Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Yönetimi Olgusu Üzerine Yapılmış Ulusal Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 1, 214 - 244, 30.04.2021

Öz

Bu çalışmanın amacı, ulusal bağlamda sınıf yönetimi olgusu ile ilgili yapılan çalışmaların betimsel içerik analizinin gerçekleştirilmesidir.
Esasen bu araştırmada, sınıf yönetimine ait çalışmaların tematik-olgusal-kavramsal içerikleri genelleyici bir tarzda ortaya çıkarılmış,
araştırmacıların çalışmalarını kavramsal ve yöntem bilimsel açıdan hangi yaklaşımlarla gerçekleştirdikleri araştırılmıştır. Bu sistematik
derleme çalışmasında 1999-2019 yılları arasında sınıf yönetimi içerikli basılı ve elektronik olarak yayımlanmış çalışmalar ele alınmıştır.
Veri toplama aracı olarak künye ve şablonlar kullanılmıştır. Çalışmada, 1999-2019 yılları arasında sınıf yönetimi alanında gerçekleşen
araştırmalar incelemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Toplamda 250 çalışmanın içerik
analizini içermektedir. Çalışmanın içerikleri hem nicel hem de nitel lenslerle analiz edilmiştir. Çalışmaların tematik-olgusal-kavramsal
içerikleri anahtar kelime analiziyle gerçekleştirilmiştir. Toplamda 4 çalışma olgusu belirlenmiştir ve bunlar şu şekildedir: (i) sınıf yönetimi
yaklaşımları (ii) sınıf yönetimi boyutları (iii) sınıf yönetiminde okul içi etmenler, (iv) sınıf yönetiminde okul dışı etmenler. İncelenen çalışmalar,
çoğunlukla araştırma yaklaşım türü olarak nitel modeli kullanma eğiliminde olmuşlardır. Araştırma tasarım türü olarak genel tarama
yaklaşımı öne çıkmaktadır. Çalışmaya eklenen birçok araştırma, eğer bir veri toplama süreci izlendiyse, verileri birincil kaynaklardan
elde edilmiştir. Veri kaynaklarının büyük çoğunluğunu öğretmenler ve öğrenciler oluşturmuştur. Bu çalışmada, sınıf yönetimi alanındaki
makalelerin araştırma yöntemlerinde çeşitliliğin artırılması yoluyla, veri toplama araçlarında ve analizindeki tekniklerde zenginlik
artırılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Ada, Ş., & Dilekmen, M. (2005). Sınıf İçi Olası Sorunlar ve Alınacak Tedbirler (Kağızman İlçesi Örneği). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(11), 1-18.
  • Akar, H., Tantekin, F. E., Tor, D., & Şahin, İ. T. (2010). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımları ve Deneyimlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 1305-3515. Akar, İ., & Kaya, Z. (2002). Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler. Sınıf Yönetimi, (Ed. Kaya, Z.) Pegema Yay., Ankara.
  • Akbaşlı, S. (2010). Öğrenme ve Öğretme Sürecinin Yönetimi. C. Gülşen (Editör). Kuram ve Uygulamada Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı, 61-100.
  • Akın, A. G. U., & Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri ile İş Doyumları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51(51), 353-370.
  • Åkerlind, G. S. (2007). Constraints on Academics’ Potential for Developing as a Teacher. Studies in Higher Education, 32(1), 21-37.
  • Åkerlind, G. S. (2008). A Phenomenographic Approach to Developing Academics’ Understanding of The Nature of Teaching and Learning. Teaching in Higher Education, 13(6), 633-644.
  • Åkerlind, G. S. (2003). Growing and Developing as a University Teacher--Variation in Meaning. Studies in Higher Education, 28(4), 375-390.
  • Åkerlind, G. S. (2003). Growing and Developing as a University Teacher--Variation in Meaning. Studies in Higher Education, 28(4), 375-390.
  • Aksoy, N. (2001). Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modellerinin Dayandığı Temel Yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 7(1), 9-20.
  • Aksoy, N. (2003). Sınıf İçi Kurallar. E. Karip (Editör). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Aküzüm, C., & Gültekin, S. Ö. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Becerileri ile Sınıf Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Electronic Journal Of Education Sciences, 6(12), 88-107.
  • Aküzüm, C., & Altunhan, M. (2017). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri ile Kaynaştırma Eğitimi Yeterliklerinin İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (31).

A Descriptional Content Analysis of National Studies on the Classroom Management Case

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 1, 214 - 244, 30.04.2021

Öz

The purpose of the current was to conduct a descriptive content analysis of the national research studies on classroom management.
In this study, the thematic and methodological aspects of the studies on classroom management were portrayed in-depth through an
inductive approach. In this systematic review, printed and electronically published studies on classroom management between 1999-2019
were considered. Tags and templates were used as data collection tools. In the study, the content analysis method, one of the qualitative
research methods, was used in order to examine the studies conducted in the field of classroom management between 1999-2019. This
systematic review was conducted through the content analysis of a total of 300 studies researching the concepts of classroom management.
A combination of quantitative and qualitative approaches was used in the data anaysis. The thematic-factual-conceptual contents of
the studies were carried out by keyword analysis. A total of 4 study phenomena were identified and these are as follows: (i) classroom
management approaches (ii) classroom management dimensions (iii) in-school factors in classroom management, (iv) out-of-school factors in
classroom management. The reviewed studies mostly tended to use the qualitative model as a research method. The general designing
approach emerges as a reaearch design type. Many studies included in the study obtained data from primary sources if a data collection
process was carried out. Most of the sources of data were teachers and students. In this study, it is suggested to increase the richness
of the techniques in data collection tools and analysis by increasing the diversity in the research methods of the articles on classroom
management classroom.

Kaynakça

  • Ada, Ş., & Dilekmen, M. (2005). Sınıf İçi Olası Sorunlar ve Alınacak Tedbirler (Kağızman İlçesi Örneği). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(11), 1-18.
  • Akar, H., Tantekin, F. E., Tor, D., & Şahin, İ. T. (2010). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımları ve Deneyimlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 1305-3515. Akar, İ., & Kaya, Z. (2002). Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler. Sınıf Yönetimi, (Ed. Kaya, Z.) Pegema Yay., Ankara.
  • Akbaşlı, S. (2010). Öğrenme ve Öğretme Sürecinin Yönetimi. C. Gülşen (Editör). Kuram ve Uygulamada Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı, 61-100.
  • Akın, A. G. U., & Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri ile İş Doyumları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51(51), 353-370.
  • Åkerlind, G. S. (2007). Constraints on Academics’ Potential for Developing as a Teacher. Studies in Higher Education, 32(1), 21-37.
  • Åkerlind, G. S. (2008). A Phenomenographic Approach to Developing Academics’ Understanding of The Nature of Teaching and Learning. Teaching in Higher Education, 13(6), 633-644.
  • Åkerlind, G. S. (2003). Growing and Developing as a University Teacher--Variation in Meaning. Studies in Higher Education, 28(4), 375-390.
  • Åkerlind, G. S. (2003). Growing and Developing as a University Teacher--Variation in Meaning. Studies in Higher Education, 28(4), 375-390.
  • Aksoy, N. (2001). Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modellerinin Dayandığı Temel Yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 7(1), 9-20.
  • Aksoy, N. (2003). Sınıf İçi Kurallar. E. Karip (Editör). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Aküzüm, C., & Gültekin, S. Ö. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin İletişim Becerileri ile Sınıf Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Electronic Journal Of Education Sciences, 6(12), 88-107.
  • Aküzüm, C., & Altunhan, M. (2017). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri ile Kaynaştırma Eğitimi Yeterliklerinin İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (31).
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Somayyeh Radmard 0000-0002-9431-8081

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Radmard, S. (2021). Sınıf Yönetimi Olgusu Üzerine Yapılmış Ulusal Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 11(1), 214-244.
AMA Radmard S. Sınıf Yönetimi Olgusu Üzerine Yapılmış Ulusal Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi. J Higher Edu Sci. Nisan 2021;11(1):214-244.
Chicago Radmard, Somayyeh. “Sınıf Yönetimi Olgusu Üzerine Yapılmış Ulusal Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 11, sy. 1 (Nisan 2021): 214-44.
EndNote Radmard S (01 Nisan 2021) Sınıf Yönetimi Olgusu Üzerine Yapılmış Ulusal Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 11 1 214–244.
IEEE S. Radmard, “Sınıf Yönetimi Olgusu Üzerine Yapılmış Ulusal Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi”, J Higher Edu Sci, c. 11, sy. 1, ss. 214–244, 2021.
ISNAD Radmard, Somayyeh. “Sınıf Yönetimi Olgusu Üzerine Yapılmış Ulusal Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 11/1 (Nisan 2021), 214-244.
JAMA Radmard S. Sınıf Yönetimi Olgusu Üzerine Yapılmış Ulusal Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi. J Higher Edu Sci. 2021;11:214–244.
MLA Radmard, Somayyeh. “Sınıf Yönetimi Olgusu Üzerine Yapılmış Ulusal Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, c. 11, sy. 1, 2021, ss. 214-4.
Vancouver Radmard S. Sınıf Yönetimi Olgusu Üzerine Yapılmış Ulusal Çalışmaların Betimsel İçerik Analizi. J Higher Edu Sci. 2021;11(1):214-4.