Bu çalışmanın amacı, uygulama akademisyenlerinin 2018-2019
eğitim-öğretim yılında Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından güncellenen
lisans programlarında anabilim dalını yeni kazanan öğrenciler için Okul
Deneyimi dersinin kalkması, Öğretmenlik Uygulaması dersine ek olarak
Öğretmenlik Uygulaması 2’nin ilavesi ve dersin öğretmenlik mesleğini nasıl
yansıttığına dair görüşlerini belirlemektir. Araştırma 2018- 2019 eğitim
öğretim yılının güz döneminde bir devlet üniversitesinin eğitim
fakültesinde Matematik ve Fen
Bilimleri Eğitimi ile Temel Eğitim Bölümleri’ndeki Uygulama
akademisyenlerinden gönüllü olanlardan seçilmiş toplam 30 akademisyenle
yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemi,
veri toplama aracı olarak da araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme
formu kullanılmış ve içerik analizi yapılmıştır. Çalışmada görüşme formundan
elde edilen cevaplar temalandırılıp sonuçlardan yola çıkarak yorumlamalar
yapılmıştır. Okul Deneyimi dersinin programdaki yeri temasına baktığımızda
uygulama akademisyenlerinin çoğunluğu dersin kalkmaması gerektiğini ve bu
dersin okul ortamını tanımak için gerekli olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca
birçok uygulama akademisyeni ise öğretmen adayları bu derste aktif olmadığı
için kaldırılıp yerine Öğretmenlik Uygulaması-I dersinin gelmesinin daha mantıklı
olduğu görüşünü benimsemişlerdir. Öğretmenlik
Uygulaması dersinin programdaki yeri temasına baktığımızda birçok uygulama
akademisyeni yeni program ile uygulama şansı arttığı için bu değişikliği olumlu
bir durum olarak nitelendiriyor. Karşıt görüş olarak öğretmenlik uygulaması
dersinin okul deneyimi dersini karşılayamayacağını ve okulu tanımada yetersiz
kalacağını savunanlar da bulunmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 39 Sayı: 3 |