Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Problems and Solution Proposals of The Managers in Preschool Institutions: Ereğli Example

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 1, 153 - 174, 30.06.2021
https://doi.org/10.52911/itall.790734

Öz

According to preschool administrators, the purpose of preschool education is to contribute to the socialization of the child by ensuring multifaceted development. A qualitative perspective was applied in this study, which aims to identify the problems and solutions that administrators working in preschool institutions face in school administration. Research results were obtained by applying the interview technique. A total of 8 school administrators working in public and private preschool institutions in Ereğli district were created as a research working group and applied to this group. Research results were interpreted by applying descriptive analysis. As a result of the research, the problems experienced by kindergarten administrators during the school management process were identified. The most common problems identified are teachers 'inability to develop themselves professionally, negative personality traits and lack of professional behavior, financial incompetence, parents' negative attitudes towards kindergartens, lack of auxiliary personnel and working hours. School principals physical exercises, student presentations, interactive exercises, meetings and informational methods; parent, teacher, and the other about problems they face while they are working for a solution, from business to solve the problems of material facilities and helpful staff shortages, municipalities, it is observed that they receive help from private companies.

Kaynakça

  • Açıkalın, A., Şişman, M.ve Turan, S.(2003). Bir İnsan Olarak Okul Müdürü. Ankara: Pegem. Aral, N., Kandır, A. ve Can Yaşar, M. (2002). Okulöncesi Eğitim ve Okulöncesi Eğitim Programları. İstanbul: Yapa. Arnas Aktaş, Y. (2002). Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Okul – Aile İşbirliği. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 31-41.

Okulöncesi Kurumlarındaki Yöneticilerin Sorunları ve Çözüm Önerileri: Ereğli Örneği

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 1, 153 - 174, 30.06.2021
https://doi.org/10.52911/itall.790734

Öz

Okulöncesi yöneticilerine göre okulöncesi eğitimin amacı çocuğun çok yönlü gelişmesini sağlayarak; sosyalleşmesine katkıda bulunmaktır. Okulöncesi kurumlarında çalışmakta olan yöneticilerin, okul yönetiminde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm yollarının değerlendirilmesini amaçlayan bu çalışmada nitel bir yaklaşım benimsenmiştir. Araştırma verileri görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Ereğli İlçesi’nde bulunan devlet ve özel okulöncesi kurumlarında çalışmakta olan toplam 8 okul müdürü araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma verileri betimsel analiz yapılarak değerlendirilmiştir.
Sonuç olarak, anaokulu müdürlerinin okul idaresi sürecinde karşılaştıkları sorunlar tespit edilmiştir. Bu sorunlar içinde en sık karşılaşılanlar ise, öğretmenlerin mesleki olarak kendilerini geliştirmemeleri, pozitif kişilik özellikleri ve mesleki davranış göstermemeleri, maddi yetersizlik, velilerin anaokullarına karşı olumsuz tutumları, yardımcı personel eksikliği ve çalışma saatleri başlıkları altında sıralanabilir. Okul müdürleri fiziksel çalışmaları, öğrenci çalışmaları, tanıtım çalışmaları, toplantı ve bilgilendirme yoluyla öğretmen, veli ve diğerleri ile ilgili sorunları çözmeye çalıştıkları görülürken, maddi yetersizliklerin ve yardımcı personel eksikliklerinin oluşturduğu sorunları çözmek için iş kurdan, belediyeden, özel şirketlerden yardım aldıkları görülmektedir.

Teşekkür

Makale çalışmam sırasında kıymetli bilgi, birikim ve tecrübeleri ile bana yol gösterici ve destek olan değerli danışman hocam sayın Prof. Dr. Bülent DİLMAÇ’a, Doç. Dr. Mustafa SARITEPECİ'ye yardım, bilgi ve tecrübeleri ile bana sürekli destek olan okul müdürüm Kafiye YÜCEL’e ve müdür yardımcım Musa SARITEKE’yesonsuz teşekkür ve saygılarımı sunarım. Çalışmalarım boyunca yardımını hiç esirgemeyen değerli eşim Güngör ÖZBAKIR ve çocuklarıma teşekkürü bir borç bilirim. Çalışmalarım boyunca maddi manevi destekleriyle beni hiçbir zaman yalnız bırakmayan aileme de sonsuz teşekkürler ederim.

Kaynakça

  • Açıkalın, A., Şişman, M.ve Turan, S.(2003). Bir İnsan Olarak Okul Müdürü. Ankara: Pegem. Aral, N., Kandır, A. ve Can Yaşar, M. (2002). Okulöncesi Eğitim ve Okulöncesi Eğitim Programları. İstanbul: Yapa. Arnas Aktaş, Y. (2002). Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Okul – Aile İşbirliği. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 31-41.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Deniz Özbakır 0000-0003-3018-7200

Bülent Dilmaç 0000-0001-5753-9355

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 4 Eylül 2020
Kabul Tarihi 17 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özbakır, D., & Dilmaç, B. (2021). Okulöncesi Kurumlarındaki Yöneticilerin Sorunları ve Çözüm Önerileri: Ereğli Örneği. Instructional Technology and Lifelong Learning, 2(1), 153-174. https://doi.org/10.52911/itall.790734