Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

App Inventor ve Alternatif Blok Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme Platformlarının Karşılaştırmalı İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 9, 1 - 11, 30.07.2021

Öz

Programlama öğretimi, her ne kadar öğrencilere analitik düşünme ve mantıksal çözüm yolları üretme becerisi kazandırmasına yardımcı olsa da zor ve sıkıcı bir süreç olarak görülmektedir. Öğrencilerin programlama eğitiminde yaşanan zorluklarla başa çıkabilmesi ve öğrenme sürecinin eğlenceli bir hale getirilmesi için blok tabanlı programlama platformları geliştirilmektedir. Programlama eğitiminde blok tabanlı mobil uygulama geliştirme platformlarının kullanılması ile öğrencilerin programlamaya olan ilgilerini arttıracağı söylenebilir. Bu çalışmada, blok tabanlı mobil uygulama geliştirme platformları olan MIT App Inventor, Thunkable ve Kodular karşılaştırmalı olarak iki aşamada incelenmiştir. İlk aşamada mobil uygulama geliştirme platformlarının genel özellikleri karşılaştırılmıştır. İkinci aşamada, aynı oyun uygulaması her bir mobil uygulama geliştirme platformu ile geliştirilmiş ve geliştirilen uygulama üzerinden platformlar karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak, mobil uygulama geliştirme platformlarının çeşitli ölçütler açısından birbirlerine kıyasla sundukları avantajlar ve dezavantajlar sunulmuştur. Bu karşılaştırmalar sonucunda elde edilen bilgilerin eğitimcilere mobil programlama eğitimi için platform seçiminde yol göstereceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akpınar, Y., & Altun, A. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. Elementary Education Online, 13(1), 1-4.
  • Alakuş, T. B., Daş, R., & Türkoğlu, İ. (2017, Eylül). Yazilim geliştirme süreçlerinin analizi: Zorluklar, tasarim prensipleri ve tekniksel yaklaşimlar. In 2017 International Artificial Intelligence and Data Processing Symposium (IDAP) (pp. 1-10). IEEE.
  • Bales, S. (2018). Build Android apps without Coding: Get started with Android apps using Thunkable-MIT app Inventor. Independently published. ACM, New York.
  • Baz, F. Ç. (2018). Çocuklar için kodlama yazılımları üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Current Research in Education, 4(1), 36-47.
  • Bhavani, D. D., & Panjala, N. K. (2017). Smart Frame-A Location Sensing Picture Frame using IOT. International Journal on Recent and Innovation Trends in Computing and Communication, 5(8), 235-239.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Demirel, F., Karadeniz, Ş., & Çakmak, E. K. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Dalmasso, I., Datta, S. K., Bonnet, C., & Nikaein, N. (2013, Temmuz). Survey, comparison and evaluation of cross platform mobile application development tools. In 2013 9th International Wireless Communications and Mobile Computing Conference (IWCMC) (pp. 323-328). IEEE.
  • Dandıl, E., Öztürk, İ., Ekşi, Z., & Çakıroğlu, M. (2015). Mobil Cihazlar İçin İlk Yardım Paketi Uygulaması. Akademik Platform Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi, 3(1), 16-20.
  • De Souza, A. D. M., & da Silva, E. d. O. (2019). Desenvolvimento de um Aplicativo Móvel para Gestão de Pedidos do Banco Alimentario de La Plata. Caderno de Estudos em Engenharia de Software, 1(1). 1-15.
  • Fai, L. W., & Audah, L. (2017). In campus location finder using mobile application services. In AIP Conference Proceedings (Vol. 1883, No. 1, p. 020022). AIP Publishing LLC.
  • Ichsan, I. Z., Sigit, D. V., Miarsyah, M., Nuri, A. R. U., Sajidan, S., Oetomo, D., ... & Yasin, M. (2019). Supplementary book of green consumerism: an innovation of environmental learning based on hots. Management, 145, 135-144.
  • João, P., Nuno, D., Fábio, S. F., & Ana, P. (2019). A Cross-analysis of Block-based and Visual Programming Apps with Computer Science Student-Teachers. Education Sciences, 9(3), 181.
  • Kert, S. B., & Uğraş, T. (2009, Ağustos). Programlama eğitiminde sadelik ve eğlence: Scratch örneği. In The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye. https://www.academia.edu/download/34971233/Kert_Ugras_Scratch.pdf
  • Kodular (2020, Mart). Kodular docs.https://docs.kodular.io
  • Mıhcı, C. (2014). Programlama eğitiminde görsel blok programlama ve mobil uygulama geliştirme araçlarinin karşilaştirilması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • MIT App Inventor (2020, Haziran). About us. https://appinventor.mit.edu/about-us
  • Orhan, F., & Akkoyunlu, B. (1999). Uzaktan eğitim yaklaşımında temel eğitim 1. kademe öğretmenleri'nin video destekli hizmetiçi eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(17), 134-141.
  • Özdinç, F. (2015). Mobil Programlama Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar: App Inventor Örneği. Akademik Bilişim Konferansı–17, Eskişehir.
  • Özmen, B., & Varol, F. (2012). Uzman, aile ve öğretmen gözü ile eğitim yazılımları: EYADES. Education Sciences, 7(1), 322-330.
  • Pekyürek, M., Sağlam, Z., Ustun, A. (2020). MIT App Inventor ve Android Studio Kullanılarak Tasarlanmış Mobil Uygulamanın Performans Karşılaştırması. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2 (2), 161-181.
  • Pinto, A. and Escudeiro, P. (2014, Haziran). The Use Of Scratch For The Development Of 21 St Century Learning Skills İn ICT. In information Systems and Technologies (CISTI), 2014 9th Iberian Conference on, IEEE , Barcelona, Spain,18-21 June, 1-4.
  • Pokress, S. C., & Veiga, J. J. D. (2013). MIT App Inventor: Enabling personal mobile computing. arXiv preprint arXiv:1310.2830.
  • Robianto, R. (2020). Analysis Of Android Based Mobile Blocking Application Design Using Mit App Inventor. Jurnal Ipteks Terapan, 14(1), 1-11.
  • Roy, K. (2012). App inventor for android: report from a summer camp. In Proceedings of the 43rd ACM technical symposium on Computer Science Education (pp. 283-288). Rüzgar, B. (2005). Bilginin Egitim Teknolojilerinden Yararlanarak Egitimde Paylasimi. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 114-119.
  • Saygıner, Ş., & Tüzün, H. (2017, Mayıs). Programlama eğitiminde yaşanan zorluklar ve çözüm önerileri. I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Mayıs, 78-90.
  • Siegle, D. (2020). There’s an App for That, and I Made It. Gifted Child Today, 43(1), 64-71.
  • Smutný, P. (2011). Visual programming for smartphones. In 2011 12th International Carpathian Control Conference (ICCC) (pp. 358-361). IEEE.
  • Sönmez Çiçek, S. (2018). Uygulamaların Mobil Ve Masaüstü Sürümlerinin Kod Tabanlı Karşılaştırması: Keşifsel Bir Çalışma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Spataru, A. C. (2010). Agile development methods for mobile applications (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). University of Edinburgh, Edinburgh.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Thunkable (2020, Mayıs). Thunkable About Us.https://thunkable.com/#/careers
  • Willocx, M., Vossaert, J., & Naessens, V. (2015, Haziran). A quantitative assessment of performance in mobile app development tools. In 2015 IEEE International Conference on Mobile Services (pp. 454-461). IEEE.
  • Zikri, A. (2020). Rancang bangun sistem penyiraman tanaman otomatis berbasis Raspberry PI 3 dengan memanfaatkan thingspeak dan interface android sebagai kendali (Yayımlanmamış lisans tezi) Bilim ve Teknoloji Fakültesi, Syarif Hidayatullah Devlet İslam Üniversitesi, Cakarta.
Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 9, 1 - 11, 30.07.2021

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, Y., & Altun, A. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. Elementary Education Online, 13(1), 1-4.
  • Alakuş, T. B., Daş, R., & Türkoğlu, İ. (2017, Eylül). Yazilim geliştirme süreçlerinin analizi: Zorluklar, tasarim prensipleri ve tekniksel yaklaşimlar. In 2017 International Artificial Intelligence and Data Processing Symposium (IDAP) (pp. 1-10). IEEE.
  • Bales, S. (2018). Build Android apps without Coding: Get started with Android apps using Thunkable-MIT app Inventor. Independently published. ACM, New York.
  • Baz, F. Ç. (2018). Çocuklar için kodlama yazılımları üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Current Research in Education, 4(1), 36-47.
  • Bhavani, D. D., & Panjala, N. K. (2017). Smart Frame-A Location Sensing Picture Frame using IOT. International Journal on Recent and Innovation Trends in Computing and Communication, 5(8), 235-239.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Demirel, F., Karadeniz, Ş., & Çakmak, E. K. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Dalmasso, I., Datta, S. K., Bonnet, C., & Nikaein, N. (2013, Temmuz). Survey, comparison and evaluation of cross platform mobile application development tools. In 2013 9th International Wireless Communications and Mobile Computing Conference (IWCMC) (pp. 323-328). IEEE.
  • Dandıl, E., Öztürk, İ., Ekşi, Z., & Çakıroğlu, M. (2015). Mobil Cihazlar İçin İlk Yardım Paketi Uygulaması. Akademik Platform Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi, 3(1), 16-20.
  • De Souza, A. D. M., & da Silva, E. d. O. (2019). Desenvolvimento de um Aplicativo Móvel para Gestão de Pedidos do Banco Alimentario de La Plata. Caderno de Estudos em Engenharia de Software, 1(1). 1-15.
  • Fai, L. W., & Audah, L. (2017). In campus location finder using mobile application services. In AIP Conference Proceedings (Vol. 1883, No. 1, p. 020022). AIP Publishing LLC.
  • Ichsan, I. Z., Sigit, D. V., Miarsyah, M., Nuri, A. R. U., Sajidan, S., Oetomo, D., ... & Yasin, M. (2019). Supplementary book of green consumerism: an innovation of environmental learning based on hots. Management, 145, 135-144.
  • João, P., Nuno, D., Fábio, S. F., & Ana, P. (2019). A Cross-analysis of Block-based and Visual Programming Apps with Computer Science Student-Teachers. Education Sciences, 9(3), 181.
  • Kert, S. B., & Uğraş, T. (2009, Ağustos). Programlama eğitiminde sadelik ve eğlence: Scratch örneği. In The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye. https://www.academia.edu/download/34971233/Kert_Ugras_Scratch.pdf
  • Kodular (2020, Mart). Kodular docs.https://docs.kodular.io
  • Mıhcı, C. (2014). Programlama eğitiminde görsel blok programlama ve mobil uygulama geliştirme araçlarinin karşilaştirilması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • MIT App Inventor (2020, Haziran). About us. https://appinventor.mit.edu/about-us
  • Orhan, F., & Akkoyunlu, B. (1999). Uzaktan eğitim yaklaşımında temel eğitim 1. kademe öğretmenleri'nin video destekli hizmetiçi eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(17), 134-141.
  • Özdinç, F. (2015). Mobil Programlama Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar: App Inventor Örneği. Akademik Bilişim Konferansı–17, Eskişehir.
  • Özmen, B., & Varol, F. (2012). Uzman, aile ve öğretmen gözü ile eğitim yazılımları: EYADES. Education Sciences, 7(1), 322-330.
  • Pekyürek, M., Sağlam, Z., Ustun, A. (2020). MIT App Inventor ve Android Studio Kullanılarak Tasarlanmış Mobil Uygulamanın Performans Karşılaştırması. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 2 (2), 161-181.
  • Pinto, A. and Escudeiro, P. (2014, Haziran). The Use Of Scratch For The Development Of 21 St Century Learning Skills İn ICT. In information Systems and Technologies (CISTI), 2014 9th Iberian Conference on, IEEE , Barcelona, Spain,18-21 June, 1-4.
  • Pokress, S. C., & Veiga, J. J. D. (2013). MIT App Inventor: Enabling personal mobile computing. arXiv preprint arXiv:1310.2830.
  • Robianto, R. (2020). Analysis Of Android Based Mobile Blocking Application Design Using Mit App Inventor. Jurnal Ipteks Terapan, 14(1), 1-11.
  • Roy, K. (2012). App inventor for android: report from a summer camp. In Proceedings of the 43rd ACM technical symposium on Computer Science Education (pp. 283-288). Rüzgar, B. (2005). Bilginin Egitim Teknolojilerinden Yararlanarak Egitimde Paylasimi. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(3), 114-119.
  • Saygıner, Ş., & Tüzün, H. (2017, Mayıs). Programlama eğitiminde yaşanan zorluklar ve çözüm önerileri. I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Mayıs, 78-90.
  • Siegle, D. (2020). There’s an App for That, and I Made It. Gifted Child Today, 43(1), 64-71.
  • Smutný, P. (2011). Visual programming for smartphones. In 2011 12th International Carpathian Control Conference (ICCC) (pp. 358-361). IEEE.
  • Sönmez Çiçek, S. (2018). Uygulamaların Mobil Ve Masaüstü Sürümlerinin Kod Tabanlı Karşılaştırması: Keşifsel Bir Çalışma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Spataru, A. C. (2010). Agile development methods for mobile applications (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). University of Edinburgh, Edinburgh.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Thunkable (2020, Mayıs). Thunkable About Us.https://thunkable.com/#/careers
  • Willocx, M., Vossaert, J., & Naessens, V. (2015, Haziran). A quantitative assessment of performance in mobile app development tools. In 2015 IEEE International Conference on Mobile Services (pp. 454-461). IEEE.
  • Zikri, A. (2020). Rancang bangun sistem penyiraman tanaman otomatis berbasis Raspberry PI 3 dengan memanfaatkan thingspeak dan interface android sebagai kendali (Yayımlanmamış lisans tezi) Bilim ve Teknoloji Fakültesi, Syarif Hidayatullah Devlet İslam Üniversitesi, Cakarta.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Özgür Yılmaz Bu kişi benim

Ahmet Berk Üstün

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 22 Ekim 2020
Kabul Tarihi 1 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Yılmaz, Ö., & Üstün, A. B. (2021). App Inventor ve Alternatif Blok Tabanlı Mobil Uygulama Geliştirme Platformlarının Karşılaştırmalı İncelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(9), 1-11.

The Aim of The Journal

The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.

JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.

JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.

JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education