Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM 5-8. SINIFTA OKUYAN ÇOCUK ve ERGENLERDE ŞİŞMANLIK SIKLIĞI ve VÜCUT KOMPOZİSYONUNUN SAPTANMASI

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 14 - 23, 31.07.2021
https://doi.org/10.52881/gsbdergi.814926

Öz

Amaç: Okul döneminde beslenme alışkanlıkları değişen öğrencilerin fizik aktivite ve şişmanlık sıklıklarını ve bu durumlarının vücut kompozisyonlarındaki değişime etkisini görmek, spor yapan çocukların bazı vücut bileşeni değerleri ve obezite sıklıkları belirlemek amaçlanmıştır.
Yöntem: Kesitsel tipteki çalışmaya yaş ortalaması 11,54±2,08 olan 267 öğrenci katılmıştır. Yüz-yüze anket uygulaması sonrası öğrencilerin vücut analizi vücut kompozisyon analizörü (TANİTA) ile yapılarak anket ile eşleştirilmiştir. TANITA BF-556 Body Fat Monitor ile ağırlık ölçümü, Beden kitle indeksi (BKİ) ve vücut bileşimi ölçümleri alınmıştır.
Bulgular: Katılımcıların %47.6’sı kız öğrenci, %72.2’si kantinden alışveriş yapmakta ve %42.4’ü her gün spor yapmaktadır. Öğrencilerin %20.6’sı şişman ve %19.1’inin obez olduğu saptanmıştır. Kız öğrencilerin vücut yağ yüzdesi ortalaması 25.31±5.5, erkek öğrencilerin ise 22.89±12.6 (p=0.008) iken erkek ve kız öğrencilerde yağ kitlesi ortalamaları arasında fark saptanmamıştır (p=0.125).
Sonuç: Araştırmamızda çocuklarda fazla ağırlıklı ve obez bireylerin sayısının ülkemizdeki çalışmalara benzer şekilde yüksek olduğu tespit edilmiştir. Aile hekimlerinin düzenli aralıklarla okullarda izlem yaparak riskli çocuk ve adolesanları saptayarak aile bildirimi yapması önemlidir.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • 1. Şimşek F, Ulukol B, Berberoğlu M, Gülnar S.B, Adıyaman P, Öcal G. Ankara’da bir ilköğretim okulu ve lisede obezite sıklığı. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 2005;58:163-166.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Küçük Biçer

Tulay Bagci Bosi

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 22 Ekim 2020
Kabul Tarihi 5 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Küçük Biçer, B., & Bagci Bosi, T. (2021). İLKÖĞRETİM 5-8. SINIFTA OKUYAN ÇOCUK ve ERGENLERDE ŞİŞMANLIK SIKLIĞI ve VÜCUT KOMPOZİSYONUNUN SAPTANMASI. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(2), 14-23. https://doi.org/10.52881/gsbdergi.814926
AMA Küçük Biçer B, Bagci Bosi T. İLKÖĞRETİM 5-8. SINIFTA OKUYAN ÇOCUK ve ERGENLERDE ŞİŞMANLIK SIKLIĞI ve VÜCUT KOMPOZİSYONUNUN SAPTANMASI. Gazi sağlık bilim. derg. Temmuz 2021;6(2):14-23. doi:10.52881/gsbdergi.814926
Chicago Küçük Biçer, Burcu, ve Tulay Bagci Bosi. “İLKÖĞRETİM 5-8. SINIFTA OKUYAN ÇOCUK Ve ERGENLERDE ŞİŞMANLIK SIKLIĞI Ve VÜCUT KOMPOZİSYONUNUN SAPTANMASI”. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi 6, sy. 2 (Temmuz 2021): 14-23. https://doi.org/10.52881/gsbdergi.814926.
EndNote Küçük Biçer B, Bagci Bosi T (01 Temmuz 2021) İLKÖĞRETİM 5-8. SINIFTA OKUYAN ÇOCUK ve ERGENLERDE ŞİŞMANLIK SIKLIĞI ve VÜCUT KOMPOZİSYONUNUN SAPTANMASI. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi 6 2 14–23.
IEEE B. Küçük Biçer ve T. Bagci Bosi, “İLKÖĞRETİM 5-8. SINIFTA OKUYAN ÇOCUK ve ERGENLERDE ŞİŞMANLIK SIKLIĞI ve VÜCUT KOMPOZİSYONUNUN SAPTANMASI”, Gazi sağlık bilim. derg, c. 6, sy. 2, ss. 14–23, 2021, doi: 10.52881/gsbdergi.814926.
ISNAD Küçük Biçer, Burcu - Bagci Bosi, Tulay. “İLKÖĞRETİM 5-8. SINIFTA OKUYAN ÇOCUK Ve ERGENLERDE ŞİŞMANLIK SIKLIĞI Ve VÜCUT KOMPOZİSYONUNUN SAPTANMASI”. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi 6/2 (Temmuz 2021), 14-23. https://doi.org/10.52881/gsbdergi.814926.
JAMA Küçük Biçer B, Bagci Bosi T. İLKÖĞRETİM 5-8. SINIFTA OKUYAN ÇOCUK ve ERGENLERDE ŞİŞMANLIK SIKLIĞI ve VÜCUT KOMPOZİSYONUNUN SAPTANMASI. Gazi sağlık bilim. derg. 2021;6:14–23.
MLA Küçük Biçer, Burcu ve Tulay Bagci Bosi. “İLKÖĞRETİM 5-8. SINIFTA OKUYAN ÇOCUK Ve ERGENLERDE ŞİŞMANLIK SIKLIĞI Ve VÜCUT KOMPOZİSYONUNUN SAPTANMASI”. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 2, 2021, ss. 14-23, doi:10.52881/gsbdergi.814926.
Vancouver Küçük Biçer B, Bagci Bosi T. İLKÖĞRETİM 5-8. SINIFTA OKUYAN ÇOCUK ve ERGENLERDE ŞİŞMANLIK SIKLIĞI ve VÜCUT KOMPOZİSYONUNUN SAPTANMASI. Gazi sağlık bilim. derg. 2021;6(2):14-23.