Bu araştırmada, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Cabri Geometri yazılımı ele çeşitli geometrik şekillerdeki simetri doğrusu / doğrularını nasıl belirlediklerinin devamını amaçlamış. Araştırma eylemi araştırmanın yanında desenlenmiş ve altı ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler için video kayıtları, klinik görüşmeler, çalışma ve günlükler açısından toplanmıştır. Cabri Geometri içeren belirlerken, doğru düzlemsel şekillerdeki simetri doğrularını, simetri doğrusunun yani oluşturduğu parçaların eşliğine, oluşturmaya, doğru katlandığında parçaların çakışmasına ve verilen şekillerin kenar uzunluklarının/açı ölçümlerinin eşit olmasına odaklandıkları görülmüştür.
Matematik e itimi Dinamik geometri ortamlarM Cabri Geometri Simetri lkö retim
The aim of this study was to investigate the way that the fifth grade students define line of
symmetry in various geometrical shapes using Cabri Geometry software. The study was designed as an action
research and six fifth grade primary school students participated. The data was collected through video
recordings of weekly teaching periods, clinical interviews, worksheets and diaries. Consequently, it was
observed that when the shapes were fold visually by students along the line and the equality of the edge length/
angle measurements of the given shapes by using Cabri software the students mostly focused on the equality of
pieces shaped by lines of symmetry, its reflection, the collision of the pieces.
Mathematics education Dynamic geometry environments Cabri Geometry Symmetry Primary school
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 1 |