Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de özel eğitim alanında
yapılmış lisansüstü tezlerde sunulan önerilerin uygulamalara nasıl yansıdığının
incelenmesidir. Araştırmada doküman analizi yöntemi ile farklı kaynaklardan
veriler toplanmıştır. 2010-2015 yılları arasında okul öncesi kaynaştırma
eğitimi ile ilgili hazırlanmış tezler, üniversitelerin okul öncesi öğretmeni
yetiştiren programlarında yer alan kaynaştırma eğitimine yönelik dersler ve
ders saatleri, MEB 2015-2019 stratejik
planı ve 2010-2015 MEB hizmet içi eğitim faaliyetleri incelenmiştir.
Araştırmanın sonucunda okul öncesi kaynaştırma eğitimine yönelik lisansüstü
araştırmaların yetersiz olduğu, genel olarak lisansüstü tezlerde yer alan
önerilerin, yasa, yönetmelikler ve resmi planlamalara yansıdığı, MEB merkezi ve
mahalli hizmet içi eğitim planlamaları ve uygulamalarına bakıldığında ise
yeteri kadar uygulamaya geçilmediği görülmektedir.
Okul öncesi eğitim lisansüstü tez stratejik planlama kaynaştırma eğitimi
This paper aims to
investigate the practical reflections of the recommendations proposed in the
graduate thesis on private education in Turkey.
Data was obtained from different sources via document review. For this purpose,
thesis on pre-school inclusive education between the years 2010-2015, courses
and number of hours on inclusive education in preschool teachers’ education
programme of universities, 2015-2019 strategic plan and 2010-2015 in-service
education activities of Ministry of National Education were examined. At the
end of the research, it was determined that preschool inclusive education was
one of the limited issues dealt with, the recommendations in graduate thesis
were generally reflected in laws, regulations and official plannings. On the other
hand, analyzing central and local in-service education plannings and
applications of Ministry f National Education, no satisfactory practices were
found.
Pre-School Education graduate Dissertation Strategic Planning Inclusive Education
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.