The purpose of this study is to reveal of perceptions academicians in science education towards science course, through metaphors. The research was implemented in 2016 through the online metaphor form. 55 (28 female, 27 male) academics from 35 universities participated in the research. A metaphoric data collection tool was used in the research; it was in the form of “Science course is like …… Because it is ……”. Participants have created 37 types of metaphors about science course. It has been observed that the most frequently metaphors used by the academicians in science education were “life”, “living” and “sun”. Metaphors have been analyzed considering the reasoning behind them and they were clustered under seven categories. As a result, the metaphors and related categories created by academicians in science education revealed that participants have usually a positive perception about the science course.
Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi eğitimi alanındaki akademisyenlerin fen bilimleri dersine ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmaktır. Araştırma 2016 yılında çevrimiçi metafor formu aracılığıyla uygulanmıştır. Araştırmaya 35 üniversiteden 55 (28 kadın, 27 erkek) akademisyen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Fen bilimleri dersi …………… gibidir. Çünkü ……………” şeklinde bir metafor formu kullanılmıştır. Katılımcılar fen bilimleri dersi ile ilgili toplam 37 çeşit metafor oluşturmuştur. Araştırmada fen bilgisi eğitimi alanındaki akademisyenlerin “hayat”, “yaşam” ve “güneş” metaforlarını sıklıkla oluşturdukları gözlenmiştir. Katılımcılar tarafından oluşturulan metaforlar, metaforların gerekçeleri ile birlikte incelenmiş ve yedi kategori altında toplanmıştır. Sonuç olarak fen bilgisi eğitimi alanındaki akademisyenlerin fen bilimleri dersine karşı oluşturdukları metaforlar ve ilişkilendirildikleri kategoriler incelendiğinde genel olarak katılımcıların fen bilimleri dersi ile ilgili olumlu algıya sahip oldukları gözlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |