Çocuklar resim yolu ile bize duygularını yansıtabilirler. Özellikle okulöncesi ve ilkokul düzeyindeki çocukların anlatım aracı olarak resmi, öğrenmiş oldukları sözcük ve davranışlardan daha güçlü bir anlatım şekli olarak kullanılmaktadır. Çocukların yapmış oldukları resimler onların iç dünyasının birer aynası olarak görülmektedir. Bu görüşten yola çıkarak çocuk resimleri üzerine pek çok araştırma yapılmıştır. Yapmış olduğumuz çalışmada ilkokul birinci kademede öğrenim gören çocukların resimlerinde aile algısının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kurgulanmış ve çalışmada betimsel analiz yöntemi ile çocuk resimleri değerlendirilmiştir. Çalışma grubu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında İstanbul İlinin farklı ilçelerinde ilkokul birinci kademede okuyan 100 çocuktan oluşmaktadır. Çalışmada “değerlendirme listesi” kullanılmıştır. Çocukların aile resimlerinde birliktelik özelliğine bakıldığında çoğunlukla çekirdek aile dışında çizim yapmadıkları görülmektedir. Resimlerde çocuklar çoğunlukla aile üyelerini bir arada, olumlu bir birliktelik ile ve arada engel olmadan resimlemişlerdir
Children can reflect on us their feelings through painting. The pictures of children are seen as mirrors of their inner world. Based on this view, a lot of research has been done on children's paintings. The aim of this study was to determine the perception of family in the pictures of children in primary school. In the study, the phenomenological design, which is one of the qualitative research methods, was constructed and the children's pictures were evaluated with descriptive analysis method. The study group consisted of 100 primary school students in different districts of Istanbul Province in the 2019-2020 academic year. In this study, “evaluation list” was used. When we look at the coexistence feature of the children's family paintings, it is seen that they mostly do not draw outside the nuclear family. In the pictures, children mostly portrayed family members together, with a positive association and without interruption.
Painting Family Perception Primary School First Stage Student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.