Araştırmanın hedefi; İstanbul’da BESYO’ da eğitim alan üniversitelilerin boş zamanlarında katıldıkları etkinliklerdeki akış deneyimlerinin incelenmesidir. Yapılan çalışmaya 98 kadın, 113 erkek olmak üzere toplam 211 üniversite öğrencisi katılmıştır. Katılımcıların serbest zamanlarındaki akış durumunu tespit etmek için Alpullu-Ak ALPAK ölçeği kullanılmıştır. Ulaşılan dataların normal dağılım eğrisinde olup olmadığının tespit edilmesi amacıyla çeşitli göstergelere bakılmış ve verilerin normal sıralandığı sonucu bulunmuştur. Normal sıralanan datalar için istatistik tekniklerinden ikili karşılaştırmalar için kullanılan bağımsız (İndependent) örneklem t testi, ikiden fazla grupların karşılaştırılmasında kullanılan Anova(One way Anova) testi ve ayrışmanın hangi gruplardan ortaya çıktığını belirlemek hedefiyle ikiden fazla birimlerin karşılaştırmaları için Tukey testi kullanılmıştır. Verileri incelemek için jasp 0.9.2.0 sürüm uygulama kullanılmış ve istatistiksel anlamlılık değeri olarak p<0,05 alınmıştır. Araştırmada elde edinilen datalar bilimsel normlara uygun bir şekilde sonuçlandırılmıştır. Elde edilen verilere göre cinsiyet, okul türü ve düzenli spor yapma değişkeni ve Alpak akış ölçeği ortalaması arasında istatistiksel açıdan bir fark tespit edilememiştir (p>0,05). İkiden fazla grupları analiz etmek için kullanılan tek yönlü anova testinde ise; sınıf kademeleri, iş durumları ve gelir durumları grupları ile ölçek ortalaması arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark tespit edilememiştir (p>0,05). Alpak ölçeği alt boyutlarından yeniden katılış ve akış alt boyutları ile iş durumu grupları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark tespit edilmiştir. (p<0,05). Sonuçta; cinsiyetin, okul türünün ve düzenli spor yapmanın üniversite öğrencilerinin serbest zamanlarında katılmış oldukları serbest etkinliklerde akış deneyimi yaşamasına etki etmediği ve yeniden katılış alt boyutunda yarı zamanlı çalışan öğrencilerin diğer gruplardan daha fazla akış deneyimi yaşamış oldukları tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 19 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 3 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------