BibTex RIS Kaynak Göster

The Usage Levels of Educational Technologies And Materials of Geography Teachers

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 213 - 228, 01.06.2009

Öz

The aim of this study is to determine the usage and non-usage percentages of the educational materials by the geography teachers who have been working during the 2007-2008 education year, in Van province. At the same time the study also aims to determine the reasons for not using these materials, presents the results and offer some suggestions. In the study, the descriptive method was used which was one of the research methods. All of the geography teachers were included in the study in Van. To determine the related situations a survey which was developed by Sezer and friends (2005) was applied to the teachers by the researchers. The data was evaluated as percentage and frequency tables. As a result, the geography education is affected negatively because of the lack of the teaching materials at these schools. Owing to the lack of the knowledge about using the materials, geography teachers must be supported to use the teaching materials and these teachers must be trained about the usage of the educational materials at the in-service courses

Kaynakça

  • Aydın Y. Z. ve Mahiroğlu A. (2004). Dil Bilgisi Öğretiminde Yeni Geliştirilen Öğretim Materyallerinin Öğrencilerin Öğrenme Düzeyine Etkililiği, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Kış.
  • Cenker, M. E. (2000). Coğrafya’ya Giriş, Siirt: Mikro Dizgi.
  • Demiralp, N. (2004) Coğrafya Öğretiminde Materyallerin Geliştirilmesi ve kullanılması, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi (Bildiriler) Cilt-IV, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demirel, Ö. (2002).Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem – A Yayıncılık.
  • Duman, B ve Atar, E. (2004). Data Show Teknolojisinin Coğrafya Dersinde Soyut Konularının Öğretilmesinde Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Motivasyon Üzerindeki Etkisi, The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET October 2004 ISSN: 1303-6521 Volume 3, Issue 4, Article 11
  • Doğanay. İ. (2002). Coğrafya öğretim Yöntemleri, Aktif Yayınevi, Erzurum.
  • Erdoğan, İ. (2001). Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem–A Yayıncılık.
  • Güngördü, E. (1998). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarındaki Coğrafya Ünitelerinde Sunulan Değerlendirilmesi, Sosyal Bilgilerde Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, (Ed:, Cemalettin ŞAHİN) Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Karabağ S. ve Şahin S. (2007). Kuram ve Uygulamada Coğrafya Eğitimi, Gazi Yayınevi, Ankara.
  • Meral, M. ve Zerayak, Ertan. (1997). Öğretmen ve Öğrencilerin Okullarda Teknolojisi Kullanımına İlişkin Görüşleri –Televizyon ve Video-, IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri II., Eskişehir :10-12 Eylül 1997.
  • Özden, Y. (2000).Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem - A Yayıncılık.
  • Sezer, A. Bölükbaş O., Polat, Ü. (2005).Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri ve Materyallerini Kullanma Düzeyleri ve Kullanamama Sebeplerinin Belirlenmesi (Niğde İl Örneği). II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Van: Milli Eğitim Basımevi.
  • Sönmez, Ö. F. (2006). İlköğretim Sosyal Bilgiler 7. Sınıf “Karadeniz Bölgesi” Konusunun Görsel ve Gereçlerle Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisinin Değerlendirilmesi” (Tokat Örneği) Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara

Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri ve Materyalleri Kullanma Düzeyleri

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 2, 213 - 228, 01.06.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı, 2007–2008 öğretim yılında Van il merkezi, ilçe merkezleri ve kasabalarındaki ortaöğretim okullarında görev yapan coğrafya öğretmenlerinin, derslerinde öğretim materyallerini ne düzeyde kullanabildiklerinin ve öğretim materyallerini kullanamıyorsa sebeplerinin ne olduğunun ve duruma ilişkin sonuç ve önerilerin ortaya çıkarılmasıdır. Çalışmada, araştırma yöntemlerinden olan betimsel yöntem kullanılmıştır. Çalışma grubunu Van ili ortaöğretim okullarında çalışan coğrafya öğretmenlerinin tamamı oluşturmaktadır. İlgili durumları tespit etmek amacıyla Sezer ve arkadaşları (2005) tarafından geliştirilen anket formu, çalışmayı yürüten araştırmacılar tarafından bizzat çalışma grubuna uygulanmış, elde edilen veriler yüzde ve frekans tabloları halinde değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda; ortaöğretim okullarında gerekli materyal ve malzemenin olmayışı öğretimi olumsuz yönde etkilemektedir. Birçok öğretim materyalinin öğretmenler tarafından nasıl kullanılacağının bilinmemesinden dolayı, bu hususlarda öğretmenlerin bu materyalleri kullanmaları doğrultusunda desteklenip, bu konularda hizmet içi eğitimlere önem verilmelidir

Kaynakça

  • Aydın Y. Z. ve Mahiroğlu A. (2004). Dil Bilgisi Öğretiminde Yeni Geliştirilen Öğretim Materyallerinin Öğrencilerin Öğrenme Düzeyine Etkililiği, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Kış.
  • Cenker, M. E. (2000). Coğrafya’ya Giriş, Siirt: Mikro Dizgi.
  • Demiralp, N. (2004) Coğrafya Öğretiminde Materyallerin Geliştirilmesi ve kullanılması, XII. Eğitim Bilimleri Kongresi (Bildiriler) Cilt-IV, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demirel, Ö. (2002).Öğretme Sanatı, Ankara: Pegem – A Yayıncılık.
  • Duman, B ve Atar, E. (2004). Data Show Teknolojisinin Coğrafya Dersinde Soyut Konularının Öğretilmesinde Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Motivasyon Üzerindeki Etkisi, The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET October 2004 ISSN: 1303-6521 Volume 3, Issue 4, Article 11
  • Doğanay. İ. (2002). Coğrafya öğretim Yöntemleri, Aktif Yayınevi, Erzurum.
  • Erdoğan, İ. (2001). Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem–A Yayıncılık.
  • Güngördü, E. (1998). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarındaki Coğrafya Ünitelerinde Sunulan Değerlendirilmesi, Sosyal Bilgilerde Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, (Ed:, Cemalettin ŞAHİN) Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Karabağ S. ve Şahin S. (2007). Kuram ve Uygulamada Coğrafya Eğitimi, Gazi Yayınevi, Ankara.
  • Meral, M. ve Zerayak, Ertan. (1997). Öğretmen ve Öğrencilerin Okullarda Teknolojisi Kullanımına İlişkin Görüşleri –Televizyon ve Video-, IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri II., Eskişehir :10-12 Eylül 1997.
  • Özden, Y. (2000).Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem - A Yayıncılık.
  • Sezer, A. Bölükbaş O., Polat, Ü. (2005).Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri ve Materyallerini Kullanma Düzeyleri ve Kullanamama Sebeplerinin Belirlenmesi (Niğde İl Örneği). II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Van: Milli Eğitim Basımevi.
  • Sönmez, Ö. F. (2006). İlköğretim Sosyal Bilgiler 7. Sınıf “Karadeniz Bölgesi” Konusunun Görsel ve Gereçlerle Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisinin Değerlendirilmesi” (Tokat Örneği) Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ömer Faruk Sönmez

Hayati Çavuş Bu kişi benim

Zihni Merey

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sönmez, Ö. F., Çavuş, H., & Merey, Z. (2009). Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri ve Materyalleri Kullanma Düzeyleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 4(2), 213-228.
AMA Sönmez ÖF, Çavuş H, Merey Z. Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri ve Materyalleri Kullanma Düzeyleri. SBAD. Haziran 2009;4(2):213-228.
Chicago Sönmez, Ömer Faruk, Hayati Çavuş, ve Zihni Merey. “Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri Ve Materyalleri Kullanma Düzeyleri”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 4, sy. 2 (Haziran 2009): 213-28.
EndNote Sönmez ÖF, Çavuş H, Merey Z (01 Haziran 2009) Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri ve Materyalleri Kullanma Düzeyleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 4 2 213–228.
IEEE Ö. F. Sönmez, H. Çavuş, ve Z. Merey, “Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri ve Materyalleri Kullanma Düzeyleri”, SBAD, c. 4, sy. 2, ss. 213–228, 2009.
ISNAD Sönmez, Ömer Faruk vd. “Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri Ve Materyalleri Kullanma Düzeyleri”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 4/2 (Haziran 2009), 213-228.
JAMA Sönmez ÖF, Çavuş H, Merey Z. Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri ve Materyalleri Kullanma Düzeyleri. SBAD. 2009;4:213–228.
MLA Sönmez, Ömer Faruk vd. “Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri Ve Materyalleri Kullanma Düzeyleri”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 2, 2009, ss. 213-28.
Vancouver Sönmez ÖF, Çavuş H, Merey Z. Coğrafya Öğretmenlerinin Öğretim Teknolojileri ve Materyalleri Kullanma Düzeyleri. SBAD. 2009;4(2):213-28.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.