Bu araştırmanın temel amacı,
göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları incelemek
ve bu sorunların giderilmesine yönelik çözüm önerilerini sunmaktır. Bu çalışma,
nitel araştırma yöntemi benimsenerek durum çalışması deseni çerçevesinde
yürütülmüştür. Ayrıca, amaçlı örnekleme yöntemlerinden birisi olan kolay
ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını
Afyonkarahisar merkeze bağlı resmi ilkokullarda görev yapmakta olan 15 sınıf
öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından
hazırlanan altı açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Çalışmanın verilerinin analizinde içerik analizi tekniği
kullanılmıştır. Sınıf öğretmenleri resmi yazışmalar ve idari işlerde
yaşadıkları sorunlara bilgi yetersizliğinin ve tecrübesizliğe yönelik zor
şartlarda öğretmenlik yapmalarının sebep olduğunu belirtmişlerdir.
Öğretmenlerin ilk görev yıllarında sınıf disiplinini sağlamada ve demokratik
bir ortam oluşturmada çok zorlandıkları görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin
öğrencilerinin kişisel problemlerini anlamada yaşadıkları sorunların sebepleri
öğrenciyi tanımama, öğrencinin sergilediği davranışların altında yatan ailevi
sorunlarının bilinmemesi ve öğrencinin yaşadığı sağlık sorunlarının farkında
olunmaması olarak belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin velilerin öğrenciler
üzerindeki ilgi ve tutumlarının yarattığı sorunların sebepleri velilerin aşırı
koruyucu tavır sergilemesi veya aşırı ilgisiz davranması olarak belirlenmiştir.
Sınıf öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme konusunda yaşadıkları sorunlar
öğrenci seviyesine uygun soru hazırlayamama, tek bir ölçme yöntemine dayanarak
değerlendirme yapıp değerlendirmenin objektifliğini kaybetme olarak
gözlenmiştir.
Göreve yeni başlayan öğretmenler öğretmen sorunları sınıf öğretmeni
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |