Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on the Reasons for the Migration of International Students to Turkey and Their Life Satisfaction: The Case of Graduate Students of the Faculties of Medicine and Dentistry

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 1, 31 - 42, 15.12.2022

Öz

The purpose of this study was to investigate the reasons why the international postgraduate students who migrated to Turkey for specialization training chose our country and their views on life satisfaction in Turkey. A total of 10 healthcare professionals, 3 females and 7 males, participated in the study conducted at Van Yüzüncü Yıl University in the 2021-2022 academic year. Participants were foreign nationals and had postgraduate education in Turkey. The study was implemented in the phenomenology pattern, one of the qualitative research methods. The data obtained from the students through semi-structured interviews were analyzed by content analysis. As far the findings obtained from this study are concerned, it was revealed that the main factors that led the participants to prefer Turkey were the qualified education system of Turkey in the field of health, its geopolitical position and its perception as a safe country. The international graduate students stated that they had a common language and common religious values with the Turkish society; that their profession was well-respected and that their education costs were inexpensive, and finally that they felt happy in Turkey.

Kaynakça

  • Abadan Unat, N. (2017). Bitmeyen Göç/Konuk İşçilikten Ulus-Ötesi Yurttaşlığa, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınevi.
  • Alkar, E. ve Atasoy, E. (2020). Türkiye’de göç üzerine yapılan doktora tezlerine yönelik bir içe-rik analizi. Tesam Akademi Dergisi, 7(1), 67-89.
  • Adıgüzel, Y. (2018). Göç Sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Bektaş, M.M., Bilir, K.B. Ö. ve Alan, T. (2020). Yabancı uyruklu öğrencilerdeki Türkiye imajı: Bursa Uludağ Üniversitesi örneği. Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD), 6(12), 103-132
  • Bohm, A., Davis, T., Meares, D. & Pearce, D. (2002). Global student mobility 2025: Forecasts of the global demand for higher education. In 16th Australian International Education Conference, Hobart, Tasmania.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araş-tırma Yöntemleri (9.baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Creswell, J.W. (2013) Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approac-hes. 4th Edition, London: SAGE Publications.
  • Ertürk, Y.E., Beşirli H. ve Dursun, T. (2004). Türk Cumhuriyetleri Öğrencilerinin Türk Dünyası-na Bakışları. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Gibbs, G.R. (2007). Analyzing Qualitative Data. Los Angeles: Sage Publications.
  • Holmes, P., Fay, R. & Andrews, J. (2017). Education and migration: Languages foregrounded. Language and Intercultural Communication. 17(4), 369-377.
  • Işık, Ş. (2009). Türkiye’de Eğitim Amaçlı Göçler, Coğrafi Bilimler Dergisi, 7(1): 27-37.
  • Juang, L.P. & Schachner, M.K. (2020). Cultural diversity, migration and education. International Journal of Psychology, 55(5), 695-701.
  • Kethüda, Ö. (2015). Türkiye'deki uluslararası öğrenci hareketliliği üzerine bir araştırma. Yükse-köğretim Dergisi, 5(3), 147-161.

Uluslararası Öğrencilerin Türkiye’ye Göç Etme Nedenleri ve Yaşam Memnuniyetlerine İlişkin Bir Araştırma: Tıp ve Diş Hekimliği Fakülteleri Lisansüstü Öğrenciler Örneği

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 1, 31 - 42, 15.12.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı, uzmanlaşma eğitimi amacıyla Türkiye’ye göç eden uluslararası lisansüstü öğrencilerin ülkemizi tercih etme nedenleri ve yaşam memnuniyetlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi’nde yürütülen çalışmaya 3’ü kadın 7’si erkek olmak üzere toplam 10 sağlık çalışanı katılmıştır. Katılımcılar yabancı uyruklu olup Türkiye’de lisansüstü eğitim gören kişilerdir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseninde yürütülmüştür. Öğrencilerden yarı-yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilen veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Analizler sonucunda katılımcıların Türkiye’yi tercih etmelerine neden olan başlıca faktörlerin; Türkiye’nin sağlık alanında sahip olduğu nitelikli eğitim sisteminin, jeopolitik konumunun ve güvenli bir ülke olarak algılanmasının olduğu görülmüştür. Uluslararası lisansüstü öğrenciler, Türk toplumu ile benzer dile ve ortak dini değerlere sahip olduklarını, mesleklerinin saygınlık gördüğünü ve eğitim maliyetlerinin ucuz olduğunu ifade ederek Türkiye’de kendilerini mutlu hissettiklerini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Abadan Unat, N. (2017). Bitmeyen Göç/Konuk İşçilikten Ulus-Ötesi Yurttaşlığa, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınevi.
  • Alkar, E. ve Atasoy, E. (2020). Türkiye’de göç üzerine yapılan doktora tezlerine yönelik bir içe-rik analizi. Tesam Akademi Dergisi, 7(1), 67-89.
  • Adıgüzel, Y. (2018). Göç Sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Bektaş, M.M., Bilir, K.B. Ö. ve Alan, T. (2020). Yabancı uyruklu öğrencilerdeki Türkiye imajı: Bursa Uludağ Üniversitesi örneği. Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD), 6(12), 103-132
  • Bohm, A., Davis, T., Meares, D. & Pearce, D. (2002). Global student mobility 2025: Forecasts of the global demand for higher education. In 16th Australian International Education Conference, Hobart, Tasmania.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araş-tırma Yöntemleri (9.baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Creswell, J.W. (2013) Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approac-hes. 4th Edition, London: SAGE Publications.
  • Ertürk, Y.E., Beşirli H. ve Dursun, T. (2004). Türk Cumhuriyetleri Öğrencilerinin Türk Dünyası-na Bakışları. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Gibbs, G.R. (2007). Analyzing Qualitative Data. Los Angeles: Sage Publications.
  • Holmes, P., Fay, R. & Andrews, J. (2017). Education and migration: Languages foregrounded. Language and Intercultural Communication. 17(4), 369-377.
  • Işık, Ş. (2009). Türkiye’de Eğitim Amaçlı Göçler, Coğrafi Bilimler Dergisi, 7(1): 27-37.
  • Juang, L.P. & Schachner, M.K. (2020). Cultural diversity, migration and education. International Journal of Psychology, 55(5), 695-701.
  • Kethüda, Ö. (2015). Türkiye'deki uluslararası öğrenci hareketliliği üzerine bir araştırma. Yükse-köğretim Dergisi, 5(3), 147-161.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suzan Güven 0000-0002-8015-7870

Elif Alkar 0000-0002-5048-6470

Erken Görünüm Tarihi 12 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güven, S., & Alkar, E. (2022). Uluslararası Öğrencilerin Türkiye’ye Göç Etme Nedenleri ve Yaşam Memnuniyetlerine İlişkin Bir Araştırma: Tıp ve Diş Hekimliği Fakülteleri Lisansüstü Öğrenciler Örneği. Sağlık Bilimlerinde Eğitim Dergisi, 5(1), 31-42.

Flag Counter