçlarının kapsam geçerliği alan eğitiminde uzman üç fen
eğitimcisi tarafından kontrol edilerek sağlanmıştır. Veri toplama araçlarının
güvenirliği ise aynı üç fen eğitimcisinin veri analizi sırasında aralarındaki
%95 uyum ile sağlanmıştır. Veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma
sonunda öğrencilerin düşünce deneyleri temelli online argümantasyonla düşünce
deneyini argüman olarak yeniden kurgulama, kendilerinin ve diğerlerinin düşünme
stratejilerini kritik etme ve birbirlerinin argümanlarına karşı argümanlar
sunma vasıtasıyla eleştirel düşünme becerilerinin geliştirildiği bulunmuştur.
Online argümantasyon düşünce deneyleri eleştirel düşünme kimya eğitimi fen eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |