Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

How should a physical education and sport teacher be? -The opinions of primary school students-

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 3, 738 - 747, 26.06.2008

Öz

The purpose of the study is to reveal general characteristics and professional qualities of physical
education and sport teachers according to the opinions of primary school students. The study was conducted with
the participation of 408 students randomly chosen from those who study at 6th, 7th, and 8th grades of three
primary schools in Osmangazi, Bursa. The students were asked to answer one open-ended question and content
analysis method was used to analyze the data. The data obtained from the analysis were classified into two
categories as “general characteristics of a physical education and sport teacher” and “professional qualities of
physical education and sport teacher”. As a result, it is seen that the qualities of physical education and sport
teachers are: being tall in terms of appearance, being a tolerable person in terms of character, treating the
students well, considering students’ desire, having much sport knowledge, being a person who understands
students in terms of professional competency and being justly among the students.

Kaynakça

  • Abbot-Chapman, J., Hughes, P., Holloway, G. & Wyld, C. (1990). Identifying the Qualities and Characteristics of the Effective Teacher. (Report 1). Hobart: University of Tasmania, Youth Education Studies Centre.
  • Alkı , S. ve Güleç, S. (2006). The Opinion of Primary School Students on Social Studies Course. Elemantary Education Online, 5(1), 7-22. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 28 Haziran 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Balcı, A. (1993). Etkili Okul. Ankara: Yavuz Da ıtım.
  • Barry, K. & King, L. (1993). Beginning Teaching. (2nd Ed). Wentworth Falls, NSW: Social Science Press.
  • Carlson, T. B. (1995). We hate gym: Student alienation from physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 14, 467-477.
  • Cumalı, A. E. (2002). Ö retmenlik Mesle ine Giri . Ankara: Pegema Yayıncılık. Çetin,
  • (2001). deal Ö retmen Üzerine Bir Ara tırma. Millî E itim Dergisi, 149. [Online]:
  • http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/149/cetin.htm adresinden 25.06.2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Demirel, Ö. (1998). Yabancı Dil Ö retmenlerinin Yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, 4, 5-26. [Online]: www.egitimdergisi.hacettepe.edu.tr adresinden 22.06.2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlamadan De erlendirmeye Ö retme Sanatı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Demirhan, G. ve Çamur, H. (2000). “Beden E itimi Ö retmenlerinin Ö retmenlik Mesle ine li kin Tutumları.” Gazi Beden E itimi ve Spor Bilimleri I. Kongresi’nde sunulmu bildiri, 26-27 Mayıs, Ankara.
  • Erden, M. (1998). Ö retmenlik Mesle ine Giri . stanbul: Alkım Yayınları.
  • Ertürk, S. (1972). E itimde Program Geli tirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Figley, E. F. (1985). Determinants of attitudes toward physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 4, 229-240.
  • lhan, A. (2004). 21. Yüzyılda Ö retmen Yeterlikleri. Bilim ve Aklın Aydınlı ında E itim Dergisi, 5(58). [Online]: indirilmi tir. adresinden 22.06.2007 tarihinde
  • Koca, C., Güven, B., Bulgu, N. ve Demirhan, G. (2003). lkö retim 8. Sınıf Kız ve Erkek Ö rencilerin Beden E itimi Ders Ortamındaki Beden Ya antıları. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 14(4), 162- 174.
  • Küçükahmet, L. (1999). Ö retmenlik Mesle ine Giri . Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Luke, M. D., & Sinclair, G. D. (1991). Gender differences in adolescents' attitudes toward school physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 11, 31-46.
  • MEB (1999). Ö retmen Yeterlilikleri (Taslak). Ankara: Milli E itim Bakanlı ı Ö retmen Yeti tirme ve E itimi Genel Müdürlü ü Yayınları.
  • MEB (2006). Ö retmenlik Mesle i Genel Yeterlikleri. Ankara: MEB Ö retmen Yeti tirme Genel Müdürlü ü Yayınları.
  • Muratlı, S. (2001). “Türkiye’de Spor Ö retmenli i ve Spor Ö retmeni Yeti tirme.” II. Ulusal Beden E itimi ve Spor Ö retmenli i Sempozyumunda sunulmu bildiri, 21-23 Aralık, Bursa.
  • Pehlivan, Z. ve Ünsal, S. (2003). “Beden E itimi Ö retmenlerinin Ö retmen Adayları Tarafından Gözlem Sonuçlarının Analizi.” III. Ulusal Beden E itimi ve Spor Ö retmenli i Sempozyumunda sunulmu bildiri, 23-24 Mayıs, Bursa.
  • Rasmussen, K.L. & Gayle V. D. (1999). Teaching, Learning and Testing: Learning Processes. Educational Administration Abstracts, 34 (1), 46.
  • Sallis, J. F. & Owens, N. (1999). Physical activity and behavioral medicine. Thousands Oaks, CA: Sage.
  • Senemo lu, N. (1992). Türkiye ve ngiltere’de lkö retime Ö retmen Yeti tirme ve Türkiye’deki Sistemin Geli tirilmesi için Öneriler. Hacettepe Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, 8, 143-156.
  • Senemo lu, N. (2004). Geli im Ö renme ve Ö retim-Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Sönmez, V. (2003). E itimin Tarihsel Temelleri-Ö retmenlik Mesle ine Giri . Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sünbül, A. M. (2001). Ö retmenlik Mesle ine Giri ( Ed. Ö. Demirel ve Z. Kaya) Bir meslek olarak ö retmenlik. (ss: 223–254 ). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • ahin, M.; Pehlivan, Z ve Kuter, F. (2001). “Beden e itimi ders uygulamalarında ortaya çıkan etik sorunlar ve
  • çözüm önerileri.” II. Ulusal Beden E itimi ve Spor Ö retmenli i Sempozyumunda sunulmu bildiri, 21- 23 Aralık, Bursa.
  • eker, H., Deniz, S. ve Görgen, . (2004).Ö retmen Yeterlikleri Ölçe i. Milli E itim Dergisi, 164. [Online]:
  • http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/164/seker.htm adresinden 22.06.2007 tarihinde indirilmi tir.
  • United States Department of Health and Human Services. (1996). Physical activity and health: A report of the Surgeon General. Atlanta: U.S. Centers for Disease Control and Prevention.
  • Varı , F. (1976). E itimde Program Geli tirme. Teori ve Teknikler. Ankara: A.Ü. E itim Fakültesi Yayınları.
  • Wilson, S. & Cameron, R. (1996). Student Teacher Perceptions of Effective Teaching: A Developmental Perspective. Journal of Education For Teaching, 22(2), 181-195.
  • Yıldırım, A. ve im ek, H. (2003) Sosyal Bilimlerde Nitel Ara tırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Beden Eğitimi Öğretmeni Nasıl Olmalıdır? -İlköğretim Öğrencilerinin Görüşleri-

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 3, 738 - 747, 26.06.2008

Öz

Araştırmanın amacı, ilköğretim 6., 7., ve 8. sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre beden eğitimi öğretmeninin, genel özellikleri ile dersin öğrenme-öğretme temeline mesleki özelliklerini ortaya çıkarmak çıkarmaktır. Araştırma Bursa İli Osmangazi İlçesi'ndeki ilköğretim okulları onay tesadüfi örnekleme kanuni veterinerlik belgesi, birleşmiş milletvekilleri, toplam 408 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, öğrencilere yönelik açık uçlu bir soru içeren veri toplama aracı. Veriler "beden eğitimi öğretmeninin genel özellikleri "ile" beden eğitimi öğretmeninin mesleki özellikleri "başlıkları altında gruplandırılmıştır. Araştırma öğrencilerin beklentilerine göre beden eğitimi öğretmeni fiziksel açıdan boy boylu, kişilik. hoşgörülü, mesleki özellikleri açısından öğrenciye karşı hoşgörülü, öğrencinin isteklerini önemseyen, spor bilgisi kız ve erkek ayrımı yapmayan, herkese eşit davranabilir öğretmen olarak saptanmıştır

Kaynakça

  • Abbot-Chapman, J., Hughes, P., Holloway, G. & Wyld, C. (1990). Identifying the Qualities and Characteristics of the Effective Teacher. (Report 1). Hobart: University of Tasmania, Youth Education Studies Centre.
  • Alkı , S. ve Güleç, S. (2006). The Opinion of Primary School Students on Social Studies Course. Elemantary Education Online, 5(1), 7-22. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 28 Haziran 2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Balcı, A. (1993). Etkili Okul. Ankara: Yavuz Da ıtım.
  • Barry, K. & King, L. (1993). Beginning Teaching. (2nd Ed). Wentworth Falls, NSW: Social Science Press.
  • Carlson, T. B. (1995). We hate gym: Student alienation from physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 14, 467-477.
  • Cumalı, A. E. (2002). Ö retmenlik Mesle ine Giri . Ankara: Pegema Yayıncılık. Çetin,
  • (2001). deal Ö retmen Üzerine Bir Ara tırma. Millî E itim Dergisi, 149. [Online]:
  • http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/149/cetin.htm adresinden 25.06.2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Demirel, Ö. (1998). Yabancı Dil Ö retmenlerinin Yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, 4, 5-26. [Online]: www.egitimdergisi.hacettepe.edu.tr adresinden 22.06.2007 tarihinde indirilmi tir.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlamadan De erlendirmeye Ö retme Sanatı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Demirhan, G. ve Çamur, H. (2000). “Beden E itimi Ö retmenlerinin Ö retmenlik Mesle ine li kin Tutumları.” Gazi Beden E itimi ve Spor Bilimleri I. Kongresi’nde sunulmu bildiri, 26-27 Mayıs, Ankara.
  • Erden, M. (1998). Ö retmenlik Mesle ine Giri . stanbul: Alkım Yayınları.
  • Ertürk, S. (1972). E itimde Program Geli tirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Figley, E. F. (1985). Determinants of attitudes toward physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 4, 229-240.
  • lhan, A. (2004). 21. Yüzyılda Ö retmen Yeterlikleri. Bilim ve Aklın Aydınlı ında E itim Dergisi, 5(58). [Online]: indirilmi tir. adresinden 22.06.2007 tarihinde
  • Koca, C., Güven, B., Bulgu, N. ve Demirhan, G. (2003). lkö retim 8. Sınıf Kız ve Erkek Ö rencilerin Beden E itimi Ders Ortamındaki Beden Ya antıları. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 14(4), 162- 174.
  • Küçükahmet, L. (1999). Ö retmenlik Mesle ine Giri . Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Luke, M. D., & Sinclair, G. D. (1991). Gender differences in adolescents' attitudes toward school physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 11, 31-46.
  • MEB (1999). Ö retmen Yeterlilikleri (Taslak). Ankara: Milli E itim Bakanlı ı Ö retmen Yeti tirme ve E itimi Genel Müdürlü ü Yayınları.
  • MEB (2006). Ö retmenlik Mesle i Genel Yeterlikleri. Ankara: MEB Ö retmen Yeti tirme Genel Müdürlü ü Yayınları.
  • Muratlı, S. (2001). “Türkiye’de Spor Ö retmenli i ve Spor Ö retmeni Yeti tirme.” II. Ulusal Beden E itimi ve Spor Ö retmenli i Sempozyumunda sunulmu bildiri, 21-23 Aralık, Bursa.
  • Pehlivan, Z. ve Ünsal, S. (2003). “Beden E itimi Ö retmenlerinin Ö retmen Adayları Tarafından Gözlem Sonuçlarının Analizi.” III. Ulusal Beden E itimi ve Spor Ö retmenli i Sempozyumunda sunulmu bildiri, 23-24 Mayıs, Bursa.
  • Rasmussen, K.L. & Gayle V. D. (1999). Teaching, Learning and Testing: Learning Processes. Educational Administration Abstracts, 34 (1), 46.
  • Sallis, J. F. & Owens, N. (1999). Physical activity and behavioral medicine. Thousands Oaks, CA: Sage.
  • Senemo lu, N. (1992). Türkiye ve ngiltere’de lkö retime Ö retmen Yeti tirme ve Türkiye’deki Sistemin Geli tirilmesi için Öneriler. Hacettepe Üniversitesi E itim Fakültesi Dergisi, 8, 143-156.
  • Senemo lu, N. (2004). Geli im Ö renme ve Ö retim-Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Sönmez, V. (2003). E itimin Tarihsel Temelleri-Ö retmenlik Mesle ine Giri . Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sünbül, A. M. (2001). Ö retmenlik Mesle ine Giri ( Ed. Ö. Demirel ve Z. Kaya) Bir meslek olarak ö retmenlik. (ss: 223–254 ). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • ahin, M.; Pehlivan, Z ve Kuter, F. (2001). “Beden e itimi ders uygulamalarında ortaya çıkan etik sorunlar ve
  • çözüm önerileri.” II. Ulusal Beden E itimi ve Spor Ö retmenli i Sempozyumunda sunulmu bildiri, 21- 23 Aralık, Bursa.
  • eker, H., Deniz, S. ve Görgen, . (2004).Ö retmen Yeterlikleri Ölçe i. Milli E itim Dergisi, 164. [Online]:
  • http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/164/seker.htm adresinden 22.06.2007 tarihinde indirilmi tir.
  • United States Department of Health and Human Services. (1996). Physical activity and health: A report of the Surgeon General. Atlanta: U.S. Centers for Disease Control and Prevention.
  • Varı , F. (1976). E itimde Program Geli tirme. Teori ve Teknikler. Ankara: A.Ü. E itim Fakültesi Yayınları.
  • Wilson, S. & Cameron, R. (1996). Student Teacher Perceptions of Effective Teaching: A Developmental Perspective. Journal of Education For Teaching, 22(2), 181-195.
  • Yıldırım, A. ve im ek, H. (2003) Sosyal Bilimlerde Nitel Ara tırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Züleyha Avsar Bu kişi benim

Mustafa Saglam

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Avsar, Z., & Saglam, M. (2008). Beden Eğitimi Öğretmeni Nasıl Olmalıdır? -İlköğretim Öğrencilerinin Görüşleri-. İlköğretim Online, 7(3), 738-747.
AMA Avsar Z, Saglam M. Beden Eğitimi Öğretmeni Nasıl Olmalıdır? -İlköğretim Öğrencilerinin Görüşleri-. İOO. Eylül 2008;7(3):738-747.
Chicago Avsar, Züleyha, ve Mustafa Saglam. “Beden Eğitimi Öğretmeni Nasıl Olmalıdır? -İlköğretim Öğrencilerinin Görüşleri-”. İlköğretim Online 7, sy. 3 (Eylül 2008): 738-47.
EndNote Avsar Z, Saglam M (01 Eylül 2008) Beden Eğitimi Öğretmeni Nasıl Olmalıdır? -İlköğretim Öğrencilerinin Görüşleri-. İlköğretim Online 7 3 738–747.
IEEE Z. Avsar ve M. Saglam, “Beden Eğitimi Öğretmeni Nasıl Olmalıdır? -İlköğretim Öğrencilerinin Görüşleri-”, İOO, c. 7, sy. 3, ss. 738–747, 2008.
ISNAD Avsar, Züleyha - Saglam, Mustafa. “Beden Eğitimi Öğretmeni Nasıl Olmalıdır? -İlköğretim Öğrencilerinin Görüşleri-”. İlköğretim Online 7/3 (Eylül 2008), 738-747.
JAMA Avsar Z, Saglam M. Beden Eğitimi Öğretmeni Nasıl Olmalıdır? -İlköğretim Öğrencilerinin Görüşleri-. İOO. 2008;7:738–747.
MLA Avsar, Züleyha ve Mustafa Saglam. “Beden Eğitimi Öğretmeni Nasıl Olmalıdır? -İlköğretim Öğrencilerinin Görüşleri-”. İlköğretim Online, c. 7, sy. 3, 2008, ss. 738-47.
Vancouver Avsar Z, Saglam M. Beden Eğitimi Öğretmeni Nasıl Olmalıdır? -İlköğretim Öğrencilerinin Görüşleri-. İOO. 2008;7(3):738-47.