Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Modelleme Yeterlikleri ile Sınıf Düzeyi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 3, 1201 - 1219, 21.04.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330251

Öz

Çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin modelleme yeterlikleri ile sınıf düzeyi ve matematik başarıları arasındaki ilişkileri ve öğrencilerin modelleme yaklaşımlarını incelemektir. Çalışmaya 311 5., 6., 7. ve 8. Sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerin modelleme yeterliklerini belirlemeyi amaçlayan sorulara verdiği yanıtlar bir rubrik aracılığıyla analiz edilirken söz konusu ilişkileri belirlemek için istatistiksel analizler gerçekleştirilmiştir. Sınıf seviyesi arttıkça doğrulama dışındaki tüm yeterlik düzeylerinin artmış ve matematik dersi başarısı yüksek olan öğrencilerin modelleme yeterlik düzeyleri de yüksek çıkmıştır.  Öğrencilerin verilen probleme uygun varsayımları seçerek gerçek modeller oluşturdukları görülmüştür. Farklı gösterim şekillerinden faydalanarak matematiksel modeller oluşturan öğrenciler matematiksel modelleri çözerken hatalar yapmışlardır. Gerçek yaşamlarında karşılaşabilecekleri bir durumu yorumlamaya çalışan öğrenciler, doğrulama yaparken varsayımları, matematiksel modelleri ve ulaşılan sonuçların anlamlılığını değerlendirmişlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayşe Tekin Dede

Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tekin Dede, A. (2017). Modelleme Yeterlikleri ile Sınıf Düzeyi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. İlköğretim Online, 16(3), 1201-1219. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330251
AMA Tekin Dede A. Modelleme Yeterlikleri ile Sınıf Düzeyi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. İOO. Nisan 2017;16(3):1201-1219. doi:10.17051/ilkonline.2017.330251
Chicago Tekin Dede, Ayşe. “Modelleme Yeterlikleri Ile Sınıf Düzeyi Ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”. İlköğretim Online 16, sy. 3 (Nisan 2017): 1201-19. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330251.
EndNote Tekin Dede A (01 Nisan 2017) Modelleme Yeterlikleri ile Sınıf Düzeyi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. İlköğretim Online 16 3 1201–1219.
IEEE A. Tekin Dede, “Modelleme Yeterlikleri ile Sınıf Düzeyi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”, İOO, c. 16, sy. 3, ss. 1201–1219, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.330251.
ISNAD Tekin Dede, Ayşe. “Modelleme Yeterlikleri Ile Sınıf Düzeyi Ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”. İlköğretim Online 16/3 (Nisan 2017), 1201-1219. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330251.
JAMA Tekin Dede A. Modelleme Yeterlikleri ile Sınıf Düzeyi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. İOO. 2017;16:1201–1219.
MLA Tekin Dede, Ayşe. “Modelleme Yeterlikleri Ile Sınıf Düzeyi Ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”. İlköğretim Online, c. 16, sy. 3, 2017, ss. 1201-19, doi:10.17051/ilkonline.2017.330251.
Vancouver Tekin Dede A. Modelleme Yeterlikleri ile Sınıf Düzeyi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. İOO. 2017;16(3):1201-19.