Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Level of knowledge of Pre-service Teachers Related to Units Used in Science Lessons Given to the 5 th Elementary School

Yıl 2004, Cilt: 3 Sayı: 2, - , 26.06.2004

Öz

The purpose of this research is to determine the understanding of science concepts of
the units used in science lessons given to the 5 th year elementary school teachers to be (students)
and to carry out our investigation according to their gender, department of the high school they are
graduated from as well as their ÖSS scores. This research was carried out in the faculty of
Education department of school teachers and was applied to 160 students. The results obtained were
analysed ANOVA, Nonparametric and t test used. All statistical analysis were in 0.05 level. These
results were as follows: 1.Department of elemantary teacher traing, fourth class students, fifth year
elementary school to be do not have the required knowledge of the units used in the science lesson.
2.Average test results given by graduate of the science department were higher than the results
obtained from the graduates of social department. 3.The test results are not change according to
gender and ÖSS scores of the students

Kaynakça

  • Bayram, H., Sökmen, N. Ve Savcı, H. (1997), Temel Fen Kavramlarının Anlaılması Düzeyinin Saptanması, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Dergisi, 89-90. Kaptan, F., Korkmaz, H. (2001), Hizmet Öncesi Sınıf Öğretmenlerinin Fen Eğitiminde Isı ve Sıcaklıkla lgili Kavram Yanılgıları, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 21: 59-65. Korkmaz, H. (2000), Fen Öğretiminde Araç-Gereç Kullanımı ve Laboratuvar Uygulamaları Açısından Öğretmen Yeterlikleri, H.Ü.Eğitim Fakültesi Dergisi, 19: 242-252. Şimşek, S. (2001), Öğretmen Adaylarının Bazı Temel Fen Bilgisi Kavramları Hakkındaki Yeterlikleri, Eğitim Aratırmaları, Sayı: 3-4, 104-109. Şişman, M. (2000), Öğretmenliğe Giriş, II. Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara. Tekkaya, C., Çapa, Y., Yılmaz, Ö., (2000), Biyoloji Öğretmen Adaylarının Genel Biyoloji Konularındaki Kavram Yanılgıları, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 140-147. Yaman, M., Soran, H. (2000), Türkiye’de Ortaöğretim Kurumlarında Biyoloji Öğretiminin Değerlendirilmesi, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 229-237. Yılmaz, A., Morgil, ., Özcan, F., Erötken, S., (2000), Fen Eğitiminde Fizik, Biyoloji ve Kimya Öğrencilerinin Yaptıkları Temel Fen Derslerine ait Uygulamaların Değerlendirilmesi, XIV. Ulusal Kimya Kongresi, 10-15 Eylül, Diyarbakır. YÖK/ Dünya Bankası, (1998), Fakülte- Okul İşbirliği, Milli Eğitimi Gelitirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.

Öğretmen Adaylarının İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi Dersindeki Ünitelere İlişkin Bilgi Düzeyleri

Yıl 2004, Cilt: 3 Sayı: 2, - , 26.06.2004

Öz




Bu araştırmanın amacı, Sınıf öğretmeni
adaylarının İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi dersinde geçen ünitelere ilişkin
bilgi düzeylerini belirlemek;ve bu bilgi düzeyini Cinsiyete, Ortaöğretimden
mezun olunan bölüme ve ÖSS puanına göre incelemektir. Araştırma, Eğitim Fakültesinin
Sınıf Öğretmenliği ABD 4. sınıfta öğrenim gören 160 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir.
Elde edilen veriler; Tek yönlü varyans analizi, Nonparametrik test ve Bağımsız
“t” testi kullanılarak analiz edilmiştir. Tüm istatistiksel analizler 0.05
anlamlılık düzeyinde yapılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar Şöyledir:
1.Öğretmen adayları İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi dersinde geçen ünitelere
ilişkin yeterli konu alanı bilgisine sahip değildirler. 2.Sayısal bölüm
mezunlarının test puan ortalamaları, sözel bölüm mezunlarının test puan ortalamalarından
daha yüksektir. 3 Öğretmen adaylarının test puanları cinsiyete, ÖSS Puanına
göre farklılaşmamaktadır.



Kaynakça

  • Bayram, H., Sökmen, N. Ve Savcı, H. (1997), Temel Fen Kavramlarının Anlaılması Düzeyinin Saptanması, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Dergisi, 89-90. Kaptan, F., Korkmaz, H. (2001), Hizmet Öncesi Sınıf Öğretmenlerinin Fen Eğitiminde Isı ve Sıcaklıkla lgili Kavram Yanılgıları, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 21: 59-65. Korkmaz, H. (2000), Fen Öğretiminde Araç-Gereç Kullanımı ve Laboratuvar Uygulamaları Açısından Öğretmen Yeterlikleri, H.Ü.Eğitim Fakültesi Dergisi, 19: 242-252. Şimşek, S. (2001), Öğretmen Adaylarının Bazı Temel Fen Bilgisi Kavramları Hakkındaki Yeterlikleri, Eğitim Aratırmaları, Sayı: 3-4, 104-109. Şişman, M. (2000), Öğretmenliğe Giriş, II. Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara. Tekkaya, C., Çapa, Y., Yılmaz, Ö., (2000), Biyoloji Öğretmen Adaylarının Genel Biyoloji Konularındaki Kavram Yanılgıları, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 140-147. Yaman, M., Soran, H. (2000), Türkiye’de Ortaöğretim Kurumlarında Biyoloji Öğretiminin Değerlendirilmesi, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 229-237. Yılmaz, A., Morgil, ., Özcan, F., Erötken, S., (2000), Fen Eğitiminde Fizik, Biyoloji ve Kimya Öğrencilerinin Yaptıkları Temel Fen Derslerine ait Uygulamaların Değerlendirilmesi, XIV. Ulusal Kimya Kongresi, 10-15 Eylül, Diyarbakır. YÖK/ Dünya Bankası, (1998), Fakülte- Okul İşbirliği, Milli Eğitimi Gelitirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Kahyaoğlu

Yasemin Yavuzer

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kahyaoğlu, H., & Yavuzer, Y. (2004). Öğretmen Adaylarının İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi Dersindeki Ünitelere İlişkin Bilgi Düzeyleri. İlköğretim Online, 3(2).
AMA Kahyaoğlu H, Yavuzer Y. Öğretmen Adaylarının İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi Dersindeki Ünitelere İlişkin Bilgi Düzeyleri. İOO. Haziran 2004;3(2).
Chicago Kahyaoğlu, Hülya, ve Yasemin Yavuzer. “Öğretmen Adaylarının İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi Dersindeki Ünitelere İlişkin Bilgi Düzeyleri”. İlköğretim Online 3, sy. 2 (Haziran 2004).
EndNote Kahyaoğlu H, Yavuzer Y (01 Haziran 2004) Öğretmen Adaylarının İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi Dersindeki Ünitelere İlişkin Bilgi Düzeyleri. İlköğretim Online 3 2
IEEE H. Kahyaoğlu ve Y. Yavuzer, “Öğretmen Adaylarının İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi Dersindeki Ünitelere İlişkin Bilgi Düzeyleri”, İOO, c. 3, sy. 2, 2004.
ISNAD Kahyaoğlu, Hülya - Yavuzer, Yasemin. “Öğretmen Adaylarının İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi Dersindeki Ünitelere İlişkin Bilgi Düzeyleri”. İlköğretim Online 3/2 (Haziran 2004).
JAMA Kahyaoğlu H, Yavuzer Y. Öğretmen Adaylarının İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi Dersindeki Ünitelere İlişkin Bilgi Düzeyleri. İOO. 2004;3.
MLA Kahyaoğlu, Hülya ve Yasemin Yavuzer. “Öğretmen Adaylarının İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi Dersindeki Ünitelere İlişkin Bilgi Düzeyleri”. İlköğretim Online, c. 3, sy. 2, 2004.
Vancouver Kahyaoğlu H, Yavuzer Y. Öğretmen Adaylarının İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi Dersindeki Ünitelere İlişkin Bilgi Düzeyleri. İOO. 2004;3(2).