Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

8.Sınıf Denklemler Konusunun Matematik Tarihi Kullanılarak Öğretimi

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 3, 6 - 10, 26.06.2008

Öz

-

Kaynakça

  • Oliver, J. (2007). How Our Methods of Writing Algebra have Evolved: A Thread Through History, Australian Senior Mathematics Journal, 21(2), s.12–17.
  • Marshall, L.G. (2000), Using History of Mathematics to Improve Secondary Students Attitudes Toward Mathematics, Unpublished Doctoral Thesis, Illinois State University, USA.
  • Stallings, L.(2000), A Brief History of Algebraic Notation, School Science and Mathematics, May, 100(5)
  • Whibley, R., Scott, P. (2003) Babylonian Mathematics, AMT, 59(1), p.2-6.

8.Sınıf Denklemler Konusunun Matematik Tarihi Kullanılarak Öğretimi

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 3, 6 - 10, 26.06.2008

Öz

x3-5x2+8x–23 modern =eklindeki yaz8m8, Diophantus döneminde K yaz8lmaktayd8. Yukar8daki say8 sistemini ve Diophantus k8saltmalar8n8 dikkate alarak gerekli e=le=tirmeleri yap8n8z. O dönemlerde bilinmeyen yerine ve say8lar yerine k8saltmalar8n kullan8lmas8 ile ilgili ne dü=ünüyorsunuz sorusu ö"rencilere sorulur. A=a"8da s8ras8yla M8s8r metoduyla, Harizmi yoluyla, Babil yoluyla ve Eski Çin yoluyla cebirsel e=itliklerin nas8l çözüldü"üne dair örnekler verilmi=tir

Kaynakça

  • Oliver, J. (2007). How Our Methods of Writing Algebra have Evolved: A Thread Through History, Australian Senior Mathematics Journal, 21(2), s.12–17.
  • Marshall, L.G. (2000), Using History of Mathematics to Improve Secondary Students Attitudes Toward Mathematics, Unpublished Doctoral Thesis, Illinois State University, USA.
  • Stallings, L.(2000), A Brief History of Algebraic Notation, School Science and Mathematics, May, 100(5)
  • Whibley, R., Scott, P. (2003) Babylonian Mathematics, AMT, 59(1), p.2-6.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suphi Önder Bütüner

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bütüner, S. Ö. (2008). 8.Sınıf Denklemler Konusunun Matematik Tarihi Kullanılarak Öğretimi. İlköğretim Online, 7(3), 6-10.
AMA Bütüner SÖ. 8.Sınıf Denklemler Konusunun Matematik Tarihi Kullanılarak Öğretimi. İOO. Eylül 2008;7(3):6-10.
Chicago Bütüner, Suphi Önder. “8.Sınıf Denklemler Konusunun Matematik Tarihi Kullanılarak Öğretimi”. İlköğretim Online 7, sy. 3 (Eylül 2008): 6-10.
EndNote Bütüner SÖ (01 Eylül 2008) 8.Sınıf Denklemler Konusunun Matematik Tarihi Kullanılarak Öğretimi. İlköğretim Online 7 3 6–10.
IEEE S. Ö. Bütüner, “8.Sınıf Denklemler Konusunun Matematik Tarihi Kullanılarak Öğretimi”, İOO, c. 7, sy. 3, ss. 6–10, 2008.
ISNAD Bütüner, Suphi Önder. “8.Sınıf Denklemler Konusunun Matematik Tarihi Kullanılarak Öğretimi”. İlköğretim Online 7/3 (Eylül 2008), 6-10.
JAMA Bütüner SÖ. 8.Sınıf Denklemler Konusunun Matematik Tarihi Kullanılarak Öğretimi. İOO. 2008;7:6–10.
MLA Bütüner, Suphi Önder. “8.Sınıf Denklemler Konusunun Matematik Tarihi Kullanılarak Öğretimi”. İlköğretim Online, c. 7, sy. 3, 2008, ss. 6-10.
Vancouver Bütüner SÖ. 8.Sınıf Denklemler Konusunun Matematik Tarihi Kullanılarak Öğretimi. İOO. 2008;7(3):6-10.