Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 1, 58 - 75, 28.12.2023

Öz

Kaynakça

  • Kaynakça Arabacı, İ.B., Başar, M., Akan, D. & Göksoy, S. (2014). An analysis about educational problems in camps in which Syrian refugees stay: condition analysis, International Journal of Social Sciences & Education 4 (3) 80-94.
  • Arslan, Ü., & Ergul, M. (2022). Mülteci Öğrencilerin Eğitimlerinde Yaşadıkları Sorunlar: Öğretmenlerin Perspektifinden Bir Delphi Çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (54), 1-31.
  • Ateşok, Z.Ö. (2018). Karşılaştırmalı perspektiften uluslararası mülteci rejimi bağlamında mülteci eğitimi ve Türkiye örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Birben, B., Huzurevi, B., Merkezi, Y. B., Sönmez, H., & Yavaş, S. (2020) Eğitim sisteminde Suriyeli mülteci çocukların maruz kaldığı sorunların literatüre yansıması: Okul sosyal hizmetinin yeri. In 2. Uluslararası Şiddeti Anlamak Kongresi 2st International Understanding Violence Congress.
  • Canatan, K. (2009). Avrupa toplumlarında çokkültürcülük: Sosyolojik bir yaklaşım. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2 (6), 80-97.
  • Creswell, J. W. (2016). Araştırma Deseni (4. Baskı b.). (S. D. Demir, Çev.) Ankara: Eğiten Kitap.
  • Dandy, J. &Pe-Pua, R. (2015). The refugee experience of social cohesion in Australia: exploring the roles of racism, ıntercultural contact, and the media. Journal of Immigrant & Refugee Studies, 4 (13), 339-357.
  • Demir, B. N., Özdemir, S., & Köse, A. (2020). İlköğretim kademesine Suriyeli öğrencilerin katılması ile oluşan disiplin sorunları hakkında yönetici görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (54), 311-335.
  • Doğan, H., & ALTİOK, B. (2020). Mülteci çocukların karşılaştıkları ekonomik sorunlar: Sosyal hizmetler çerçevesinde bir inceleme. Toplumsal Politika Dergisi, 1(1), 1-11.
  • Duman, T. (2016). Sosyal uyumu sağlamak için suriyelilerin eğitiminin önemi: Türkiye örneği, II. Uluslararası Ortadoğu Konferansları, Ortadoğu’da Çatışmalar Bağlamında Göç Sorunu, Kilis 7 Aralık Üniversitesi Yayını pp:46
  • Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi: Temel eğitim politikaları. Seta.
  • Erdemir, E. (2017). Summer preschool intervention program for Syrian refugee children: Language proficiency and socioemotional gains. 27. Uluslararası Avrupa Erken Çocukluk Eğitimi Araştırmaları Derneği Kongresi (EECERA), Bolonya, İtalya.
  • Erdemir, E., Diri, A., Büyükabacı, S. Ö.& Kaya, M. U. (2018, Eylül). GAP Yaz Anaokullarının Suriyeli ve Türk çocukları üzerindeki etkileri. 3. Uluslararası Çocuk Koruma Kongresi, Ordu, Türkiye.
  • Geçici Koruma Yönetmeliği. (22 Ekim 2014). Resmî Gazete (Sayı: 29153). https://www.mevzuat.gov.tr/ MevzuatMetin/3.5.20146883.pdf. (Erişim Tarihi 24.10. 2022).
  • Gencer, T. E. (2017). Göç ve eğitim ilişkisi üzerine bir değerlendirme: Suriyeli çocukların eğitim gereksinimi ve okullaşma süreçlerinde karşılaştıkları güçlükler. Journal Of International Social Research, 10(54).
  • GİGM (2021). Geçici korumamız altındaki Suriyeliler. https://www.goc.gov.tr/gecici-korumamiz-altindaki-suriyeliler.
  • GİGM (2022). Geçici korumamız altındaki Suriyeliler. https://www.goc.gov.tr/gecici-korumamiz-altindaki-suriyeliler. (Erişim Tarihi 20.10. 2022).
  • Harb, C. (2014). Social cohesion and intergroup relations: Syrian refugees and Lebanese nationals in the Bekaa and Akkar. Refugee Research and Policy in the Arab World.
  • Hughes, G. (2014). Finding a voice through “The Tree Of Life”: A strength-based approach to mental health for refugee children and families in schools. Clinical Child Psychology and Psychiatry, 19(1), 139-153. 10.1177/1359104513476719.
  • International Organization for Migration. (2019). Baseline Assessment in Istanbul Province, (Analysis Report, Ankara: May-July 2019). https://dtm.iom.int/reports/turkey-baseline-assessment-istanbul-province-analysis-report-may-july-2019.
  • Kağnıcı, D. Y. (2017). Suriyeli mülteci çocukların kültürel uyum sürecinde okul psikolojik danışmanlarına düşen rol ve sorumluluklar. İlköğretim Online, 16(4), 1768-1776.
  • Karaağaç, F. C., & Güvenç, H. (2019). Resmi ilkokullara devam eden Suriyeli mülteci öğrencilerin eğitim sorunları. OPUS International Journal of Society Researches, 11(18), 530-568.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (15. Baskı). Nobel. Yayın No: 068, Ankara
  • Kirmayer, L. J., Narasiah, L., Munoz, M., Rashid, M., Ryder, A. G., Guzder, J., & Pottie, K. (2011). Common mental health problems in immigrants and refugees: general approach in primary care. Cmaj, 183(12), E959-E967.
  • Küçükçekmece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, İ. (2022, Mayıs 10). Yabancı Uyruklu Öğrenci Sayıları. İstanbul, Küçükçekmece, Türkiye: MEB, e-okul.
  • Lahti, I.J, Horenczyk, G and Kinunen, T. (2011). Time and context in the relationship between acculturation attitudes and adaptation among Russian-speaking immigrants in Finland and Israel. J Ethn Migr Stud, 37, 1423-1440.
  • Levent, F. & Çayak, S. (2017). Türkiye'de Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik okul yöneticilerinin görüşleri. HAYEF Journal of Education, 14(1), 21-46.
  • MEB (17 Temmuz 2017). Yabancı Uyruklu Öğrenciler T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Hayat Boyu Öğrenme Müdürlüğü. http://reyhanli.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_08/28132658_19072017- 10969431_5ve9siniff_kayit.pdf.
  • MEB. (2014). Yabancılara yönelik eğitim-öğretim hizmetleri. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/yabyonegiogr_1/yabyonegiogr_1.html. (Erişim Tarihi 24.10. 2022).
  • Mercy Corps. (September 2014). Syrian Adolescents: Their Tomorrow Begins Today (s. 20) https://www.mercycorps.org/sites/default/files/2019-11/Mercy%20Corps_Syrian%20Adolescents_Their%20Tomorrow%20Begins%20Today_Sept%202014%20%28Full%20Report%29_0.pdf.
  • Orhan, O. & Şenyücel-Gündoğar, S. (2015). Suriyeli sığınmacıların Türkiye’ye etkileri Ankara: ORSAM TESEV. Pehlivan-Yılmaz, A. (2019). Sosyal bilgiler dersinde kültüre duyarlı eğitim uygulamaları: Mülteci öğrencilerle etkileşim. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Rousseau, C., Drapeau, A., & Corin, E. (1996). School performance and emotional problems in refugee children. American Journal of Orthopsychiatry, 66(2), 239-251.
  • Sarıer, Y. (2020). Türkiye’de mülteci öğrencilerin eğitimi üzerine bir meta-sentez çalışması: sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(1), 80-111.
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü. & Çatalbaş, G. (2016). İlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaşılan sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (1), 208-229.
  • Sılgan, Y. (2022). Okul yöneticileri ve öğretmenler gözüyle Suriyeli öğrencilerin eğitimde yaşadıkları sorunların incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Silove, D., Sinnerbrink, I., Field, A., Manicavasagar, V. & Steel, Z. (1997). Anxiety, depression and PTSD in asylum-seekers: assocations with pre-migration trauma and post-migration stressors. The British Journal of Psychiatry, 170(4), 351-357.
  • Soylu, A., Kaysılı, A., & Sever, M. (2020). Mülteci çocuklar ve okula uyum: Öğretmenlerin kültüre duyarlılıkları üzerinden bir çözümleme. Eğitim ve Bilim, 45(201).
  • Suna, E., Çelik, Z., Ağar, M., Eroğlu, E., & Coşkun, İ. (2021). Türkiye’de Suriyeli Göçmen Çocukların Eğitime Uyumlarını Destekleme: Psikolojik Destek, Dil Becerileri, Aile Desteği, Ders Dışı Sosyal Etkinlikler ve Öğretmen Yeterlilikleri. İstanbul University Journal of Sociology, 11-12.
  • Şeker, B. D., & Aslan, Z. (2015). Eğitim sürecinde mülteci çocuklar: Sosyal psikolojik bir değerlendirme. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(1), 86-105.
  • Şimşir, Z. & Dilmaç B. (2018). Yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim gördüğü okullarda öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. İlköğretim Online, 17(2), 1116-1134.
  • Tunga Y., Engin G., & Cagiltay, K. (2020). A literature review on the ıssues encountered in educating Syrian children in Turkey, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(1), 317-333.
  • Tümkaya, S., & Çopur, E. (2020). Suriyeli ailelerin ilkokulda aile katılımına ilişkin öğretmen görüşleri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29(3), 368-386.
  • UNHCR (2022). Suriye Acil Durumu. https://www.unhcr.org/tr/en/syria-emergency. (Erişim Tarihi 20.10. 2022). UNICEF (2022). Türkiye’de Geçici Koruma Altında Olan Suriyeli Çocuklara Yönelik Eğitim Müdahalesinin Belgelendirilmesi – Nihai Rapor. UNICEF Türkiye, Ankara, 2022 https://www.unicef.org/turkiye/media/15891/file/T%C3%9CRK%C4%B0YE%E2%80%99DE%20GE%C3%87%C4%B0C%C4%B0%20KORUMA%20ALTINDA%20OLAN%20SUR%C4%B0YEL%C4%B0%20%C3%87OCUKLARA%20Y%C3%96NEL%C4%B0K%20E%C4%9E%C4%B0T%C4%B0M%20M%C3%9CDAHALES%C4%B0N%C4%B0N%20BELGELEND%C4%B0R%C4%B0LMES%C4%B0%20%E2%80%93%20N%C4%B0HA%C4%B0%20RAPOR.pdf, Erişim Tarihi; 30.11.2023
  • Usta, M. E., Arıkan, İ., Şahin, Y., & Çetin, M. S. (2018). Suriyeli eğitimcilerin geçici eğitim merkezlerinde karşılaştıkları sorunların incelenmesi. Mukaddime, 9(1), 173-188.
  • Üstün, A., Bayar, A., & Bozkurt, E. (2017). Mülteci çocukların ailelerinin algılarına göre eğitim sorunları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(12), 747-755.
  • Ward, C. & Kennedy, A. (1992). Locus of control, mood disturbance and social difficulty during cross-cultural transitions. International Journal of Intercultural Relations, 16, 175-194.
  • Watkins, P. G., Razee, H. & Richters, J. (2012). I 'm telling you… the language barrier is the most, the biggest challenge’: Barriers to education among karen refugee women in Australia. Australian Journal of Education, 56(2), 126-141.
  • Yanık, O. (2019). Geçici koruma altındaki Suriyelilerin sosyo ekonomik durumları ile sosyal uyum ilişkisi: Sultanbeyli örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Yıldız, S. E. (2019). Suriyeli çocukların eğitimi konusunda nitel bir araştırma: Sorunlar ve çözüm önerileri. Middle East Journal of Refugee Studies, 4(2), 5-32.
  • Yılmaz, M. (2020). Suriyeli mülteci öğrencilerin okul ortamına uyumu (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.

School Management's Opinions on Immigrant Students and Their Families

Yıl 2023, Cilt: 10 Sayı: 1, 58 - 75, 28.12.2023

Öz

The purpose of this research; The aim of the study is to reveal the opinions of school administrators working in settlements where the refugee population is concentrated in Istanbul, about refugee students and their families. The universe of the patterned research with the general scanning model; In the 2020-2021 academic year, a total of 442 school administrators, including 6 assistant principals, 151 principals and 285 deputy principals, are working at different educational levels in public schools in Küçükçekmece. The sample of the research is 52 school administrators selected from the universe. Of the sample group, 27 are male and 25 are female, and 34 of them work in primary school, 10 in secondary school and 8 in high school. A questionnaire with 11 questions was developed and applied to obtain the research data. In addition to the personal characteristics of the participants, the questionnaire includes questions about their experiences with refugee students and their parents, the problems they encounter, and solutions to the problems. Research survey; Due to Covid-19 measures, it was digitized via Google Forms and participant responses were collected digitally. In addition to descriptive statistics, difference analysis, ANOVA test and correlation test were used in the data analyzed with the help of SPSS Package Program. The open-ended questions in the questionnaire were analyzed by content analysis. According to the participants; The most important advantage of refugee students' presence in Turkey is its cultural richness. School administrators mainly focused on the problems they experience with refugee students and their families. They stated that they have problems with language and communication with refugee students and their families, difficulty in adapting to the school culture of refugee students, indifference of refugee families to education and students' tendency to violence. For the solution of the problems experienced by the participants; They made suggestions about providing language and communication support to refugee students and their parents, gaining Turkish culture, arranging education programs in Turkey to meet the educational needs of international immigrant and refugee students, and planning adaptation activities.

Kaynakça

  • Kaynakça Arabacı, İ.B., Başar, M., Akan, D. & Göksoy, S. (2014). An analysis about educational problems in camps in which Syrian refugees stay: condition analysis, International Journal of Social Sciences & Education 4 (3) 80-94.
  • Arslan, Ü., & Ergul, M. (2022). Mülteci Öğrencilerin Eğitimlerinde Yaşadıkları Sorunlar: Öğretmenlerin Perspektifinden Bir Delphi Çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (54), 1-31.
  • Ateşok, Z.Ö. (2018). Karşılaştırmalı perspektiften uluslararası mülteci rejimi bağlamında mülteci eğitimi ve Türkiye örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Birben, B., Huzurevi, B., Merkezi, Y. B., Sönmez, H., & Yavaş, S. (2020) Eğitim sisteminde Suriyeli mülteci çocukların maruz kaldığı sorunların literatüre yansıması: Okul sosyal hizmetinin yeri. In 2. Uluslararası Şiddeti Anlamak Kongresi 2st International Understanding Violence Congress.
  • Canatan, K. (2009). Avrupa toplumlarında çokkültürcülük: Sosyolojik bir yaklaşım. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2 (6), 80-97.
  • Creswell, J. W. (2016). Araştırma Deseni (4. Baskı b.). (S. D. Demir, Çev.) Ankara: Eğiten Kitap.
  • Dandy, J. &Pe-Pua, R. (2015). The refugee experience of social cohesion in Australia: exploring the roles of racism, ıntercultural contact, and the media. Journal of Immigrant & Refugee Studies, 4 (13), 339-357.
  • Demir, B. N., Özdemir, S., & Köse, A. (2020). İlköğretim kademesine Suriyeli öğrencilerin katılması ile oluşan disiplin sorunları hakkında yönetici görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (54), 311-335.
  • Doğan, H., & ALTİOK, B. (2020). Mülteci çocukların karşılaştıkları ekonomik sorunlar: Sosyal hizmetler çerçevesinde bir inceleme. Toplumsal Politika Dergisi, 1(1), 1-11.
  • Duman, T. (2016). Sosyal uyumu sağlamak için suriyelilerin eğitiminin önemi: Türkiye örneği, II. Uluslararası Ortadoğu Konferansları, Ortadoğu’da Çatışmalar Bağlamında Göç Sorunu, Kilis 7 Aralık Üniversitesi Yayını pp:46
  • Emin, M. N. (2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi: Temel eğitim politikaları. Seta.
  • Erdemir, E. (2017). Summer preschool intervention program for Syrian refugee children: Language proficiency and socioemotional gains. 27. Uluslararası Avrupa Erken Çocukluk Eğitimi Araştırmaları Derneği Kongresi (EECERA), Bolonya, İtalya.
  • Erdemir, E., Diri, A., Büyükabacı, S. Ö.& Kaya, M. U. (2018, Eylül). GAP Yaz Anaokullarının Suriyeli ve Türk çocukları üzerindeki etkileri. 3. Uluslararası Çocuk Koruma Kongresi, Ordu, Türkiye.
  • Geçici Koruma Yönetmeliği. (22 Ekim 2014). Resmî Gazete (Sayı: 29153). https://www.mevzuat.gov.tr/ MevzuatMetin/3.5.20146883.pdf. (Erişim Tarihi 24.10. 2022).
  • Gencer, T. E. (2017). Göç ve eğitim ilişkisi üzerine bir değerlendirme: Suriyeli çocukların eğitim gereksinimi ve okullaşma süreçlerinde karşılaştıkları güçlükler. Journal Of International Social Research, 10(54).
  • GİGM (2021). Geçici korumamız altındaki Suriyeliler. https://www.goc.gov.tr/gecici-korumamiz-altindaki-suriyeliler.
  • GİGM (2022). Geçici korumamız altındaki Suriyeliler. https://www.goc.gov.tr/gecici-korumamiz-altindaki-suriyeliler. (Erişim Tarihi 20.10. 2022).
  • Harb, C. (2014). Social cohesion and intergroup relations: Syrian refugees and Lebanese nationals in the Bekaa and Akkar. Refugee Research and Policy in the Arab World.
  • Hughes, G. (2014). Finding a voice through “The Tree Of Life”: A strength-based approach to mental health for refugee children and families in schools. Clinical Child Psychology and Psychiatry, 19(1), 139-153. 10.1177/1359104513476719.
  • International Organization for Migration. (2019). Baseline Assessment in Istanbul Province, (Analysis Report, Ankara: May-July 2019). https://dtm.iom.int/reports/turkey-baseline-assessment-istanbul-province-analysis-report-may-july-2019.
  • Kağnıcı, D. Y. (2017). Suriyeli mülteci çocukların kültürel uyum sürecinde okul psikolojik danışmanlarına düşen rol ve sorumluluklar. İlköğretim Online, 16(4), 1768-1776.
  • Karaağaç, F. C., & Güvenç, H. (2019). Resmi ilkokullara devam eden Suriyeli mülteci öğrencilerin eğitim sorunları. OPUS International Journal of Society Researches, 11(18), 530-568.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (15. Baskı). Nobel. Yayın No: 068, Ankara
  • Kirmayer, L. J., Narasiah, L., Munoz, M., Rashid, M., Ryder, A. G., Guzder, J., & Pottie, K. (2011). Common mental health problems in immigrants and refugees: general approach in primary care. Cmaj, 183(12), E959-E967.
  • Küçükçekmece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, İ. (2022, Mayıs 10). Yabancı Uyruklu Öğrenci Sayıları. İstanbul, Küçükçekmece, Türkiye: MEB, e-okul.
  • Lahti, I.J, Horenczyk, G and Kinunen, T. (2011). Time and context in the relationship between acculturation attitudes and adaptation among Russian-speaking immigrants in Finland and Israel. J Ethn Migr Stud, 37, 1423-1440.
  • Levent, F. & Çayak, S. (2017). Türkiye'de Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik okul yöneticilerinin görüşleri. HAYEF Journal of Education, 14(1), 21-46.
  • MEB (17 Temmuz 2017). Yabancı Uyruklu Öğrenciler T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Hayat Boyu Öğrenme Müdürlüğü. http://reyhanli.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_08/28132658_19072017- 10969431_5ve9siniff_kayit.pdf.
  • MEB. (2014). Yabancılara yönelik eğitim-öğretim hizmetleri. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/yabyonegiogr_1/yabyonegiogr_1.html. (Erişim Tarihi 24.10. 2022).
  • Mercy Corps. (September 2014). Syrian Adolescents: Their Tomorrow Begins Today (s. 20) https://www.mercycorps.org/sites/default/files/2019-11/Mercy%20Corps_Syrian%20Adolescents_Their%20Tomorrow%20Begins%20Today_Sept%202014%20%28Full%20Report%29_0.pdf.
  • Orhan, O. & Şenyücel-Gündoğar, S. (2015). Suriyeli sığınmacıların Türkiye’ye etkileri Ankara: ORSAM TESEV. Pehlivan-Yılmaz, A. (2019). Sosyal bilgiler dersinde kültüre duyarlı eğitim uygulamaları: Mülteci öğrencilerle etkileşim. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Rousseau, C., Drapeau, A., & Corin, E. (1996). School performance and emotional problems in refugee children. American Journal of Orthopsychiatry, 66(2), 239-251.
  • Sarıer, Y. (2020). Türkiye’de mülteci öğrencilerin eğitimi üzerine bir meta-sentez çalışması: sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(1), 80-111.
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü. & Çatalbaş, G. (2016). İlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaşılan sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25 (1), 208-229.
  • Sılgan, Y. (2022). Okul yöneticileri ve öğretmenler gözüyle Suriyeli öğrencilerin eğitimde yaşadıkları sorunların incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Silove, D., Sinnerbrink, I., Field, A., Manicavasagar, V. & Steel, Z. (1997). Anxiety, depression and PTSD in asylum-seekers: assocations with pre-migration trauma and post-migration stressors. The British Journal of Psychiatry, 170(4), 351-357.
  • Soylu, A., Kaysılı, A., & Sever, M. (2020). Mülteci çocuklar ve okula uyum: Öğretmenlerin kültüre duyarlılıkları üzerinden bir çözümleme. Eğitim ve Bilim, 45(201).
  • Suna, E., Çelik, Z., Ağar, M., Eroğlu, E., & Coşkun, İ. (2021). Türkiye’de Suriyeli Göçmen Çocukların Eğitime Uyumlarını Destekleme: Psikolojik Destek, Dil Becerileri, Aile Desteği, Ders Dışı Sosyal Etkinlikler ve Öğretmen Yeterlilikleri. İstanbul University Journal of Sociology, 11-12.
  • Şeker, B. D., & Aslan, Z. (2015). Eğitim sürecinde mülteci çocuklar: Sosyal psikolojik bir değerlendirme. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(1), 86-105.
  • Şimşir, Z. & Dilmaç B. (2018). Yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim gördüğü okullarda öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri. İlköğretim Online, 17(2), 1116-1134.
  • Tunga Y., Engin G., & Cagiltay, K. (2020). A literature review on the ıssues encountered in educating Syrian children in Turkey, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(1), 317-333.
  • Tümkaya, S., & Çopur, E. (2020). Suriyeli ailelerin ilkokulda aile katılımına ilişkin öğretmen görüşleri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29(3), 368-386.
  • UNHCR (2022). Suriye Acil Durumu. https://www.unhcr.org/tr/en/syria-emergency. (Erişim Tarihi 20.10. 2022). UNICEF (2022). Türkiye’de Geçici Koruma Altında Olan Suriyeli Çocuklara Yönelik Eğitim Müdahalesinin Belgelendirilmesi – Nihai Rapor. UNICEF Türkiye, Ankara, 2022 https://www.unicef.org/turkiye/media/15891/file/T%C3%9CRK%C4%B0YE%E2%80%99DE%20GE%C3%87%C4%B0C%C4%B0%20KORUMA%20ALTINDA%20OLAN%20SUR%C4%B0YEL%C4%B0%20%C3%87OCUKLARA%20Y%C3%96NEL%C4%B0K%20E%C4%9E%C4%B0T%C4%B0M%20M%C3%9CDAHALES%C4%B0N%C4%B0N%20BELGELEND%C4%B0R%C4%B0LMES%C4%B0%20%E2%80%93%20N%C4%B0HA%C4%B0%20RAPOR.pdf, Erişim Tarihi; 30.11.2023
  • Usta, M. E., Arıkan, İ., Şahin, Y., & Çetin, M. S. (2018). Suriyeli eğitimcilerin geçici eğitim merkezlerinde karşılaştıkları sorunların incelenmesi. Mukaddime, 9(1), 173-188.
  • Üstün, A., Bayar, A., & Bozkurt, E. (2017). Mülteci çocukların ailelerinin algılarına göre eğitim sorunları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(12), 747-755.
  • Ward, C. & Kennedy, A. (1992). Locus of control, mood disturbance and social difficulty during cross-cultural transitions. International Journal of Intercultural Relations, 16, 175-194.
  • Watkins, P. G., Razee, H. & Richters, J. (2012). I 'm telling you… the language barrier is the most, the biggest challenge’: Barriers to education among karen refugee women in Australia. Australian Journal of Education, 56(2), 126-141.
  • Yanık, O. (2019). Geçici koruma altındaki Suriyelilerin sosyo ekonomik durumları ile sosyal uyum ilişkisi: Sultanbeyli örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: İstanbul Üniversitesi- Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Yıldız, S. E. (2019). Suriyeli çocukların eğitimi konusunda nitel bir araştırma: Sorunlar ve çözüm önerileri. Middle East Journal of Refugee Studies, 4(2), 5-32.
  • Yılmaz, M. (2020). Suriyeli mülteci öğrencilerin okul ortamına uyumu (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Medeniyet Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Psikolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Songül Yıldız 0000-0003-0108-945X

Meryem Hayır Kanat 0000-0002-3190-3144

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız, S., & Hayır Kanat, M. (2023). School Management’s Opinions on Immigrant Students and Their Families. International Journal of Field Education, 10(1), 58-75.

       

                         International Journal of Field Educatİon (IJOFE)

                                                      ISSN: 2149-3030