Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Matematik Öğretmen Adayları Bağlam Temelli Öğrenme Hakkında Ne Düşünüyor? Nitel Bir Araştırma

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 14, 284 - 313, 29.10.2019
https://doi.org/10.18009/jcer.574528

Öz

Bu çalışmanın amacı
ilköğretim matematik öğretmen adaylarının bağlam temelli öğrenme ve bağlamsal
problemler hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Çalışma nitel araştırma
yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) modelindedir. Araştırma, bir devlet
üniversitesinin eğitim fakültesi, matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümünde
okuyan 12 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Proje kapsamında öğretmen
adaylarının bağlam temelli öğrenme etkinlikleri sonucu elde ettikleri
deneyimler hakkında görüşlerinin alınabilmesi için yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. Görüşme formundan elde edilen verilerin analizinde içerik
analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde; öğretmen
adaylarının bağlam temelli öğrenmeye yönelik gerek bilişsel ve gerekse duyuşsal
pozitif bir yaklaşım sergiledikleri görülmüştür. Bununla birlikte öğretmen
adaylarının öğretmenlik deneyimlerinin çok yeterli olmamasından kaynaklı bağlam
temelli öğrenme için eksikliklerin belirlenmesinde yetersiz kaldıkları
görülmüştür.

Destekleyen Kurum

Siirt Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Proje Birimi

Proje Numarası

2018-SİÜEĞT-054

Teşekkür

Bu Araştırma Siirt Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri birimi tarafından 2018-SİÜEĞT-054 proje numaralı "Bağlam temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin matematik tutumuna, matematiksel düşünme düzeyine, kavramları öğrenme başarısına etkisi ve bu konudaki görüşleri" konusu ile ilgili olup, ilgili birimce desteklenmiştir.

Kaynakça

  • Acar, B., & Yaman, M. (2011). Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin ilgi ve bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(1), 1-10.
  • Altun, M. (2011). Eğitim fakülteleri ve lise matematik öğretmenleri için liselerde matematik öğretimi (17. Baskı). Bursa: Aktüel Alfa.
  • Aydın, Y., & Yazgan, Y. (2018). Sosyal ve matematiksel sıradışı problem çözme becerileri arasındaki ilişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48(4), 537-554. Doi: 10.21764/maeuefd.414459
  • Baki, A. (2014). Matematik tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Ankara: Harf Eğitim Yayıncılık.
  • Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Becher, J. P., & Selter, C. (1996). Elementary school practice. In A. J. Bishop et al., (Eds.) International handbook of mathematics education. Dordrecht: Kluwer.
  • Bloom, B. S. (2012). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme (Çeviren. D. A. Özçelik). Ankara: Pegem Akademi.
  • Choi, H. J., & Johnson, S. D. (2005). The effect of context-based video instruction on learning and motivation in online courses. American Journal of Distance Education, 19(4), 215-227.
  • Cobb, P., & Yackel, E. (1998). A constructivist perspective on the culture of the mathematics classroom. In F. Seeger, J. Voigt, & U. Waschescio (Eds.), The culture of the mathematics classroom. Cambrigde, UK: Cambridge University Press
  • Coştu, S. (2009). Matematik öğretiminde bağlamsal öğrenme ve öğretme yaklaşımına göre tasarlanan öğrenme ortamlarında öğretmen deneyimleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. London, UK: Sage.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Değermenci, A. (2009). Bağlam temelli dokuzuncu sınıf dalgalar ünitesine yönelik materyal geliştirme, uygulama ve değerlendirme (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Demircioğlu, H. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarına yönelik maddenin halleri konusu ile ilgili bağlam temelli materyal geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması (Yayımlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. Gibbs, G. R. (2007). Analyzing qualitative data. California: Sage Publication.
  • Gök, B., & Erdoğan, A. (2017). Sınıf ortamında rutin olmayan matematik problemi çözme: Didaktik durumlar teorisine dayalı bir uygulama örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 140-181.
  • Gravemeijer, K., & Doorman, M.(1999). Context problems in realistic mathematics education: A calculus course as an example. Educational Studies in Mathematics, 39(1-3), 111-129.
  • Hadi, S. (2002). Effective teacher professional development for the implementation of realistic mathematics education in Indonesia (Doctoral dissertation). Enschede, the Netherlands: University of Twente.
  • Holman, J., & Pilling, G. (2004). Thermodynamics in context: A case study of contextualized teaching for undergraduates. Journal of Chemical Education, 81(3), 373–375
  • Hoogland, K., Koning, J., Bakker, A., Pepin, B. E. U., & Gravemeijer, K. (2018). Changing representation in contextual mathematical problems from descriptive to depictive: The effect on students’ performance. Studies in Educational Evaluation, 58, 122–131. Doi: 10.1016/j.stueduc.2018.06.004
  • Jazuli, A., Sulthon, P. S., & Kuswandi, D. (2017). Improving conceptual understanding and problem-solving in mathematics through a contextual learning strategy. Global Journal of Engineering Education, 19(1), 49-52
  • Kılıç, H., Pekkan, Z. T., & Karatoprak, R. (2013). Materyal kullanımının matematiksel düşünme becerisine etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 544-556
  • Kleden, M. A., & Geradus, U. (2018). Enhancement of mathematical communication competency upon students of junior high school through contextual learning based on coastal culture. Education Quarterly Reviews, 1(1), 9-17. Doi: 10.31014/aior.1993.01.01.3
  • Köse, E. Ö., & Tosun, F. Ç. (2015). Biyolojide yaşam temelli öğrenmenin öğretmen adaylarının başarı ve tutumlarına etkisi. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1425-1436. Lutfianto, M., Zulkardi, & Hartono, Y. (2013). Unfinished student answer in PISA mathematics contextual problem. IndoMS-JME, 4(2), 188-193
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Talim Terbiye Kurulu.
  • Metin, M. & Özmen, H. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı kuramın 5E modeline uygun etkinlikler tasarlarken ve uygularken karşılaştıkları sorunlar. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 94-123.
  • Miles, Matthew B., Huberman, A. M. (2015). Nitel veri analizi. (Çeviren: S. A. Akbaba-A. Ersoy). Ankara. Pegem Akademi.
  • Olkun, S., & Uçar, Z. T. (2012). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap
  • Ormrod, J. E. (2013). Öğrenme psikoloji. (Çeviren. M. Baloğlu). Ankara: Nobel Yayınevi
  • Özkan, G., & Selçuk, G. S. (2017). Yaşam temelli öğrenme. B. Akçay (Ed.), fen bilimleri eğitimi alanındaki öğretme ve öğrenme yaklaşımları içinde (s. 255-264). Ankara: Pegem Akademi. Özcan, Ö., & Gerçek, C. (2015). What are the pre-service physics teachers’ opinions about context-based approach in physics lessons? Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197, 892-897. Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.07.269
  • Parchmann, I., Broman, K., Busker, M., & Rudnik, J. (2015). Context-Based teaching and learning on school and university level. In Javier Garc´ıa-Mart´ınez and Elena Serrano-Torregrosa (Etd). Chemistry Education (pp. 259-279). Weinheim: Wiley-VCH.
  • Parchmann, I., Grasel, C., Baer, A., Nentwig, P., Demuth, R., Ralle, B., et al. (2006). Chemie im Kontext-a symbiotic implementation of a context-based teaching and learning approach. International Journal of Science Education, 28(9), 1041–1062
  • Punch, K. (2005). Sosyal araştırmalara giriş (Çeviren Z. Akyüz, D. Bayrak ve H. B. Arslan) Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Rose, D. E. (2012). Context-based learning. In N. Seel (Ed.), Encyclopedia of the sciences of learning (pp. 799-802). New York: Springer US.
  • Saenz, C. (2009). The role of contextual, conceptual and procedural knowledge in activating mathematical competencies (PISA). Educational Studies in Mathematics, 71(2), 123-143.
  • Satriani, I., Emilia, E., & Gunawan, M. H. (2012). Contextual teaching and learning approach to teaching writing. Indonesian Journal of Applied Linguistics, 2(1), 10-22.
  • Savard, A., & Polotskaia, E. (2017). Who’s wrong? Tasks fostering understanding of mathematical relationships in word problems in elementary students. ZDM Mathematics Education, 49(6), 823-833. Doi: 10.1007/s11858-017-0865-5
  • Shiu-Sing, T. (2005). Some reflections on the design of contextual learning and teaching materials. Retrieved from 20 July 2019, http://www.phy.cuhk.edu.hk/contextual/ approach/tem/reflect_e.html.
  • Souviney, R. J. (1989). Learning to teach Mathematics. London: Merrill Publishing Company.
  • Şensoy, Ö., & Gökçe, S. (2017). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımının öğretmen adaylarının başarı ve motivasyonları üzerine etkisi. The Journal of Academic Social Science Studies, 56(3), 37-52. Doi. 10.9761/JASSS6997
  • Taşkın, D., Aydın, F., Akşan, E., & Güven, B. (2012). Ortaöğretim öğretmen adaylarının problem çözmeye yönelik inanç ve öz-yeterlilik algıları ile rutin ve rutin olmayan problemlerdeki başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. e-Journal of New World Sciences Academy NWSA, 7(1), 50-61.
  • Tekbıyık, A., & Akdeniz, A. R. (2010). Bağlam temelli ve geleneksel fizik problemlerinin karşılaştırılması üzerine bir inceleme, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(1), 123-140.
  • Trimmer, W., Laracy, K., & Love-Gray, M. (2009). Seeing the bigger picture through context-based learning. Retrieved from 15 September 2018, https://www.researchgate.net/publication/264240030_Seeing_the_bigger_picture_through_context_based_learning
  • Tural, G. (2012). The process of creating context based problems by teacher candidates. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 3609-3613. Doi: 10.1016/j.sbspro.2012.06.114
  • Vidic, A. D. (2015). First-year students’ beliefs about context problems in mathematics in university science programmes. International Journal of Science and Mathematics Education, 13(5), 1161–1187. Doi: 10.1007/s10763-014-9533-1
  • Yam, H. (2005). What is contextual learning and teaching in physics? Retrieved from 26 December 2018, http://www.phy.cuhk.edu.hk/contextual/approach/tem/brief_e.html
  • Yang, D. C. (2006). Developing number sense through real-life situations in school of Taiwan. Teaching Children Mathematics, 13(2), 104-110.
  • Yang, D. C., & Wu, W. R. (2010). The study of number sense realistic activities integrated into third-grade math classes in Taiwan. The Journal of Educational Research, 103(6), 379-392.
  • Yang, D. C., & Liu, Y. F. (2013). Examining the differences on comparing fraction size for 5th graders between contextual and numerical problems. Asian Journal of Education and e-Learning, 1(2), 112-117.
  • Yenilmez, K. (2010). İlköğretim öğrencilerinin problem türlerini belirleme düzeyleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 124-137
  • Yu K-C, Fan S-C., & Lin, K-Y. (2014). Enhancing students’ problem-solving skills through context-based learning. International Journal of Science and Mathematics Education, 13(6), 1377-1401
  • Young (2005). The contextual approach to teaching. Retrieved from 29 December 2018. http://www.phy.cuhk.edu.hk/contextual/approach/tem/talk_e.html
  • Wernet, J. L.W. (2015). What’s the story with story problems? Exploring the relationship between contextual mathematics tasks, student engagement, and motivation to learn mathematics in middle school (Doctoral dissertation). Michigan State University, United States of America
  • Westera, W. (2011). On the changing nature of learning context: Anticipating the virtual extensions of the world. Educational Technology & Society, 14(2), 201–212.
  • Widjaja, W. (2013). The use of contextual problems to support mathematical learning. Indonesian Mathematical Society Journal on Mathematics Education, 4(2), 157-168.
  • Wyndhamn J., & Säljö R. (1997). Word problems and mathematical reasoning-A study of children’s mastery of reference and meaning in textual realities. Learning and Instruction, 7(4), 361-382.

What Do Pre-Service Mathematics Teachers Think about Context-Based Learning? A Qualitative Study

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 14, 284 - 313, 29.10.2019
https://doi.org/10.18009/jcer.574528

Öz

The aim of this study
was to examine the pre-service mathematics teachers’ views on context-based
learning and contextual problems. The study was designed with a phenomenology
model which is one of the qualitative research methods. The study was carried out with 12 prospective teachers
who were studying in mathematics and science education department of education
faculty of a state university.  Within
the scope of the project, semi-structured interview form was used to get the
views of the pre-service mathematics teachers about their experiences based on
context-based learning activities. Content analysis was used in the
analysis of the data obtained from the interview form.
According to the results of the study, it was seen that pre-service mathematics
teachers exhibited both cognitive and affective positive approaches to
context-based learning. However, it was seen that the pre-service mathematics
teachers experience of teaching were insufficient in identifying deficiencies
for context-based learning.
 

Proje Numarası

2018-SİÜEĞT-054

Kaynakça

  • Acar, B., & Yaman, M. (2011). Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin ilgi ve bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(1), 1-10.
  • Altun, M. (2011). Eğitim fakülteleri ve lise matematik öğretmenleri için liselerde matematik öğretimi (17. Baskı). Bursa: Aktüel Alfa.
  • Aydın, Y., & Yazgan, Y. (2018). Sosyal ve matematiksel sıradışı problem çözme becerileri arasındaki ilişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48(4), 537-554. Doi: 10.21764/maeuefd.414459
  • Baki, A. (2014). Matematik tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Ankara: Harf Eğitim Yayıncılık.
  • Baki, A. (2018). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Becher, J. P., & Selter, C. (1996). Elementary school practice. In A. J. Bishop et al., (Eds.) International handbook of mathematics education. Dordrecht: Kluwer.
  • Bloom, B. S. (2012). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme (Çeviren. D. A. Özçelik). Ankara: Pegem Akademi.
  • Choi, H. J., & Johnson, S. D. (2005). The effect of context-based video instruction on learning and motivation in online courses. American Journal of Distance Education, 19(4), 215-227.
  • Cobb, P., & Yackel, E. (1998). A constructivist perspective on the culture of the mathematics classroom. In F. Seeger, J. Voigt, & U. Waschescio (Eds.), The culture of the mathematics classroom. Cambrigde, UK: Cambridge University Press
  • Coştu, S. (2009). Matematik öğretiminde bağlamsal öğrenme ve öğretme yaklaşımına göre tasarlanan öğrenme ortamlarında öğretmen deneyimleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. London, UK: Sage.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Değermenci, A. (2009). Bağlam temelli dokuzuncu sınıf dalgalar ünitesine yönelik materyal geliştirme, uygulama ve değerlendirme (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Demircioğlu, H. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarına yönelik maddenin halleri konusu ile ilgili bağlam temelli materyal geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması (Yayımlanmamış doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. Gibbs, G. R. (2007). Analyzing qualitative data. California: Sage Publication.
  • Gök, B., & Erdoğan, A. (2017). Sınıf ortamında rutin olmayan matematik problemi çözme: Didaktik durumlar teorisine dayalı bir uygulama örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 140-181.
  • Gravemeijer, K., & Doorman, M.(1999). Context problems in realistic mathematics education: A calculus course as an example. Educational Studies in Mathematics, 39(1-3), 111-129.
  • Hadi, S. (2002). Effective teacher professional development for the implementation of realistic mathematics education in Indonesia (Doctoral dissertation). Enschede, the Netherlands: University of Twente.
  • Holman, J., & Pilling, G. (2004). Thermodynamics in context: A case study of contextualized teaching for undergraduates. Journal of Chemical Education, 81(3), 373–375
  • Hoogland, K., Koning, J., Bakker, A., Pepin, B. E. U., & Gravemeijer, K. (2018). Changing representation in contextual mathematical problems from descriptive to depictive: The effect on students’ performance. Studies in Educational Evaluation, 58, 122–131. Doi: 10.1016/j.stueduc.2018.06.004
  • Jazuli, A., Sulthon, P. S., & Kuswandi, D. (2017). Improving conceptual understanding and problem-solving in mathematics through a contextual learning strategy. Global Journal of Engineering Education, 19(1), 49-52
  • Kılıç, H., Pekkan, Z. T., & Karatoprak, R. (2013). Materyal kullanımının matematiksel düşünme becerisine etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(4), 544-556
  • Kleden, M. A., & Geradus, U. (2018). Enhancement of mathematical communication competency upon students of junior high school through contextual learning based on coastal culture. Education Quarterly Reviews, 1(1), 9-17. Doi: 10.31014/aior.1993.01.01.3
  • Köse, E. Ö., & Tosun, F. Ç. (2015). Biyolojide yaşam temelli öğrenmenin öğretmen adaylarının başarı ve tutumlarına etkisi. K. Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(4), 1425-1436. Lutfianto, M., Zulkardi, & Hartono, Y. (2013). Unfinished student answer in PISA mathematics contextual problem. IndoMS-JME, 4(2), 188-193
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Talim Terbiye Kurulu.
  • Metin, M. & Özmen, H. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı kuramın 5E modeline uygun etkinlikler tasarlarken ve uygularken karşılaştıkları sorunlar. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 94-123.
  • Miles, Matthew B., Huberman, A. M. (2015). Nitel veri analizi. (Çeviren: S. A. Akbaba-A. Ersoy). Ankara. Pegem Akademi.
  • Olkun, S., & Uçar, Z. T. (2012). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Ankara: Eğiten Kitap
  • Ormrod, J. E. (2013). Öğrenme psikoloji. (Çeviren. M. Baloğlu). Ankara: Nobel Yayınevi
  • Özkan, G., & Selçuk, G. S. (2017). Yaşam temelli öğrenme. B. Akçay (Ed.), fen bilimleri eğitimi alanındaki öğretme ve öğrenme yaklaşımları içinde (s. 255-264). Ankara: Pegem Akademi. Özcan, Ö., & Gerçek, C. (2015). What are the pre-service physics teachers’ opinions about context-based approach in physics lessons? Procedia-Social and Behavioral Sciences, 197, 892-897. Doi: 10.1016/j.sbspro.2015.07.269
  • Parchmann, I., Broman, K., Busker, M., & Rudnik, J. (2015). Context-Based teaching and learning on school and university level. In Javier Garc´ıa-Mart´ınez and Elena Serrano-Torregrosa (Etd). Chemistry Education (pp. 259-279). Weinheim: Wiley-VCH.
  • Parchmann, I., Grasel, C., Baer, A., Nentwig, P., Demuth, R., Ralle, B., et al. (2006). Chemie im Kontext-a symbiotic implementation of a context-based teaching and learning approach. International Journal of Science Education, 28(9), 1041–1062
  • Punch, K. (2005). Sosyal araştırmalara giriş (Çeviren Z. Akyüz, D. Bayrak ve H. B. Arslan) Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Rose, D. E. (2012). Context-based learning. In N. Seel (Ed.), Encyclopedia of the sciences of learning (pp. 799-802). New York: Springer US.
  • Saenz, C. (2009). The role of contextual, conceptual and procedural knowledge in activating mathematical competencies (PISA). Educational Studies in Mathematics, 71(2), 123-143.
  • Satriani, I., Emilia, E., & Gunawan, M. H. (2012). Contextual teaching and learning approach to teaching writing. Indonesian Journal of Applied Linguistics, 2(1), 10-22.
  • Savard, A., & Polotskaia, E. (2017). Who’s wrong? Tasks fostering understanding of mathematical relationships in word problems in elementary students. ZDM Mathematics Education, 49(6), 823-833. Doi: 10.1007/s11858-017-0865-5
  • Shiu-Sing, T. (2005). Some reflections on the design of contextual learning and teaching materials. Retrieved from 20 July 2019, http://www.phy.cuhk.edu.hk/contextual/ approach/tem/reflect_e.html.
  • Souviney, R. J. (1989). Learning to teach Mathematics. London: Merrill Publishing Company.
  • Şensoy, Ö., & Gökçe, S. (2017). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımının öğretmen adaylarının başarı ve motivasyonları üzerine etkisi. The Journal of Academic Social Science Studies, 56(3), 37-52. Doi. 10.9761/JASSS6997
  • Taşkın, D., Aydın, F., Akşan, E., & Güven, B. (2012). Ortaöğretim öğretmen adaylarının problem çözmeye yönelik inanç ve öz-yeterlilik algıları ile rutin ve rutin olmayan problemlerdeki başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. e-Journal of New World Sciences Academy NWSA, 7(1), 50-61.
  • Tekbıyık, A., & Akdeniz, A. R. (2010). Bağlam temelli ve geleneksel fizik problemlerinin karşılaştırılması üzerine bir inceleme, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(1), 123-140.
  • Trimmer, W., Laracy, K., & Love-Gray, M. (2009). Seeing the bigger picture through context-based learning. Retrieved from 15 September 2018, https://www.researchgate.net/publication/264240030_Seeing_the_bigger_picture_through_context_based_learning
  • Tural, G. (2012). The process of creating context based problems by teacher candidates. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 3609-3613. Doi: 10.1016/j.sbspro.2012.06.114
  • Vidic, A. D. (2015). First-year students’ beliefs about context problems in mathematics in university science programmes. International Journal of Science and Mathematics Education, 13(5), 1161–1187. Doi: 10.1007/s10763-014-9533-1
  • Yam, H. (2005). What is contextual learning and teaching in physics? Retrieved from 26 December 2018, http://www.phy.cuhk.edu.hk/contextual/approach/tem/brief_e.html
  • Yang, D. C. (2006). Developing number sense through real-life situations in school of Taiwan. Teaching Children Mathematics, 13(2), 104-110.
  • Yang, D. C., & Wu, W. R. (2010). The study of number sense realistic activities integrated into third-grade math classes in Taiwan. The Journal of Educational Research, 103(6), 379-392.
  • Yang, D. C., & Liu, Y. F. (2013). Examining the differences on comparing fraction size for 5th graders between contextual and numerical problems. Asian Journal of Education and e-Learning, 1(2), 112-117.
  • Yenilmez, K. (2010). İlköğretim öğrencilerinin problem türlerini belirleme düzeyleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 124-137
  • Yu K-C, Fan S-C., & Lin, K-Y. (2014). Enhancing students’ problem-solving skills through context-based learning. International Journal of Science and Mathematics Education, 13(6), 1377-1401
  • Young (2005). The contextual approach to teaching. Retrieved from 29 December 2018. http://www.phy.cuhk.edu.hk/contextual/approach/tem/talk_e.html
  • Wernet, J. L.W. (2015). What’s the story with story problems? Exploring the relationship between contextual mathematics tasks, student engagement, and motivation to learn mathematics in middle school (Doctoral dissertation). Michigan State University, United States of America
  • Westera, W. (2011). On the changing nature of learning context: Anticipating the virtual extensions of the world. Educational Technology & Society, 14(2), 201–212.
  • Widjaja, W. (2013). The use of contextual problems to support mathematical learning. Indonesian Mathematical Society Journal on Mathematics Education, 4(2), 157-168.
  • Wyndhamn J., & Säljö R. (1997). Word problems and mathematical reasoning-A study of children’s mastery of reference and meaning in textual realities. Learning and Instruction, 7(4), 361-382.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Obay Bu kişi benim 0000-0002-2537-9438

Halil Coşkun Çelik 0000-0003-0056-5338

Proje Numarası 2018-SİÜEĞT-054
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 10 Haziran 2019
Kabul Tarihi 10 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Obay, M., & Çelik, H. C. (2019). İlköğretim Matematik Öğretmen Adayları Bağlam Temelli Öğrenme Hakkında Ne Düşünüyor? Nitel Bir Araştırma. Journal of Computer and Education Research, 7(14), 284-313. https://doi.org/10.18009/jcer.574528

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "