Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Research on the Profile of the Students of Dicle University Veterinary Faculty

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 1, 1 - 7, 30.06.2019

Öz

This research conducted to determine the general
profile of 1st year students in the Faculty of Veterinary Medicine of Dicle
University. The aim of this study was to determine the demographic
characteristics, family and socio-economic status, pre-university education,
reasons to choose veterinary medicine profession and career expectations of the
students. For this purpose, first year students were surveyed between the years
2012-2016 and Dicle University Student Affairs Department archive data were
also used. In the study, it was found that more than half of the students were
registered in the population of Southeast Anatolia Region, that almost half of
their mothers were analphabet and unemployed, the majority of their fathers
were primary school graduates and self-employed, and more than half of the
students were from economically low-income families. As a result, it is
considered that gathering the information of the students of veterinary faculty
together and illustrating the student profile will benefit both the directors
and the academicians in terms of recognizing and evaluating the students.

Kaynakça

  • 1. Türk Dil Kurumu (TDK). (2018). Eğitim Terimleri Sözlüğü. Erişim: http://www.tdk.gov.tr/, Erişim Tarihi: 12.10.2018.
  • 2. Erkan S, Tuğrul B, Üstün E ve ark. (2002). Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencilerine Ait Türkiye Profil Araştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 23:108-116.
  • 3. Çiçek HG, Baykul A, Keleş MK. (2014). Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması: Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 33:171-186.
  • 4. Şimşek O. (2016). Ardahan Üniversitesi İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Öğrenci Profili Üzerine Bir Araştırma. BELGÜ. 3: 29-52.
  • 5. Özsoy S. (2004). Üniversite Öğrenci Profili: Kavramsal Bir Çözümleme ve Türkiye’ye İlişkin Bazı Ampirik Bulgular. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 4(2):301-334.
  • 6. Özen A, Ateş BK. (2003). Sosyo-Kültürel Değişkenler Işığında Veteriner Hekimliğin Profili: I. Sınıf Bilinci ve İş Doyumu. Vet Bil Derg. 19(1-2): 39-48.
  • 7. Özen A, Ateş BK. (2003). Sosyo-Kültürel Değişkenler Işığında Veteriner Hekimliğin Profili: II. Mesleki Örgütlenme. Vet Bil Derg. 19(1-2): 49-56.
  • 8. Özen A, Doğan Ö, Başağaç Gül RT, Özkul T, Yüksel E. (2012). Türkiye’de Veteriner Hekimliği Üzerine Araştırmalar: II Veteriner Hekim Olma Kararını Etkileyen Faktörler ve Bunların Gelecek Algısı Üzerine Etkileri. Kafkas Univ Vet Fak Derg. 18(5):731-737.
  • 9. Karasar N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler Teknikler. 6. Baskı. 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. s.77, Ankara.
  • 10. Krejcie RV, Morgan DW. (1970). Determining Sample Size for Research Activities. Educ Psychol Meas. 30:607-610.
  • 11. Başağaç Gül RT, Özkul T, Akçay A, Özen A. (2008). Historical Profile of Gender in Turkish Veterinary Education. Vet Med Educ. 35(2):305-309.
  • 12. Gelişli Y. (2014). Türkiye’de Kadın Eğitiminin Bugünkü Durumu. Akademik Bakış Dergisi. Sayı: 40, Erişim: http://dergipark.gov.tr/download/article-file/382702, Erişim Tarihi: 01.07.2018.
  • 13. Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu (Türk-İş). (2016). Ocak 2016 Açlık ve Yoksulluk Sınırı. Erişim: http://www.turkis.org.tr/OCAK-2016-ACLIK-ve-YOKSULLUK-SINIRI-d981. Erişim Tarihi: 26.01.2016.
  • 14.Göktolga ZG, Gökalp B (2012). İş Seçimini Etkileyen Kriterlerin ve Alternatiflerin AHP Metodu ile Belirlenmesi. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 13(2): 71-86.
  • 15. Çıtak Tunç G, Akansel N, Özdemir A. (2010). Hemşirelik ve Sağlık Memurluğu Öğrencilerinin Meslek Seçimlerini Etkileyen Faktörler. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi. 3(1):24-31.

Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinin Öğrenci Profili Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 1, 1 - 7, 30.06.2019

Öz

Bu araştırma Dicle Üniversitesi Veteriner
Fakültesinde öğrenim gören 1. Sınıf öğrencilerinin genel profilini belirlemek
amacıyla yapılmıştır.  Araştırmada,
öğrencilerin demografik özellikleri, ailevi ve sosyo-ekonomik durumları,
üniversite öncesi öğrenimleri, veteriner hekimliği mesleğini tercih etme
nedenleri ve kariyer beklentilerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Bu amaç
doğrultusunda, birinci sınıf öğrencilerine 2012-2016 yılları arasında anket
uygulaması yapılmış, Dicle Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı arşiv verilerinden
de yararlanılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin yarısından fazlasının Güneydoğu
Anadolu Bölgesi nüfusuna kayıtlı olduğu; annelerinin yarıya yakınının okuma
yazma bilmediği ve meslek sahibi olmadığı; babalarının çoğunluğunun ilkokul
mezunu ve serbest meslek sahibi olduğu ve öğrencilerin yarıdan fazlasının
ekonomik yönden düşük gelir seviyesine sahip ailelerden geldikleri
saptanmıştır. Sonuç olarak, veteriner fakültesi öğrencilerine ait bilgilerin
bir araya toplanarak öğrenci profilinin resmedilmesinin hem yöneticilere hem de
akademisyenlere öğrencileri tanıma ve değerlendirme olanağı sağlaması açısından
yarar sağlayacağı söylenebilir.

Kaynakça

  • 1. Türk Dil Kurumu (TDK). (2018). Eğitim Terimleri Sözlüğü. Erişim: http://www.tdk.gov.tr/, Erişim Tarihi: 12.10.2018.
  • 2. Erkan S, Tuğrul B, Üstün E ve ark. (2002). Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencilerine Ait Türkiye Profil Araştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 23:108-116.
  • 3. Çiçek HG, Baykul A, Keleş MK. (2014). Öğrenci Profilinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması: Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 33:171-186.
  • 4. Şimşek O. (2016). Ardahan Üniversitesi İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Öğrenci Profili Üzerine Bir Araştırma. BELGÜ. 3: 29-52.
  • 5. Özsoy S. (2004). Üniversite Öğrenci Profili: Kavramsal Bir Çözümleme ve Türkiye’ye İlişkin Bazı Ampirik Bulgular. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 4(2):301-334.
  • 6. Özen A, Ateş BK. (2003). Sosyo-Kültürel Değişkenler Işığında Veteriner Hekimliğin Profili: I. Sınıf Bilinci ve İş Doyumu. Vet Bil Derg. 19(1-2): 39-48.
  • 7. Özen A, Ateş BK. (2003). Sosyo-Kültürel Değişkenler Işığında Veteriner Hekimliğin Profili: II. Mesleki Örgütlenme. Vet Bil Derg. 19(1-2): 49-56.
  • 8. Özen A, Doğan Ö, Başağaç Gül RT, Özkul T, Yüksel E. (2012). Türkiye’de Veteriner Hekimliği Üzerine Araştırmalar: II Veteriner Hekim Olma Kararını Etkileyen Faktörler ve Bunların Gelecek Algısı Üzerine Etkileri. Kafkas Univ Vet Fak Derg. 18(5):731-737.
  • 9. Karasar N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler Teknikler. 6. Baskı. 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. s.77, Ankara.
  • 10. Krejcie RV, Morgan DW. (1970). Determining Sample Size for Research Activities. Educ Psychol Meas. 30:607-610.
  • 11. Başağaç Gül RT, Özkul T, Akçay A, Özen A. (2008). Historical Profile of Gender in Turkish Veterinary Education. Vet Med Educ. 35(2):305-309.
  • 12. Gelişli Y. (2014). Türkiye’de Kadın Eğitiminin Bugünkü Durumu. Akademik Bakış Dergisi. Sayı: 40, Erişim: http://dergipark.gov.tr/download/article-file/382702, Erişim Tarihi: 01.07.2018.
  • 13. Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu (Türk-İş). (2016). Ocak 2016 Açlık ve Yoksulluk Sınırı. Erişim: http://www.turkis.org.tr/OCAK-2016-ACLIK-ve-YOKSULLUK-SINIRI-d981. Erişim Tarihi: 26.01.2016.
  • 14.Göktolga ZG, Gökalp B (2012). İş Seçimini Etkileyen Kriterlerin ve Alternatiflerin AHP Metodu ile Belirlenmesi. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 13(2): 71-86.
  • 15. Çıtak Tunç G, Akansel N, Özdemir A. (2010). Hemşirelik ve Sağlık Memurluğu Öğrencilerinin Meslek Seçimlerini Etkileyen Faktörler. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi. 3(1):24-31.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştıma
Yazarlar

Özgül Küçükaslan

İlhami Bulut

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Kabul Tarihi 3 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Küçükaslan, Ö., & Bulut, İ. (2019). Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinin Öğrenci Profili Üzerine Bir Araştırma. Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi, 12(1), 1-7.
AMA Küçükaslan Ö, Bulut İ. Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinin Öğrenci Profili Üzerine Bir Araştırma. Dicle Üniv Vet Fak Derg. Haziran 2019;12(1):1-7.
Chicago Küçükaslan, Özgül, ve İlhami Bulut. “Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinin Öğrenci Profili Üzerine Bir Araştırma”. Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi 12, sy. 1 (Haziran 2019): 1-7.
EndNote Küçükaslan Ö, Bulut İ (01 Haziran 2019) Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinin Öğrenci Profili Üzerine Bir Araştırma. Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi 12 1 1–7.
IEEE Ö. Küçükaslan ve İ. Bulut, “Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinin Öğrenci Profili Üzerine Bir Araştırma”, Dicle Üniv Vet Fak Derg, c. 12, sy. 1, ss. 1–7, 2019.
ISNAD Küçükaslan, Özgül - Bulut, İlhami. “Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinin Öğrenci Profili Üzerine Bir Araştırma”. Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi 12/1 (Haziran 2019), 1-7.
JAMA Küçükaslan Ö, Bulut İ. Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinin Öğrenci Profili Üzerine Bir Araştırma. Dicle Üniv Vet Fak Derg. 2019;12:1–7.
MLA Küçükaslan, Özgül ve İlhami Bulut. “Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinin Öğrenci Profili Üzerine Bir Araştırma”. Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi, c. 12, sy. 1, 2019, ss. 1-7.
Vancouver Küçükaslan Ö, Bulut İ. Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesinin Öğrenci Profili Üzerine Bir Araştırma. Dicle Üniv Vet Fak Derg. 2019;12(1):1-7.

DANIŞMA KURULU
Prof. Dr. Abit AKTAŞ, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa
Prof. Dr. Yılmaz ARAL, Ankara Üniversitesi
Prof. Dr. Ali ARSLAN, Fırat Üniversitesi, Elazığ
Prof. Dr. M. Sedat BARAN, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır
Prof. Dr. Cengiz CEYLAN, Balıkesir Üniversitesi
Prof. Dr. Ahmet ÇAKIR, Ankara Üniversitesi
Prof. Dr. Burhan ÇETİNKAYA, Fırat Üniversitesi, Elazığ
Prof. Dr. Ülker EREN, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın
Prof. Dr. Abdurrahman GÜL, Bingöl Üniversitesi
Prof. Dr. Hakki KARA, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas
Prof. Dr. Narin LİMAN, Erciyes Üniversitesi, Kayseri
Prof. Dr. Abdullah ÖZEN, Fırat Üniversitesi, Elazığ
Prof. Dr. Ayşe SERBEST, Uludağ Üniversitesi, Bursa
Prof. Dr. Kazım ŞAHİN, Fırat Üniversitesi, Elazığ
Prof. Dr. Tekin ŞAHİN, Siirt Üniversitesi
Prof. Dr. Nihat ŞINDAK, Siirt Üniversitesi
Prof. Dr. Muzaffer TAŞ, Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ
Prof. Dr. Necati TİMURKAN Fırat Üniversitesi, Elazığ
Prof. Dr. Emine ÜNSALDI, Fırat Üniversitesi, Elazığ
Prof. Dr. Murat YILDIRIM, Kırıkkale Üniversitesi
Doç. Dr. M. Osman ATLI, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa
Doç. Dr. Bülent ELİTOK, Afyon Kocatepe Üniversitesi
Doç. Dr. Serkan ERDOĞAN, Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ
Dr. Öğr. Üyesi Zelal KARAKOÇ, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır
Dr. Öğr. Üyesi Ersin UYSAL, Dicle Üniversitesi, Diyarbakır
*Not: Yayın ve Danışma Kurulu Üyeleri alfabetik sıraya göre dizilmiştir.