Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İSTANBUL İLİNDE İLKÖĞRETİM SEVİYESİNDE LİSANSLI OLARAK JUDO YAPAN ÖĞRENCİLERİN SOSYO-EKONOMİK YAPILARINA GÖRE İLLERİNDEKİ JUDO FAALİYETLERİNE BAKIŞLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2004, Cilt: 3 Sayı: 1, 81 - 87, 28.11.2004

Öz




Spor ferdin
doğal çevresini beşeri çevre haline dönüştürürken, elde ettikleri
kabiliyetlerini geliştiren, belirli kurallar altında, araçlı ya da araçsız,
ferdi veya toplu, boş zaman faaliyeti içerisinde veya tam zamanını alacak
şekilde meslekleştirerek yaptığı, sosyalleştirici, toplumu bütünleştirici, ruh
ve fiziği geliştiren rekabetçi ve dayanışmacı bir kültürel olgudur.




                       




Bu çerçeveden
bakıldığında eğitim – öğretim kurumları, spor ve buna bağlı aktivitelerin birey
üzerindeki kazanım tohumlarının atılacağı en önemli hayat basamakları  olarak tanımlanabilir. Aile ve okul önceği
eğitim ile başlayan yaşamsal ve kültürel olumlu değişiklikler maratonunda,
bireylere kazandırılacak spor kültürü ve alışkanlığı, sporun multi-disipliner
özelliğinden dolayı bireyin yaşam felsefesi ve sosyal – fiziksel gelişimi
üzerinde  olumlu değişiklikler
yaratmaktadır.




                       




Şüphesiz spor
aktivitelerine katılım, yaşam standartlarına, ülkenin ve buna bağlı olarak
bireylerin yaşamlarını sürdürdüğü alanlardaki imkanlara ve yine bireylerin
gelir düzeylerine bağlı olarak da çeşitlilik göstermek de, kimi zaman da
şakillenmektedir. Bu tespitten yola çıkarak, mevcut çalışmada İstanbul ilinde
ilköğretim seviyesinde lisanslı olarak judo yapan öğrencilerin sosyo- ekonomik
yapılarına göre illerindeki judo faaliyetlerine bakışları incelenmiştir.




Kaynakça

  • 1- ARACI Hikmet , Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, Ankara, 2001.
  • 2- BAKIR Müslim, SERARSLAN Zahit, PAŞAOĞLU Abdullah, SARVAN Canan, Bayan Voleybolcuların Spor Branşı Tercihle-rinde etkili Olan Sosyoekonomik, Kültürel ve Kişisel Faktörler. Türkiye Voleybol Federasyo-nu, İstanbul, 2000
  • 3- DEMİR Ali, MENGÜTAY Sami, COŞAN Fehim, Olimpiyatlar İçin Sporcu Kaynağı Projesi , İ.O.O.H.D.K Eğitim Yayınları, No:2, 2002, İstanbul
  • 4- ERKAL Mustafa, Sosyolojik Açıdan Spor, Filiz Kitapevi,İstanbul,1981
  • 5- İNOGAİ Tadoha, Judo Pratigue, Editions Amphora, 1993
  • 6- KİMURA Masatoshi, Judo Für Anfanger Und Kamper, Müchen: BLV.Pport,1974
  • 7- MENGÜTAY Sami, Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Spor ve Hareket Eğitiminin Önemi ve Ülkemizdeki Durumu, Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor II. Ulusal Sempozyumu, 16-18 Aralık 1993- Manisa, Milli Eğitim Basımevi, 1994, Ankara
  • 9- YAMASHİTA Yasuhiro, The Fighting Spirit of Judo, İppon Books Ltd, 1993, London
  • 10- YORULMAZLAR Mehmet, Türkiyede ve Dünadaki Elit Badminton Sporcularının Sosyo-ekonomik Bir Analizi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, 2000, İstanbul
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semih Yılmaz Bu kişi benim

Ali Demir Bu kişi benim

Abdurrahman Kepoğlu

Selçuk Zerdeci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Kasım 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, S., Demir, A., Kepoğlu, A., Zerdeci, S. (2004). İSTANBUL İLİNDE İLKÖĞRETİM SEVİYESİNDE LİSANSLI OLARAK JUDO YAPAN ÖĞRENCİLERİN SOSYO-EKONOMİK YAPILARINA GÖRE İLLERİNDEKİ JUDO FAALİYETLERİNE BAKIŞLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 3(1), 81-87.
AMA Yılmaz S, Demir A, Kepoğlu A, Zerdeci S. İSTANBUL İLİNDE İLKÖĞRETİM SEVİYESİNDE LİSANSLI OLARAK JUDO YAPAN ÖĞRENCİLERİN SOSYO-EKONOMİK YAPILARINA GÖRE İLLERİNDEKİ JUDO FAALİYETLERİNE BAKIŞLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. (DAD). Kasım 2004;3(1):81-87.
Chicago Yılmaz, Semih, Ali Demir, Abdurrahman Kepoğlu, ve Selçuk Zerdeci. “İSTANBUL İLİNDE İLKÖĞRETİM SEVİYESİNDE LİSANSLI OLARAK JUDO YAPAN ÖĞRENCİLERİN SOSYO-EKONOMİK YAPILARINA GÖRE İLLERİNDEKİ JUDO FAALİYETLERİNE BAKIŞLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3, sy. 1 (Kasım 2004): 81-87.
EndNote Yılmaz S, Demir A, Kepoğlu A, Zerdeci S (01 Kasım 2004) İSTANBUL İLİNDE İLKÖĞRETİM SEVİYESİNDE LİSANSLI OLARAK JUDO YAPAN ÖĞRENCİLERİN SOSYO-EKONOMİK YAPILARINA GÖRE İLLERİNDEKİ JUDO FAALİYETLERİNE BAKIŞLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3 1 81–87.
IEEE S. Yılmaz, A. Demir, A. Kepoğlu, ve S. Zerdeci, “İSTANBUL İLİNDE İLKÖĞRETİM SEVİYESİNDE LİSANSLI OLARAK JUDO YAPAN ÖĞRENCİLERİN SOSYO-EKONOMİK YAPILARINA GÖRE İLLERİNDEKİ JUDO FAALİYETLERİNE BAKIŞLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA”, (DAD), c. 3, sy. 1, ss. 81–87, 2004.
ISNAD Yılmaz, Semih vd. “İSTANBUL İLİNDE İLKÖĞRETİM SEVİYESİNDE LİSANSLI OLARAK JUDO YAPAN ÖĞRENCİLERİN SOSYO-EKONOMİK YAPILARINA GÖRE İLLERİNDEKİ JUDO FAALİYETLERİNE BAKIŞLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3/1 (Kasım 2004), 81-87.
JAMA Yılmaz S, Demir A, Kepoğlu A, Zerdeci S. İSTANBUL İLİNDE İLKÖĞRETİM SEVİYESİNDE LİSANSLI OLARAK JUDO YAPAN ÖĞRENCİLERİN SOSYO-EKONOMİK YAPILARINA GÖRE İLLERİNDEKİ JUDO FAALİYETLERİNE BAKIŞLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. (DAD). 2004;3:81–87.
MLA Yılmaz, Semih vd. “İSTANBUL İLİNDE İLKÖĞRETİM SEVİYESİNDE LİSANSLI OLARAK JUDO YAPAN ÖĞRENCİLERİN SOSYO-EKONOMİK YAPILARINA GÖRE İLLERİNDEKİ JUDO FAALİYETLERİNE BAKIŞLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 3, sy. 1, 2004, ss. 81-87.
Vancouver Yılmaz S, Demir A, Kepoğlu A, Zerdeci S. İSTANBUL İLİNDE İLKÖĞRETİM SEVİYESİNDE LİSANSLI OLARAK JUDO YAPAN ÖĞRENCİLERİN SOSYO-EKONOMİK YAPILARINA GÖRE İLLERİNDEKİ JUDO FAALİYETLERİNE BAKIŞLARINA İLİŞKİN BİR ARAŞTIRMA. (DAD). 2004;3(1):81-7.