BibTex RIS Kaynak Göster

THE ACTIVITIES MAKING STUDENTS ACTIVE DURING TEACHING PROCESS AND GEOGRAPHY TEACHING DEPENDING ON ACTIVITIES

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 181 - 196, 01.06.2010

Öz

Educational scientists have sought to develop educational systems of their countries in current time. Such a seeking aims at educating students as equipped individuals in every aspect without melting them in a pot depending on their mental and physical differences, their features of age periods and their needs. The most criticized aspect of classical educational approaches is that they regard students as the ones who only speak when permitted, write when permitted or read when permitted, as those away from critical thinking and not inquiring. Within this perspective, a constructivist learning approach aiming at making students active at learning and teaching process has become so crucial recently. It is likely to train students and individuals who are able to think through forming information, commenting on it and reorganizing what he has learned and to solve problems. However, such a change could only be obtained by making students more active within educational system. In this context, active learning defined as learning through experiencing is a form of learning containing educational methods in which students are participated into the active process.

Kaynakça

  • AÇIKGÖZ, K, Ü., 2003, “Aktif Öğrenme”, Eğitim Dünyası Yayınları,İzmir.
  • AÇIKGÖZ, K, Ü., 2001, “Etkili Öğrenme ve Öğretme”, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir.
  • AKINOĞLU, O., Yapılandırmacı Öğrenme ve Coğrafya Öğretimi, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:10, İstanbul.
  • BONWELL, C, C., 1991, “Active Learning: Creation Excitement in the Classroom, The George Washington University, Higher Education Report No:1,Washington. http://www.eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2/content_storage_01/0000000 b/80/2a/15/f8.pdf .
  • DOĞANAY, H., Coğrafya Öğretim Yöntemleri, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • ERCAN, O., 2004, “Bir Öğrenme Süreci Olarak Aktif Öğrenme” makalesi, Bilimin ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Ağustos – Eylül, sayı: 54-55.
  • GÜLÜM, K., TORUN, F., 2009, Oyun ve Etkinliklerle Coğrafya Öğretimi, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • KARASAR, N., 1998, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • M.E.B., 2005, “Coğrafya Dersi Öğretim Programı ve Klavuzu”, Ankara.
  • ÖZER, Z., 1997, “ Etkili Öğrenme” makalesi, Bilim ve Teknik Dergisi, Haziran,sayı: 355.
  • SELÇUK, Z., 2004, “Gelişim ve Öğrenme” Nobel Yayın ve Dağıtım, Ankara.
  • ŞAHİN, C., 2002, “Coğrafya Öğretimi” Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • ŞAHİN, S., 2003, “ Coğrafya Öğretiminde Beş Temel Konu, 15 -18 Ekim 13. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya.
  • WAUGH, D. TONY, B., 2002, “New Key Geography for GCSE” Nelson Thornes Ltd., United Kingdom.
  • YAVUZ, K, E., 2005, “Aktif Öğrenme Yöntemleri”, Ceceli Yayınları, Ankara.

Öğretim Sürecinde Öğrencileri Aktif Kılan Etkinlikler Ve Etkinliklere Dayalı Coğrafya Öğretimi

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 181 - 196, 01.06.2010

Öz

Günümüzde eğitim bilimciler ülkelerinin eğitim sistemlerini geliştirmek için arayışlara yönelmişlerdir. Bu arayış öğrencilerin zihinsel ve bedensel farklılıklarına, yaş dönemlerinin özelliklerine ve gereksinimlerine göre onları bir kalıba sokmadan, her yönden donanımlı birer insan olarak yetiştirilmesini amaçlar. Klasik eğitim yaklaşımlarının en çok eleştirilen yönü, yetiştirilen öğrencilerin sadece konuş denildiğinde konuşan, yaz denildiğinde yazan, oku denildiğinde okuyan, eleştirel düşünceden uzak, sorgulamayan, özellikler göstermesidir. Bu açıdan bakıldığında son dönemlerde öğrencinin eğitim ve öğretim sürecinde aktif olmasını amaçlayan yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı önemli hale gelmiştir. Bu yaklaşımla öğrencilerin aktif şekilde bilgiyi oluşturması, yorumlaması, ön bilgilerini kullanarak yeniden organize etmesi ile düşünen, sorun çözen öğrenci ve bireyler yetiştirmek mümkündür. Ancak böylesi bir değişim eğitim sistemi içerisinde öğrenciyi daha etkin bir konuma getirmesi ile sağlanabilir. Bu bağlamda yaşayarak öğrenme olarak tanımlanan aktif öğrenme; öğrencilerin aktif olarak sürece dâhil edildiği eğitim metotlarını kapsayan bir öğrenme biçimidir

Kaynakça

  • AÇIKGÖZ, K, Ü., 2003, “Aktif Öğrenme”, Eğitim Dünyası Yayınları,İzmir.
  • AÇIKGÖZ, K, Ü., 2001, “Etkili Öğrenme ve Öğretme”, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir.
  • AKINOĞLU, O., Yapılandırmacı Öğrenme ve Coğrafya Öğretimi, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:10, İstanbul.
  • BONWELL, C, C., 1991, “Active Learning: Creation Excitement in the Classroom, The George Washington University, Higher Education Report No:1,Washington. http://www.eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2/content_storage_01/0000000 b/80/2a/15/f8.pdf .
  • DOĞANAY, H., Coğrafya Öğretim Yöntemleri, Aktif Yayınevi, İstanbul.
  • ERCAN, O., 2004, “Bir Öğrenme Süreci Olarak Aktif Öğrenme” makalesi, Bilimin ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Ağustos – Eylül, sayı: 54-55.
  • GÜLÜM, K., TORUN, F., 2009, Oyun ve Etkinliklerle Coğrafya Öğretimi, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • KARASAR, N., 1998, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • M.E.B., 2005, “Coğrafya Dersi Öğretim Programı ve Klavuzu”, Ankara.
  • ÖZER, Z., 1997, “ Etkili Öğrenme” makalesi, Bilim ve Teknik Dergisi, Haziran,sayı: 355.
  • SELÇUK, Z., 2004, “Gelişim ve Öğrenme” Nobel Yayın ve Dağıtım, Ankara.
  • ŞAHİN, C., 2002, “Coğrafya Öğretimi” Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
  • ŞAHİN, S., 2003, “ Coğrafya Öğretiminde Beş Temel Konu, 15 -18 Ekim 13. Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya.
  • WAUGH, D. TONY, B., 2002, “New Key Geography for GCSE” Nelson Thornes Ltd., United Kingdom.
  • YAVUZ, K, E., 2005, “Aktif Öğrenme Yöntemleri”, Ceceli Yayınları, Ankara.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hakan Koç

Bülent Aksoy

Ömer Faruk Sönmez

Erkan Yeşiltaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koç, H., Aksoy, B., Sönmez, Ö. F., Yeşiltaş, E. (2010). Öğretim Sürecinde Öğrencileri Aktif Kılan Etkinlikler Ve Etkinliklere Dayalı Coğrafya Öğretimi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2), 181-196.
AMA Koç H, Aksoy B, Sönmez ÖF, Yeşiltaş E. Öğretim Sürecinde Öğrencileri Aktif Kılan Etkinlikler Ve Etkinliklere Dayalı Coğrafya Öğretimi. SBAD. Haziran 2010;5(2):181-196.
Chicago Koç, Hakan, Bülent Aksoy, Ömer Faruk Sönmez, ve Erkan Yeşiltaş. “Öğretim Sürecinde Öğrencileri Aktif Kılan Etkinlikler Ve Etkinliklere Dayalı Coğrafya Öğretimi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 5, sy. 2 (Haziran 2010): 181-96.
EndNote Koç H, Aksoy B, Sönmez ÖF, Yeşiltaş E (01 Haziran 2010) Öğretim Sürecinde Öğrencileri Aktif Kılan Etkinlikler Ve Etkinliklere Dayalı Coğrafya Öğretimi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 5 2 181–196.
IEEE H. Koç, B. Aksoy, Ö. F. Sönmez, ve E. Yeşiltaş, “Öğretim Sürecinde Öğrencileri Aktif Kılan Etkinlikler Ve Etkinliklere Dayalı Coğrafya Öğretimi”, SBAD, c. 5, sy. 2, ss. 181–196, 2010.
ISNAD Koç, Hakan vd. “Öğretim Sürecinde Öğrencileri Aktif Kılan Etkinlikler Ve Etkinliklere Dayalı Coğrafya Öğretimi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 5/2 (Haziran 2010), 181-196.
JAMA Koç H, Aksoy B, Sönmez ÖF, Yeşiltaş E. Öğretim Sürecinde Öğrencileri Aktif Kılan Etkinlikler Ve Etkinliklere Dayalı Coğrafya Öğretimi. SBAD. 2010;5:181–196.
MLA Koç, Hakan vd. “Öğretim Sürecinde Öğrencileri Aktif Kılan Etkinlikler Ve Etkinliklere Dayalı Coğrafya Öğretimi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 5, sy. 2, 2010, ss. 181-96.
Vancouver Koç H, Aksoy B, Sönmez ÖF, Yeşiltaş E. Öğretim Sürecinde Öğrencileri Aktif Kılan Etkinlikler Ve Etkinliklere Dayalı Coğrafya Öğretimi. SBAD. 2010;5(2):181-96.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.