Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Examination of Parents’ Views on the Concept of Horizontal Identity via Drama Method in the Context of Lifelong Learning

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 1, 287 - 308, 30.03.2019

Öz

The aim of the study was to determine how the creative drama activities affected the views of parents on the concept of
horizontal identity. With respect to such an aim qualitative research design was used with a study group consisted of 12
teachers, 9 of whom were female and 3 of whom were male, and whose ages ranged from 30 to 63. The participants were
purposively selected depending on their marital and parental status. In the process which had two steps, a data collection tool
consisting 8 open-ended questions was used in semi-structured interviews. In the first step, without giving any information
related to the horizontal identity the first six questions in data collection tool were asked to identify the present situations of the
participants. In the second step, all the questions in the data collection tool including the 7th and 8th questions were asked to
the participants at the end of the 21-hour-instructional period. Depending on the analysis of the collected data it was found out
that the parents learned the concept of horizontal identity via the creative drama activities, and they started to understand the
emotions and opinions of people discriminated from society.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Akın, M. (1993). Farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin sosyalleşme düzeylerine yaratıcı drama eğitiminin etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Akmeşe, P. P., Mutlu, A., & Gürel, M. K. (2007). Serebral Palsili çocukların annelerinin kaygı düzeyinin araştırılması. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 50 (3), 236-240.
  • Altınova, H.H. (2006). Empati becerisinin yaratıcı drama yöntemiyle işlenmesi. Çağdaş Drama Derneği, Yaratıcı Drama Liderlik/Eğitmenlik Programı Bitirme Projesi, Ankara.
  • Bağcı, E. (2011). Avrupa Birliği'ne üyelik sürecinde Türkiye'de yaşam boyu eğitim politikaları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 139-173.
  • Börekçi, G. (2016). Çocuğunuzun hangi kusurunu değiştirmek isterdiniz https://www.haberturk.com/yasam/haber/1271088-cocugunuzun-hangi-kusurunu-degistirmekisterdiniz (temmuz 24, 2016 tarihinde alınmıştır).
  • Çalışan, M. D. (2003). Polis akademisi güvenlik bilimleri fakültesi öğrencilerine yönelik yaratıcı drama yöntemi ile empati becerisi kazandırabilme. Yayımlanmamış yüksek lisans bitirme projesi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Hayat Boyu Öğrenme Bağlamında Yaratıcı Drama Yöntemiyle Yatay Kimlik Kavramına İlişkin Ebeveynlerin Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 1, 287 - 308, 30.03.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı, hayat boyu öğrenme bağlamında yaratıcı drama yöntemi kullanılarak oluşturulan etkinliklerin yatay
kimlik kavramı ile ilgili ebeveynlerin görüşlerinde nasıl bir değişme oluşturduğunu ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda
çalışmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın grubunu 30 – 63 yaş arası 9 kadın 3 erkek olmak üzere toplam 12
öğretmenden oluşmuştur. Katılımcıların evli ve çocuk sahibi olma durumlarına göre amaçlı bir şekilde seçilmiştir. Çalışmada
yarı yapılandırılmış açık uçlu soru formu veri toplama aracı kullanılmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda hazırlanmış 8 açık
uçlu sorudan oluşan soru formu kullanılmıştır. Veriler iki aşamada toplanmıştır. İlk aşamada ebeveynlere yatay kavram ile
ilgili herhangi bir bilgi verilmeden önce mevcut durumlarını belirlemek amacıyla veri toplama araçları bölümünde açıklanan
(1-6 soru) soru formu uygulanmıştır. İkinci aşamada ise 21 saatlik öğretim süreci sonunda ebeveynlere 7 ve 8 sorularında
bulunduğu aynı soru formu tekrar uygulanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesi ile ortaya çıkan bulgularda, ebeveynlerin
yaratıcı drama etkinlikleri yoluyla yatay kimlik kavramını öğrendiklerini ve toplum içerisine dâhil olamayan bireylerin duygu
ve düşüncelerini anlamaya başladıkları söylenebilir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde yaratıcı drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Akın, M. (1993). Farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin sosyalleşme düzeylerine yaratıcı drama eğitiminin etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Akmeşe, P. P., Mutlu, A., & Gürel, M. K. (2007). Serebral Palsili çocukların annelerinin kaygı düzeyinin araştırılması. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 50 (3), 236-240.
  • Altınova, H.H. (2006). Empati becerisinin yaratıcı drama yöntemiyle işlenmesi. Çağdaş Drama Derneği, Yaratıcı Drama Liderlik/Eğitmenlik Programı Bitirme Projesi, Ankara.
  • Bağcı, E. (2011). Avrupa Birliği'ne üyelik sürecinde Türkiye'de yaşam boyu eğitim politikaları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 139-173.
  • Börekçi, G. (2016). Çocuğunuzun hangi kusurunu değiştirmek isterdiniz https://www.haberturk.com/yasam/haber/1271088-cocugunuzun-hangi-kusurunu-degistirmekisterdiniz (temmuz 24, 2016 tarihinde alınmıştır).
  • Çalışan, M. D. (2003). Polis akademisi güvenlik bilimleri fakültesi öğrencilerine yönelik yaratıcı drama yöntemi ile empati becerisi kazandırabilme. Yayımlanmamış yüksek lisans bitirme projesi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ertan Korkmaz Bu kişi benim

Murtaza Aykaç

Buket Aslandağ

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Korkmaz, E., Aykaç, M., & Aslandağ, B. (2019). Hayat Boyu Öğrenme Bağlamında Yaratıcı Drama Yöntemiyle Yatay Kimlik Kavramına İlişkin Ebeveynlerin Görüşlerinin İncelenmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 7(1), 287-308.