BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 1, 57 - 70, 28.03.2014

Öz

This study was a descriptive study conducted in order to determine first aid knowledge levels of university students. The population of the research was composed of a total of 247 students who studied at 3 year and 4 year of Nursing Department of Health School and those who studied at 2 year of Machine, Construction, Electrics, Marketing and Office Management departments at Vocational School at Hittite University. The data of the study were gathered using Personal Information Form about socio-demographic characteristics of the students which was composed of 13 questions, and designed by the researchers with literature information and Survey of Knowledge Level of First Aid composed of 30 questions in order to determine first aid knowledge of the students. While performing the statistical data analyses; numbers and percentages were used for the distribution of the socio-demographic characteristics and chi-square test was utilized to determine the effect of socio-demographic characteristics upon their first aid knowledge. In the study; there was a statistically significant connection between university students' knowledge levels about different first aid topics and their gender, academic branches, parental (mothers' and fathers') educational status and previously taken courses and trainings

Kaynakça

  • AKDEMİR, Nuran ve BİROL, Leman. (2005), İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Sistem Ofset, Ankara.
  • SAĞLIK BAKANLIĞI. (2002), “İlk Yardım Yönetmeliği”, (erişim adresi: http://www.bsm.gov.tr/docs/ilkyardim_yonetmelik.pdf) , (erişim tarihi: 04.04.2009). KIRILMAZ, A.Y. ve ARISOY M. (2002), “Ev Kazaları ve İlkyardım“ , Sağlık ve Toplum Dergisi, C. 4, ss. 27-32.
  • LERNER, E.B. and MASCOTİ, M (2001),”The Golden Hour : Scientific Fact Or Medical ‘Urban Legend”, Acad Emerg Med, C.8, ss. 758-760
  • POLAT, A. ve TURACI, G.(2003), “Bir Polis Okulundaki Ögrencilerin ilkyardım Konusundaki Bilgi ve Tutumları” Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Saglıgı ABD Dergisi, C. 2, ss. 27-32.
  • SÖZEN, Cemil. (2002), İlk Yardım. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 3. Baskı.
  • ŞAHİN, Ahmet. (2011), Karaman İl Merkezindeki Beden Eğitimi Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmenlerinin İlk Yardım Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Karşılaştırılması, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
  • TOPRAK, İsmail (2006) , Temel İlkyardım Uygulamaları Egitim Kitabı, T.C. Saglık Bakanlıgı İstanbul İl Saglık Müdürlügü Acil Saglık Hizmetleri Subesi, İstanbul.
  • USAKLI, H. ve CENGİZ, N. (2001), “Usak İl Merkezinde Görevli Sınıf Ögretmenlerinin ilkyardım Bilgi Seviyelerinin Arastırılması”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi. C. 2, ss. 24-26.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLK YARDIM BİLGİ DÜZEYLERİ VE BUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 1, 57 - 70, 28.03.2014

Öz

Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin ilk yardım konusunda bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmış tanımlayıcı nitelikte bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, Hitit Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü 3. ve 4.  Sınıf öğrencileri ile Hitit Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu;  Makine, İnşaat, Elektrik, Pazarlama ve Büro Yönetimi bölümlerindeki 2. Sınıf öğrencileri olmak üzere toplam 247 öğrenci oluşturmuştur.  Araştırmanın verilerinin toplanmasında, araştırmacılar tarafından literatür bilgileri kullanılarak hazırlanan öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini belirlemeye yönelik 13 sorudan oluşan Kişisel Bilgi Formu ve öğrencilerin ilkyardım bilgilerini belirlemeyi hedefleyen ve 30 sorudan oluşan Bilgi Düzeyi Ölçme Formu kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizinde sosyo demografik özelliklerin dağılımı için sayı-yüzdelik; öğrencilerin ilk yardım bilgilerine sosyo demografik özelliklerin etkisini belirlemek amacıyla da ki kare testi kullanılmıştır.  Çalışmada üniversite öğrencilerinin ilk yardımla ilgili farklı konulardaki bilgi düzeyleri ile cinsiyet, öğrenim gördükleri bölüm, anne ve babalarının eğitim durumu ve daha önce eğitim ve kurs alma durumları arasındaki ilişki istatistiksel olarak önemli bulunmuştur (P< 0.05).

Kaynakça

  • AKDEMİR, Nuran ve BİROL, Leman. (2005), İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Sistem Ofset, Ankara.
  • SAĞLIK BAKANLIĞI. (2002), “İlk Yardım Yönetmeliği”, (erişim adresi: http://www.bsm.gov.tr/docs/ilkyardim_yonetmelik.pdf) , (erişim tarihi: 04.04.2009). KIRILMAZ, A.Y. ve ARISOY M. (2002), “Ev Kazaları ve İlkyardım“ , Sağlık ve Toplum Dergisi, C. 4, ss. 27-32.
  • LERNER, E.B. and MASCOTİ, M (2001),”The Golden Hour : Scientific Fact Or Medical ‘Urban Legend”, Acad Emerg Med, C.8, ss. 758-760
  • POLAT, A. ve TURACI, G.(2003), “Bir Polis Okulundaki Ögrencilerin ilkyardım Konusundaki Bilgi ve Tutumları” Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Saglıgı ABD Dergisi, C. 2, ss. 27-32.
  • SÖZEN, Cemil. (2002), İlk Yardım. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 3. Baskı.
  • ŞAHİN, Ahmet. (2011), Karaman İl Merkezindeki Beden Eğitimi Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmenlerinin İlk Yardım Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Karşılaştırılması, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
  • TOPRAK, İsmail (2006) , Temel İlkyardım Uygulamaları Egitim Kitabı, T.C. Saglık Bakanlıgı İstanbul İl Saglık Müdürlügü Acil Saglık Hizmetleri Subesi, İstanbul.
  • USAKLI, H. ve CENGİZ, N. (2001), “Usak İl Merkezinde Görevli Sınıf Ögretmenlerinin ilkyardım Bilgi Seviyelerinin Arastırılması”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi. C. 2, ss. 24-26.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuriye Büyükkayacı Duman Bu kişi benim

Cem Koçak

Cemil Sözen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Büyükkayacı Duman, N., Koçak, C., & Sözen, C. (2014). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLK YARDIM BİLGİ DÜZEYLERİ VE BUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 57-70.
AMA Büyükkayacı Duman N, Koçak C, Sözen C. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLK YARDIM BİLGİ DÜZEYLERİ VE BUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER. hititsosbil. Mart 2014;6(1):57-70.
Chicago Büyükkayacı Duman, Nuriye, Cem Koçak, ve Cemil Sözen. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLK YARDIM BİLGİ DÜZEYLERİ VE BUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6, sy. 1 (Mart 2014): 57-70.
EndNote Büyükkayacı Duman N, Koçak C, Sözen C (01 Mart 2014) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLK YARDIM BİLGİ DÜZEYLERİ VE BUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 1 57–70.
IEEE N. Büyükkayacı Duman, C. Koçak, ve C. Sözen, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLK YARDIM BİLGİ DÜZEYLERİ VE BUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER”, hititsosbil, c. 6, sy. 1, ss. 57–70, 2014.
ISNAD Büyükkayacı Duman, Nuriye vd. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLK YARDIM BİLGİ DÜZEYLERİ VE BUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6/1 (Mart 2014), 57-70.
JAMA Büyükkayacı Duman N, Koçak C, Sözen C. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLK YARDIM BİLGİ DÜZEYLERİ VE BUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER. hititsosbil. 2014;6:57–70.
MLA Büyükkayacı Duman, Nuriye vd. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLK YARDIM BİLGİ DÜZEYLERİ VE BUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 6, sy. 1, 2014, ss. 57-70.
Vancouver Büyükkayacı Duman N, Koçak C, Sözen C. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLK YARDIM BİLGİ DÜZEYLERİ VE BUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER. hititsosbil. 2014;6(1):57-70.