BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SAF SUYUN NÖTRALLİĞİ İLE İLGİLİ ANLAYIŞLARI

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 2, 185 - 196, 12.03.2014

Öz

Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin saf suyun nötralliği ile ilgili anlayışlarını tespit etmek ve bu anlayışların ışığında konuya yönelik kavramsal anlayışı teşvik edebilecek bir kavram analizi yapmaktır. Araştırmanın örneklemini, Kimya Öğretmenliği Programında öğrenim gören 28 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada öğrencilerin anlayışlarını ortaya çıkarmak amacı ile her biri iki kısımdan oluşan iki adet
açık uçlu soru kullanılmıştır. Yazılı cevaplardan, öğrencilerin pH
hesaplamalarını yapabildikleri, ancak saf suyun nötralliği konusunda yeterli düzeyde bir kavramsal anlayışa sahip olmadıkları, hatta bazı yanılgılara sahip oldukları anlaşılmaktadır. Araştırmada tespit edilen öğrenci
anlayışları dikkate alınarak konunun kavramsal boyutunu ön plana çıkaran bazı açıklamalar yapılmıştır.

Kaynakça

  • Beall, H., & Prescott, S. (1994). Concepts and calculations in chemistry teaching and learning. Journal of Chemical Education, 71(2), 111-112.
  • Bodner, G. M. (1986). Constructivism: A theory of knowledge. Journal of Chemical Education, 63(10), 873-877.
  • Bodner, G. M. (1988). Consumer chemistry: Critical thinking at the concrete level. Journal of Chemical Education, 65(3), 212-213.
  • Canpolat, N., Bayrakçeken, S., Karaman, S., Çelik, S., Ağgül, F. Y., & Avinç, İ. A. (2009). Orta öğretim ve yüksek öğretim düzeyinde kimya öğretimi için yapılandırmacı yaklaşıma uygun aktif öğrenme etkinliklerinin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. TÜBİTAK, 107K095 numaralı proje.
  • Carr, M. (1984). Model confusion in chemistry, Research in Science Education,14, 97-103.
  • Demerouti, M., Kousathana, M. & Tsapalis, G. (2004). Acid-base equilibria, part I. upper secondary students’ misconceptions and difficulties. The Chemical Educator, 9, 122-131.
  • Kousathana, M., Demerouti, M. & Tsapalis, G. (2005). Instructional misconceptions in acid-base equilibria: an analysis from a history and philosophy of science perspective. Science and Education, 14, 173-193.
  • Lythcott, J. (1990). Problem solving and requisite knowledge of chemistry. Journal of Chemical Education, 67(3), 248-252.
  • Morgil, İ., Yılmaz, A., Şen, O. & Yavuz, S. (2002, Eylül). Öğrencilerin asit-baz konusunda kavram yanılgıları ve farklı madde türlerinin kavram yanılgılarını 5http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek- 5/b_kitabi/PDF/Kimya/Bildiri/ t175DD.pdf 20.07.2011
  • Nakhleh, M. B. (1993). Are our students conceptual thinkers or algorithmic problem solvers? Identifying conceptual students in general chemistry. Journal of Chemical Education, 70(1), 52-55.
  • Nakhleh, M. B., & Mitchell, R. C. (1993). Concept learning versus problem solving: There is a difference. Journal of Chemical Education, 70(3), 190- 192.
  • Novak, J. D. (1984). Application of advances in learning theory and philosophy of science to the improvement of chemistry teaching. Journal of Chemical Education, 61(7), 607-612.
  • Nurrenbern S. C. and Pickering, M. (1987). Concept learning versus problem solving: Is there a difference? Journal of Chemical Education, 64(6), 508- 510.
  • Pickering, M. (1990). Further studies on concept learning versus problem solving. Journal of Chemical Education, 67(3), 254-255.
  • Pinarbasi, T. (2007). Turkish Undergraduate Students’ Misconceptions on Acids and Bases. Journal of Baltic Science Education, 6(1), 23-34.
  • Ross, B. & Munby, H. (1991). Concept mapping and misconceptions: a study of high-school students’ understanding of acids and bases, International Journal of Science Education, 13 (1), 11-23.
  • Sawrey, B. A. (1990). Concept learning versus problem solving: Revisited. Journal of Chemical Education, 67(3), 253-254.
  • Smith, K. J., & Metz, P. A. (1996). Evaluating student understanding of solution chemistry through microscopic representations, Journal of Chemical Education, 73 (3), 233-235.
  • Sun, H. C. (2003). Conceptual clarifications for ‘organizational learning’ ‘learning organization’ and ‘a learning organization’. Human Resource Development International, 6(2), 153-166.
  • Zoller, U. (1990). Comments and criticism: Students’ misunderstandings and misconceptions in college freshman chemistry (general and organic). Journal of Research in Science Teaching, 27(10), 1053-1065. EK-1
  • 00C’de suyun iyonları çarpımı sabiti, Ksu = 0,114x10-14’tür. Buna göre;
  • a) Suyun 00C’deki pH’sını hesaplayınız.
  • b) Bu sıcaklıkta suyun asit-bazlığı hakkında ne söylenebilir? Cevabınızı açıklayınız.
  • 1000C’de suyun iyonları çarpımı sabiti, Ksu = 49x10-14’tür. Buna göre;
  • a) Suyun 1000C’deki pH’sını hesaplayınız.
  • b) Bu sıcaklıkta suyun asit-bazlığı hakkında ne söylenebilir? Cevabınızı açıklayınız. ****
Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 2, 185 - 196, 12.03.2014

Öz

Kaynakça

  • Beall, H., & Prescott, S. (1994). Concepts and calculations in chemistry teaching and learning. Journal of Chemical Education, 71(2), 111-112.
  • Bodner, G. M. (1986). Constructivism: A theory of knowledge. Journal of Chemical Education, 63(10), 873-877.
  • Bodner, G. M. (1988). Consumer chemistry: Critical thinking at the concrete level. Journal of Chemical Education, 65(3), 212-213.
  • Canpolat, N., Bayrakçeken, S., Karaman, S., Çelik, S., Ağgül, F. Y., & Avinç, İ. A. (2009). Orta öğretim ve yüksek öğretim düzeyinde kimya öğretimi için yapılandırmacı yaklaşıma uygun aktif öğrenme etkinliklerinin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. TÜBİTAK, 107K095 numaralı proje.
  • Carr, M. (1984). Model confusion in chemistry, Research in Science Education,14, 97-103.
  • Demerouti, M., Kousathana, M. & Tsapalis, G. (2004). Acid-base equilibria, part I. upper secondary students’ misconceptions and difficulties. The Chemical Educator, 9, 122-131.
  • Kousathana, M., Demerouti, M. & Tsapalis, G. (2005). Instructional misconceptions in acid-base equilibria: an analysis from a history and philosophy of science perspective. Science and Education, 14, 173-193.
  • Lythcott, J. (1990). Problem solving and requisite knowledge of chemistry. Journal of Chemical Education, 67(3), 248-252.
  • Morgil, İ., Yılmaz, A., Şen, O. & Yavuz, S. (2002, Eylül). Öğrencilerin asit-baz konusunda kavram yanılgıları ve farklı madde türlerinin kavram yanılgılarını 5http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek- 5/b_kitabi/PDF/Kimya/Bildiri/ t175DD.pdf 20.07.2011
  • Nakhleh, M. B. (1993). Are our students conceptual thinkers or algorithmic problem solvers? Identifying conceptual students in general chemistry. Journal of Chemical Education, 70(1), 52-55.
  • Nakhleh, M. B., & Mitchell, R. C. (1993). Concept learning versus problem solving: There is a difference. Journal of Chemical Education, 70(3), 190- 192.
  • Novak, J. D. (1984). Application of advances in learning theory and philosophy of science to the improvement of chemistry teaching. Journal of Chemical Education, 61(7), 607-612.
  • Nurrenbern S. C. and Pickering, M. (1987). Concept learning versus problem solving: Is there a difference? Journal of Chemical Education, 64(6), 508- 510.
  • Pickering, M. (1990). Further studies on concept learning versus problem solving. Journal of Chemical Education, 67(3), 254-255.
  • Pinarbasi, T. (2007). Turkish Undergraduate Students’ Misconceptions on Acids and Bases. Journal of Baltic Science Education, 6(1), 23-34.
  • Ross, B. & Munby, H. (1991). Concept mapping and misconceptions: a study of high-school students’ understanding of acids and bases, International Journal of Science Education, 13 (1), 11-23.
  • Sawrey, B. A. (1990). Concept learning versus problem solving: Revisited. Journal of Chemical Education, 67(3), 253-254.
  • Smith, K. J., & Metz, P. A. (1996). Evaluating student understanding of solution chemistry through microscopic representations, Journal of Chemical Education, 73 (3), 233-235.
  • Sun, H. C. (2003). Conceptual clarifications for ‘organizational learning’ ‘learning organization’ and ‘a learning organization’. Human Resource Development International, 6(2), 153-166.
  • Zoller, U. (1990). Comments and criticism: Students’ misunderstandings and misconceptions in college freshman chemistry (general and organic). Journal of Research in Science Teaching, 27(10), 1053-1065. EK-1
  • 00C’de suyun iyonları çarpımı sabiti, Ksu = 0,114x10-14’tür. Buna göre;
  • a) Suyun 00C’deki pH’sını hesaplayınız.
  • b) Bu sıcaklıkta suyun asit-bazlığı hakkında ne söylenebilir? Cevabınızı açıklayınız.
  • 1000C’de suyun iyonları çarpımı sabiti, Ksu = 49x10-14’tür. Buna göre;
  • a) Suyun 1000C’deki pH’sını hesaplayınız.
  • b) Bu sıcaklıkta suyun asit-bazlığı hakkında ne söylenebilir? Cevabınızı açıklayınız. ****
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tacettin Pınarbaşı

Nurtaç Canpolat

Yayımlanma Tarihi 12 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Pınarbaşı, T., & Canpolat, N. (2014). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SAF SUYUN NÖTRALLİĞİ İLE İLGİLİ ANLAYIŞLARI. Erzincan University Journal of Science and Technology, 4(2), 185-196.